Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til ny Børs på Amino

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej til folkene bag Amino

Jeg ser oftere og oftere at der tilbydes/søges job på Amino.

Var det ikke en idé at oprette en jobbørs?

Og gerne i hvor annoncen per default udløber efter 14 dage, således at der ikke kommer respons der ikke er relevant. For dem der så ikke har fundet den rette, så kunne man gøre det muligt for dem at forlænge annoncen via aktivering via mail.

Vil man så samtidig have lidt mere AminoPlus medlemmer, så kunne man gøre det sådan at det kun er plusser der kan oprette annoncer i Amino Jobbørs under job tilbydes. Job søges skulle så ikke ud som nyt indlæg på forsiden hver gang, men man kunne som virksomhed så kigge på Jobbørsen og se om der er nogen der søger noget.

Amino kunne på den måde:

1. Tjene nogle flere penge.

2. Tiltrække flere brugere som måske har indspark af forskellig art.

3. Give større kendskab i erhvervslivet, og dermed måske adgang til flere investorer

osv osv osv osv..

Håber I synes det er en god idé.

Mangel: Den sædvanlige med at der ikke er affiliate på medlemsskabet og Fighterprogrammerne Stick out tongue 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:20

Hej

Jeg synes faktisk, at det er en rigtig god idé YesBig Smile, som iøvrigt er fuldt i tråd med de øvrige børser her på Amino. Børserne fungerer utroligt godt, så nu skal vi bare lige have fjernet annoncering fra debatten over på "Jeg har et godt tilbud..."

Med venlig hilsen

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 13:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når vi nu snakker nye børser, så syntes jeg da det eventuelt kunne være en god ide at lave en kapitalbørs. Jeg har set en masse indlæg med folk der søger kapital eller investor, hvorfor ikke lave en direkte børs hvor folk kan oprette deres projekter. Så kan en evt investor kigge dem igennem og evt lave en investering i et projekt man syntes lyder godt. Jeg er sikker på det script der er lavet til freelancer eller virksomhedsbørsen nemt og billigt kan tilpasses til dette.

Da der allerede er et gebyr i forbindelse med salg på Thorborgs virksomhedsbørs, kunne man måske gøre det samme i forbindelse med investeringer. Hvis vi er heldige kan dette måske gøre at der i fremtiden er mindre reklamer på amino til os der ikke er plus.

Jeg er godt klar over der sikkert er nogen som vil syntes der er et problem i forbindelse med at holde sin ide "hemmelig" som mange jo gerne vil. Et emne jeg desuen syntes der burde laves en god debat om, har selv delvist startet en i denne tråd Hvor jeg klart har skrevet min mening om det. Et godt eksempel på det virker er scandinavianinvestmentnetwork.com Som i øvrigt er et rigtig godt sted at finde kapital hvis nogen skulle mangle til et projekt.

Bare en ide, som jeg eventuelt selv gerne ville benytte begge veje.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:49

Hej med jer

Vi skal i 2010 oprette en del nye børser og i er mere end velkommen til at komme med jeres ideer.
Skabelonen bliver Amino Freelancer, som er skabt til den slags.
Kapitalbørsen har været planlagt længe og skal nok komme i år, hvornår ved jeg ikke.

Mht. jobs, så er jeg ikke helt sikker på den. Der er mange af den slags på markedet og jeg har svært ved at se hvad vi kan tilføre.

Men kom endelig med jeres ideer.

Dbh Martin 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:15

Martin Thorborg:

Mht. jobs, så er jeg ikke helt sikker på den. Der er mange af den slags på markedet og jeg har svært ved at se hvad vi kan tilføre.

Jamen du har nok ret i at en jobbørs ikke kan tilføre meget i forhold til eksisterende jobformidlingsportaler. Men jeg er overbevist om, at den kan tilføre nye brugere til Amino, forøge antallet af Plussere. Så er med på at berretigelsen kan være begrænset.

