Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres meninger har jeg brug for.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Jan 10
Indlæg ialt: 119
Skrevet kl. 17:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld min dansk :

Hej Kære amino medlemmer , med jeres viden håber jeg i kan hjælpe en ung knægt som mig til at komme igang, først og fremmest vil jeg have jeres  mening vedr min koncept som sarter indenfor et par dage.... Jeg er selv programmør studerende 23 år gammel og har udviklet ONLINE ORDER SIDE for mad osv,som vil blive smidt på om ikke så længe.

Konceptet:   Jeg skal sørge for at bestillingen kommer videre til forretningen fra A til B , jeg vil være mellem A(-)B, og tjene på procenter, jeg vil slet ikke komme inden i hvordan siden er kodet , den har alt kan jeg sige alt hvad du kan komme i tanke om mere udviklet end den Danmarks største online mad bestilling som i nok ved navnet på, som har tilbudt mig at købe den system jeg har lavet.

Men min koncept er anderledes, jeg skal køre 28 kategorier som jeg nævner neden for. Jeg har som udgangspunkt taget det sådan at hvad skete der vis vi ikke skulle ud af vores hus et stykke tid, og lå syg. Vi skal kunne have alt til døren uden de store omkostninger. Selv de store firmaer skal med på som kokken og jomfruen osv., tænk at gamle frue skal ikke ude og at handle supermarkedet leverer direkte,og har du brug for smøger har du dem indenfor ikke så længe.

Lidt om konceptet.

TROR I DET KAN BLIVE SUCCSES??

HVAD SYNTES I JEG VIL HAVE JERES MENINGER OG HVAD I KAN ANBEFALE SOM DE ERFARNE INDENFOR BUISNESS, JEG STADIGVÆK STUDERENDE EVT PARTNER KAN HOPPE MED .

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 18:10

Ikke for at skyde gode ideer ned, men denne ide er jeg sikker på at mange har haft. Og så kan man spørge hvorfor det aldrig er blevet til noget udover just-eat, som sandsynligvis har endevendt denne ide.

Jeg har ikke selv analyseret ideen, men jeg er sikker på at der kan skrives bøger om hvor man IKKE skal starte på dette projekt, når der findes så mange oplagte kandidater til at starte.

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 10
Skrevet kl. 18:12

Jamen just-eat kører kun 2-3 kategorier:-))) pizza sushi ,og et par andre....
Jeg har udviklet den og starter om et par dage, altså jeg mente mere hvad syntes iStick out tongue

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 10
Skrevet kl. 18:14

Ja som sagt det skal prøves, Just-eat tager mange procenter for de kategorier de kører, jeg har snakket med firmaerne og vil kun tage halvdelen som er mere end rigeligt for mig, og vis alle 28 kategorier kører kan der tjenes mange mange penge.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 18:16

Undskyld, men jeg tror bare ikke på den. -Dog vil jeg da ønske dig held og lykke med projektet.

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 10
Skrevet kl. 18:19

Dennis tak . Ja man skal jo prøve:-), nu er jeg så heldig at Flemming østegård vil lave min reklame under alle kampene, dermed kan der doneres penge fra bestillingen til klubben, dette aftale vil jeg også lave med Brøndby IF , Cancer Fonden... Så ved folk i hvertfal at de bidrager med noget ved at købe hos mig.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26

Super idé, men dog har jeg samme betænkelighed "Andre har haft denne idé, så hvorfor er det ikke allerede godt i gang et eller andet sted?" ... men jeg håber det bedste, for vi er sikkert mange der godt kunne tænke om at Mac bragte ud - specielt på de der forfærdelige lørdage/søndage hvor man har været ude og skeje ud. :) Lad høre hvordan det går.

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 18:27

Jeg tror heller ikke på den, just-eat er dominerende på markedet, og hvis de har tilbudt at købe din løsning så SÆLG da for pokker! Det er da det største mål for mange iværksættere. At skabe noget selv, og få interesse fra de helt store spillere. Vejen til hurtig succes, og masser af penge. Afsted med skidtet!

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Skrevet kl. 18:27

Lad os prøve at tage et hurtigt kig på hvorfor jeg mener det er en død-ide.

1) Der er massere af oplagte konkurrenter, som "bare" kunne starte op, som har kunder, salgskanaler og teknik. Disse har med garenti undersøgt markedet og mulighederne i at udvide deres butik.

2) Lad os antage at du har en god ide, du får kunder på krogen og begynder at udvide din butik. Uden tvivl vil både etablerede som Just-Eat og andre vil helt sikkert følge din udvikling. Begge lugter hurtigt blod, og vil derfor ikke lade dig alene om byttet. Og på et tidspunkt kommer det an på hvem der har kapital til at bakke deres kampagne op. Har du råd til at slås med Just-Eat som allerede har investeret summer i brand og netværk?

3) Du har ingen mulighed for at beskytte dit produkt eller service ved fx patent. Du har med andre ord ingen mulighed for at holde konkurrenterne væk på en billig måde.

4) Jeg ser intet nyt... Jeg mener, jeg kan umiddelbart ikke se nogle services som skulle være nye, og jeg læser heller ikke at det er din intention at skabe noget nyt. - Du bliver altså en i mængden.

Jeg kan på ingen måde se, at dette har hint af success. - Men, jeg er mig, jeg vil da nødigt ende som dem der afskrev mobiltelefonen. - Go for it!

Fra København
Tilmeldt 9. Jan 10
Skrevet kl. 18:33

Ja men nu er jeg så heldig at jeg har være ude til i alt 700 restauranter før jeg begyndte, de fleste melding var at ville fjerne just-eat fra deres butik med den pris jeg kom med og så mange kategorier, og et andet ting er at de fleste butikker ejes af Tyrker / Kurder hvor jeg selv er fra, vi er mere knyttet til hinanden og vil hellere have det billige og støtte hinanden.... Kiosker ejes af pakistaner som jeg anser for brødre og de ville også være med.... Frugt kurve, kategorien skal drives af et stort firma som eksistere forevejen.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)