jeg bruger e-conomics indscannings function og det virker super fedt... de opretter en mail adr til en som man blodt sender sine PDF bilag til og så trækker e-conomic dem inde derfra.
så har man mulighed for at kommenterer bilagende, så en bogholder eller en selv kan huske hvad det var uden at skulle åbne pdf. en og man kan bogfører det,
i mit tilfælde er det super genialt da min bogholder bor 100km væk og jeg på den måde kan kommunigerer hvad og hvor bilag sakl hen, samn for alt doku samlet 1 sted.
Jeg synes umiddelbart det er svært at gå fra intuitive SummaSummarum til E-conomics og så koster det knap 6000kr/år for 2 brugere med indscanningsmulighed, det er det dobbelt af Summa og så er Summa jo et engangsbeløb.
Indtil videre er den eneste fordel ved E-conomics at det kan håndtere pdf bilag.
Jeg vil umiddelbart anbefale Dolibarr. Det er open source og virker fint som regnskabssystem til mit firma. Her kan du også indskanne bilag og lignende.
Jeg kan også tilslutte mig anbefalingen af e-conomic.
Selve håndteringen af bilagene og deres tilknytning til bilgansnumre er dog en evig kilde til irritation - hvis man har mange bilag. Har man 2-300 bilag man skal igennem på én gang, er det træls at:
Bilagene skal mailes, ogikke kan FTP´es til E-conomic
For hvert bilag skal der under tilknytning vælges "Tilknyt" og så årstal (indeværende år er ikke sat som default). Det er to unødvendige klik per bilag.
Bilag kan ikke fjernes fra en postering når det først er tilknyttet?
Der er ingen auto-tildelingsmuligheder. Det var jo smart om man ved afsending af en navngivet pdf som xxxxxx.pdf automatisk kunne knytte bilaget til bilag xxxxxx.
Ved seneste bogførings-sceance priste jeg mig lykkelig for at være faldet over: http://www.autohotkey.com/. Et hurtigt script og et tekstdokument med rækkefølgen af bilagene, og tilknytningen var sket på 2 minutter.
Jeg mener dog at e-conomic arbejder på en opdateret version af indscanningsmodulet - noget jeg ser meget frem til.