Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor tilmelde sig linkkataloger?

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 01:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej sevfølgelig skal det ene ikke udelukke det andet, ligesom din adwords kampagne ikke skal hindre dig i at reklamere på andre platforme.

Og nej efter min opfattelse er det os sådan at et link er et link, der er sevlfølgelig undtagelser med nofollow og sider der bryder mod google osv. så ja alle links gælder men om de gør det på sigt tror jeg ikke.

Nu er jeg ik lige med på hvilke side/sider du arbejder med, men f.eks ville rss jo sagtens kunne bruges til at promovere og skabe nye links til din shop hvergang du opdatere eller tilføjer et nyt produkt..

Skriv på blogs omhandlende dit emne, vis det har relevans og din side er godt opbygget, finder jeg at de fleste bloggere er "ligeglade" med "spam", men igen med måde ikke i den samme blok again and again, og husk relavans ellers bliver det bare slettet igen = spildt arbejde

Forums er jo altid godt, man kan selvfølgelig oprette indlæg og skrie hvad man vil, men i langt de fleste er footer på bruger indlæg tilladt, og det giver en masse dejkige links. Kan se du ik har det her på amino, kom igang siger jeg bare  ;)  Det samme med din profil udfyld lidt mere af den så procenten kommer på 80, så vil google os finde linkse på din profil.

Linkkatalogrne vil jeg da os give gas med, men igen vil jeg ikke ligge mine krafter i alle 100 danske kataloger eller hvor mange der er efterhåden, men finde dem jeg synes ser bedst ud, mest opdateret og hvor der måske er en redaktion bagved til at godkende links..

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 02:35

Lagersalg123 - JEN:

Men det er ikke sådan at den ene skulle udelukke det andet, jeg forsøger bare at gennemskue hvad en linkkatalog indehaver får ud af at have et ´linkkatalog.

Prøv at tjekke denne tråd, der var oppe for nyligt. Den indeholder en hel del bud på, hvad ejere af linkkataloger kan få ud af det.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 02:58

"Og nej efter min opfattelse er det os sådan at et link er et link, der er sevlfølgelig undtagelser med nofollow"

Det er jeg ikke helt  enig i, for om det giver styrke eller ej - tjah.......

Et eksempel, jeg selv har erfaret.

Tilmeldte mig et linkkatalog for ca. 3 år siden. Kataloget er med re-direct.

Ifølge den tilhørende  statistik, så har det givet ca. 2000 hits. Hits, der  via Adwords ville have kostet f.eks. 2,5 kr. pr. klik.

Min kugleramme siger, at min tilmelding, der tager max 15 min, har givet mig det, der svarer til 5000 kr. Det er da en rigtig god timeløn.

Mht. om Google engang  ned-vægter katalogerne, så siger jeg som Monty Python:

Yuo come from nothing. You are going back to nothing. What have you lost? Nothing  Wink

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 03:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fluer:

At guru Mikkel kommer med denne spådom er op til ham jo. Han driver så vidt jeg ved flere kataloger selv. 

Så må jeg jo bare konstatere, at din viden er særdeles mangelfuld. Jeg driver ingen kataloger.

Til andres spekulationer om, hvorfor jeg har skrevet det indlæg jeg har, så er der som andre også har bemærket ret godt historisk belæg for min forudsigelse for 2010. Google HAR faktisk tidligere slettet titusindvis af tilsvarende kataloger i udlandet.

Når den slags sker kommer der altid en masse desperate webmastere rendende som lige har mistet alle deres rankings og som mener at "Google har trukket tæppet væk under deres forretning". Det er naturligvis helt forkert. Årsagen er en ensidig linkbuilding på et ekstremt usikkert grundlag. Det vil jeg gerne advare imod, så færre får den samme kedelige oplevelse - og måske endda ender med, at måtte lukke deres forretning.

At det så, øjensynligt, pisser nogle af link-katalog fanatikerne af tager jeg ikke så tungt ... benægtelse er også en måde at forholde sig til virkelighedens verden på :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 04:12

Mikkel deMib Svendsen:

Til andres spekulationer om, hvorfor jeg har skrevet det indlæg jeg har, så er der som andre også har bemærket ret godt historisk belæg for min forudsigelse for 2010. Google HAR faktisk tidligere slettet titusindvis af tilsvarende kataloger i udlandet.

Hej Mikkel

Jeg betvivler ikke dine kompetencer eller erfaring, jeg er "gammel" nok til at gennemskue den slags Smile

Hvis man så skulle lave et linkkatalog som forhåbentlig ikke skulle havne blandt de 1000vis der måske slettes, hvad ville et sådant så indholde udover links?

Ville det være noget redaktionelt, kombineret med fora, blogs eller lign? Altså en side med unikke brugere, der ikke nødvendigvis opfatter det som et linkkatalog men mere et community?