Men der kan være perioder hvor der er behov for nogle ekstra hænder og så kan man jo finde dem der, da det jo ofte vil være folk der er her der kigger, og som har tid og mulighed for et ekstra job eller lignende.

Men korrekt til markedet i sig selv tilfører det nok ikke meget.

Men hey, det er vel ok at I i år når jeres budgetter med antal Amino Plusser...Smile

Mvh

Jan

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:39

Lagersalg123 - JEN:

Martin Thorborg:

Jamen du har nok ret i at en jobbørs ikke kan tilføre meget i forhold til eksisterende jobformidlingsportaler. Men jeg er overbevist om, at den kan tilføre nye brugere til Amino, forøge antallet af Plussere. Så er med på at berretigelsen kan være begrænset.

Men der kan være perioder hvor der er behov for nogle ekstra hænder og så kan man jo finde dem der, da det jo ofte vil være folk der er her der kigger, og som har tid og mulighed for et ekstra job eller lignende.

Men korrekt til markedet i sig selv tilfører det nok ikke meget.

Men hey, det er vel ok at I i år når jeres budgetter med antal Amino Plusser...Smile

Mvh

Jan

Hej alle

Jeg er enig med Jan og kan se fordelen i en Jobbørs i dette forum, som netop værende en fordel ud fra det synspunkt, at der er mange herinde, som måske kunne bruge noget personale - Jeg kommer netop til at tænke på alle de potentielle Aminoer, som følger med online uden at lade sig registrere - Hvis de blev registreret og deltog lidt i debatten, evt. blev optaget i netværk, ville dette give en helt anden dimension for jobbørsen.

Andre jobbørser og jobportaler er jo oversvømmet af rekrutteringsbureauer, hvor det er noget af opgave, som jobsøgende, at komme gennem.

Idéen om en kapitalbørs er god, og skal nok blive anvendt.

Med venlig hilsen

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 11:48

Jeg vil så melde mig som den første uenige.

Jeg synes det vil være problematisk at blande en jobbørs ind i Amino projektet.
Amino var fra starten målrettet mod iværksættere, derved vil jeg ikke mene at en jobbørs vil havde samme målgruppe!

Problemstillingen vil ligge i at amino vil miste sin overskuelighed og niche område, hvis de i større omfang begynder at skyde med spredhagl. Hvis dette sker vil grundstammen - iværksætterne. Begynde at vælge siden fra fordi den strømmer af informationer der ikke er dem relevante.

Så jeg anbefaler klart at i blot vælger at besøge de eksisterende jobindex, jobzonen eller måske jobfisk. Og kommer med en lille bøn til at folk vælger, at søge job på en af disse portaler i stedet.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 11:51

Martin Thorborg:

Kapitalbørsen har været planlagt længe og skal nok komme i år, hvornår ved jeg ikke.

Kunne man ikke bruge MyC4 modellen til denne kapitalbørs? Så kunne vi alle jo investere 100 kr. her og der! Få renter og igen hjælpe andre med kapital?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:58

Jeg lytter til hvad i siger.
Uanset hvad, så vil en jobbørs ikke blive prioriteret foreløbigt. Vi har vel 3-4 ideer hvoraf den ene er kapitalbørsen.
Remy, din ide er god og også noget vi overvejer, det er bare lige at finde en god model, så der er styr på tingene.

Kom endelig med flere ideer, vi har brug for dem :-)

Dbh Martin 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 09:21

Jeg synes, at Remy's ide er rigtig god! 

Derudover synes jeg det ville være super fedt, hvis I lavede en slags "leverandør-database", hvor man kunne finde de virkeromheder, der sælger varer i en bestemt varegruppe engros.. Så er der ét sted at lede, når man mangler en leverandør af varer til ex. en webshop.

En liste lidt ala den her på computerworld: http://www.computerworld.dk/brancheguiden/k/distributorer - bare for alle brancher.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)