Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor tilmelde sig linkkataloger?

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps :

Og det skal jo ikke tages personligt, hvilket det nok gør her, hvis man har et lille og nystartet katalog. Så handler det jo blot om at skabe et kvalitetskatalog som Google kan lide. Ligesom når man laver et site. Hvis man ikke selv gider lægge kræfter i sit katalog, hvad skal Google , og vigtigst af alt brugerne, så bruge ens katalog til ?

Jeg tilmelder mig selv en masse kataloger, man ved jo aldrig om man får tilmeldt sig et , som et par år eller mere ,er et vigtigt og veldrevet katalog. Men mange af dem jeg har tilmeldt regner jeg ikke med at få noget ud af

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:54

Jeg siger ikke Mikkel kan gøre for det! Ved godt de bliver slettet rundt omkring. Det der undre mig er bare at det han siger, er jo velkendt. Så i stedet for at jage salg burde man nok byde ind med sin viden, og hjælpe de folk man skræmmer.

Jeg personligt er ikke bange for om mit ”linkkatalog” ryger ud af søgemaskinerne. Jeg byggede det for at hjælpe folk og lære noget nyt. Slet ikke som andre tror at høste folks E-Mail og spam den.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 11:56

Fluer:

Hvis man vil vide lidt mere om linkbuilding kan man læse det her fra en af de helt store indenfor området.: http://www.jimwestergren.com/link-building-guide/

Her er et par gode råd om hvordan man linkbuilder udover at bruge katalogerne. 

Det skal siges, at jeg ikke er linkkatalog fanatiker som nogen vil betegne det. Jeg bruger mange andre metoder til dette, nogle af dem er beskrevet i den artikel jeg linker til ovenfor, andre deler jeg ikke ud af :) . 

Se det er nyttigt Yes Hvis jeg kunne give nogen stjerne ville jeg give dig max!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:59

Hej Remy

Ja, det er velkendt for dig og andre også.Men for alle de nye mange som er interesseret i SEO for tiden, er det relevant nyt. Desuden bidrager han også med en løsning her

"...Så dem der ønsker at "sikre" deres link-kataloger står overfor en kæmpe udfordring med at gøre deres link-kataloger originale og unikke nok til, at de ikke ryger ud sammen med alle de andre."

Der udover har han skrevet, gratis , om det på hans blog. Og du kan finde en masse info om det ved at søge på Google.

Du virker lidt spændt Remy, måske du skulle afstresse lidt ;-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 12:04

Jimi Hove:

Du virker lidt spændt Remy, måske du skulle afstresse lidt ;-)

Ja jeg tror du har ret. Skal også bokse lidt i aften så er det nok løst Big Smile

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:07

Jeg kender det selv. Havde lige en lille periode herinde, hvor jeg blev lidt for anspændt. Too much work and too little play makes Jack a bad guy

.. eller hvad der er han siger i The Shining

Hyg dig Remy

Edit :

"All work and no play makes Jack a dull boy " , sådan var den

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 12:08

Tak i lige måde

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 13:29

Mikkel deMib Svendsen:

Lagersalg123 - JEN:

Hvis man så skulle lave et linkkatalog som forhåbentlig ikke skulle havne blandt de 1000vis der måske slettes, hvad ville et sådant så indholde udover links?

Ville det være noget redaktionelt, kombineret med fora, blogs eller lign? Altså en side med unikke brugere, der ikke nødvendigvis opfatter det som et linkkatalog men mere et community?

Ja, gode websites med originalt indhold er lige præcis det søgemaskinerne gerne vil have - i modsætning til simple link-kataloger, der blot lister en masse websites, som søgemaskinerne i forvejen har indekseret.

Hvis ikke link-katalogerne havde taget sådan en overhånd, som de har, så ville søgemaskinerne nok ikke gide gøre det store ved dem. Men når de eksploderer, som nu, og blot fremstår dårlige organiserede link-netværk med det direkte formål at manipulere søgemaskinerne, ja så VIL de naturligvis gøre noget ved det. Og når de gør det, så kan der meget vel ryge en masse ud med badevandet, som måske ikke ellers ville det.

Så dem der ønsker at "sikre" deres link-kataloger står overfor en kæmpe udfordring med at gøre deres link-kataloger originale og unikke nok til, at de ikke ryger ud sammen med alle de andre.

Den vigtigste pointe med mit indlæg går dog ikke så meget til link-katalog ejerne - men til alle de webmastere, som tror at linkbuilding bare handler om at tilmelde sig alle disse kataloger. Hvis man har bygget sin linkstrategi på dette, så står man til en ordentlig gang smæk i løbet af 2010 ...

Tak for svar.

Kunne man forestille sig et intelligent linkkatalog, forstået derhen, at et linkkatalog kunne blive en serviceydelse ved anvendelse af SEO teknikker?

Og kunne man forestille sig, at det på sigt ville være muligt at tage abonnement for et sådant intelligent linkkatalog?

Og sidste spørgsmål, kunne man forestille sig at folk som f.eks. dig eller andre SEO eksperter, kunne være interesseret i at have et samarbejde med et seriøst linkkatalog, forstået derhen, at linkkataloget kunne tilbyde SEO optimering af selve siden enten ved henvisning eller som løsningssalg?

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:36

Man kan forestille sig så meget :)

De bedste kataloger i verden tager allerede penge for den redaktionelle behandling - som f.eks. Yahoo og Best of The Web. Så det kan man godt. Du skal så bare være opmærksom på, at hvis betalingen er for "optagelsen" frem for "den redaktionelle behandling", så vil søgemaskinerne ofte opfatte det som betalte links, og så skal du for at følge deres guidelines udstyre alle links med rel=NOFOLLOW - og så har de som bekendt ingen SEO-værdi.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:11

Mikkel deMib Svendsen:

Man kan forestille sig så meget :)

De bedste kataloger i verden tager allerede penge for den redaktionelle behandling - som f.eks. Yahoo og Best of The Web. Så det kan man godt. Du skal så bare være opmærksom på, at hvis betalingen er for "optagelsen" frem for "den redaktionelle behandling", så vil søgemaskinerne ofte opfatte det som betalte links, og så skal du for at følge deres guidelines udstyre alle links med rel=NOFOLLOW - og så har de som bekendt ingen SEO-værdi.

Ok tak, så er mine tanker ikke helt hen i vejret og et givent abonnement skal så kædes sammen med en redaktionel behandling, hvilket så kunne være en ydelse man kunne købe af 3. part.

Tak for svar - femøren er ved at falde på plads.

Køb ren argan olie her

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)