Håber du har tid til at dele ud af dine holdninger omkring dette.

Mvh/Jan

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:20

Lagersalg123 - JEN:

Hvis man så skulle lave et linkkatalog som forhåbentlig ikke skulle havne blandt de 1000vis der måske slettes, hvad ville et sådant så indholde udover links?

Ville det være noget redaktionelt, kombineret med fora, blogs eller lign? Altså en side med unikke brugere, der ikke nødvendigvis opfatter det som et linkkatalog men mere et community?

Ja, gode websites med originalt indhold er lige præcis det søgemaskinerne gerne vil have - i modsætning til simple link-kataloger, der blot lister en masse websites, som søgemaskinerne i forvejen har indekseret.

Hvis ikke link-katalogerne havde taget sådan en overhånd, som de har, så ville søgemaskinerne nok ikke gide gøre det store ved dem. Men når de eksploderer, som nu, og blot fremstår dårlige organiserede link-netværk med det direkte formål at manipulere søgemaskinerne, ja så VIL de naturligvis gøre noget ved det. Og når de gør det, så kan der meget vel ryge en masse ud med badevandet, som måske ikke ellers ville det.

Så dem der ønsker at "sikre" deres link-kataloger står overfor en kæmpe udfordring med at gøre deres link-kataloger originale og unikke nok til, at de ikke ryger ud sammen med alle de andre.

Den vigtigste pointe med mit indlæg går dog ikke så meget til link-katalog ejerne - men til alle de webmastere, som tror at linkbuilding bare handler om at tilmelde sig alle disse kataloger. Hvis man har bygget sin linkstrategi på dette, så står man til en ordentlig gang smæk i løbet af 2010 ...

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Lagersalg123 - JEN:

Ja, gode websites med originalt indhold er lige præcis det søgemaskinerne gerne vil have - i modsætning til simple link-kataloger, der blot lister en masse websites, som søgemaskinerne i forvejen har indekseret.

Hvis ikke link-katalogerne havde taget sådan en overhånd, som de har, så ville søgemaskinerne nok ikke gide gøre det store ved dem. Men når de eksploderer, som nu, og blot fremstår dårlige organiserede link-netværk med det direkte formål at manipulere søgemaskinerne, ja så VIL de naturligvis gøre noget ved det. Og når de gør det, så kan der meget vel ryge en masse ud med badevandet, som måske ikke ellers ville det.

Så dem der ønsker at "sikre" deres link-kataloger står overfor en kæmpe udfordring med at gøre deres link-kataloger originale og unikke nok til, at de ikke ryger ud sammen med alle de andre.

Den vigtigste pointe med mit indlæg går dog ikke så meget til link-katalog ejerne - men til alle de webmastere, som tror at linkbuilding bare handler om at tilmelde sig alle disse kataloger. Hvis man har bygget sin linkstrategi på dette, så står man til en ordentlig gang smæk i løbet af 2010 ...

Det lyder som vi har hørt dette før. Det vill klæde den "Store SEO" mand at fotælle folk hvordan de så skulle få deres links! Men det står vel i din bog ikke? Big Smile

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 11:36

Vi benytter heller ikke brugernes mail til noget som helst, udover at vi så kan sende en bekræftelse/godkendelse, når linket er tilføjet, flyttet eller lignende.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 11:39

Remydk:
Det lyder som vi har hørt dette før. Det vill klæde den "Store SEO" mand at fotælle folk hvordan de så skulle få deres links! Men det står vel i din bog ikke

Mikkel kan vel ikke gøre for at dårlige kataloger slettes af Google. Han er bare så flink at han gider bruge tid på at understrege vigtigheden af at få gode kvalitetslinks OGSÅ. Man kan jo sagtens tilmelde sig alverdens kataloger, men det jo logik at ikke alle har samme værdi.

Så det er som det altid har været : kvalitetskataloger med år på bagen, pressemeddelser, top prioriterede sites som er branche relevante og til nød links i diskussioner på nettet som omhandler dit emne (kommentar spam, men gjort med stil og som er relevant )

Der udover så byg et site og skab et brand som folk har lyst til at linke til

Og lad os så få respekten igen

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2236
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 11:45

Hvis man vil vide lidt mere om linkbuilding kan man læse det her fra en af de helt store indenfor området.: http://www.jimwestergren.com/link-building-guide/

Her er et par gode råd om hvordan man linkbuilder udover at bruge katalogerne. 

Det skal siges, at jeg ikke er linkkatalog fanatiker som nogen vil betegne det. Jeg bruger mange andre metoder til dette, nogle af dem er beskrevet i den artikel jeg linker til ovenfor, andre deler jeg ikke ud af :) . 

Kristian Ole Rørbye

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)