Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idé til ny Børs på Amino

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Martin Thorborg:

Kapitalbørsen har været planlagt længe og skal nok komme i år, hvornår ved jeg ikke.

Så kunne vi alle jo investere 100 kr. her og der! Få renter og igen hjælpe andre med kapital?

Det tror jeg lige man skal passe på med da det kommer til gå ind under det at tilbyde "indlån" At tilbyde indlån kræver godkendelse fra finanstilsynet da der er tale om banklignende drift. Det kan godt være at man kan sno sig uden om, men så løber man stadigvæk ind i problemer med regler om offentlig udbud.

Jeg kan godt se ideen, men der skal virkelig passes på, og researches ordenligt på hvilke regler der er i forbindelse med dette. Finanstilsynet plejer at slå ret kraftigt ned hvis de mener du bryder regler.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 10:34
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Von Münchhausen:

Remydk:

Martin Thorborg:

Kapitalbørsen har været planlagt længe og skal nok komme i år, hvornår ved jeg ikke.

Så kunne vi alle jo investere 100 kr. her og der! Få renter og igen hjælpe andre med kapital?

Det tror jeg lige man skal passe på med da det kommer til gå ind under det at tilbyde "indlån" At tilbyde indlån kræver godkendelse fra finanstilsynet da der er tale om banklignende drift. Det kan godt være at man kan sno sig uden om, men så løber man stadigvæk ind i problemer med regler om offentlig udbud.

Jeg kan godt se ideen, men der skal virkelig passes på, og researches ordenligt på hvilke regler der er i forbindelse med dette. Finanstilsynet plejer at slå ret kraftigt ned hvis de mener du bryder regler.

Selvfølelig kan det lade sig gøre Hmm Du er en komplet idiot i min bog.

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Skrevet kl. 10:40

Remy det er anden gang på under 24 timer du giver mig kritik for indlæg du tydeligvis ikke har forstået meningen bag.

Det eneste jeg skriver i dette indlæg er at man skal tage regler fra finanstilsynet i betragtining da de er ret stramme på omdråder om indlån og offentlig udbud.  At lave en service som den du snakker om er en god ide, men at lave den uden at tænke på regler DET er idioti.

Måske du lige skulle give den aftrækkerfinger en pause Indifferent

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 10:44

Von Münchhausen:

Remy det er anden gang på under 24 timer du giver mig kritik for indlæg du tydeligvis ikke har forstået meningen bag.

Det eneste jeg skriver i dette indlæg er at man skal tage regler fra finanstilsynet i betragtining da de er ret stramme på omdråder om indlån og offentlig udbud.  At lave en service som den du snakker om er en god ide, men at lave den uden at tænke på regler DET er idioti.

Måske du lige skulle give den aftrækkerfinger en pause Indifferent

Måske du selv skulle gøre det samme! Du fatter jo minus..! Det her er ide stadiet hvordan det skal skrues sammen lovmæssigt kommer jo til sidst! Selvfølelig skal der nogen mennesker ind over der har forstand på disse ting!

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 10:47

De vigtigste er vel at vi kan stille kapital til rådighed for ihværksættere nu hvor bankerne ikke vil. Hvordan det ser ud lovmæssigt er ligegyldigt, da man altid kan finde en model der passer ind i lovgivningen.

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Skrevet kl. 10:51

Det her er ide stadiet hvordan det skal skrues sammen lovmæssigt kommer jo til sidst!

Tror vi kan starte en meget lang diskution om hvorvidt det er den rigtige rækkefølge at gøre det i. Og uanset hvilken rækkefølge det skal gøres i, så var mit indlæg stadgivæk blot et input til din ide, om at man bør tænke på der på netop dette lille område er MEGET strenge regler.

Vil du ikke på dit "ide stadie" gerne have input om så mange punkter som muligt. Så er du bedre rustet til næste stadie ?

Kan virkelig slet ikke se hvorfår du hidser dig sådan op.

Hvordan det ser ud lovmæssigt er ligegyldigt, da man altid kan finde en model der passer ind i lovgivningen.

Det er altså ikke ligegyldig hvordan loven ser ud remy. Og i værste tilfælde kan det være dette projekt kræver en banklicens, den regner jeg ikke med du lige kan sno dig udenom. Det kan også være der er så mange udgifter forbundet med de krav der skal opfyldes, at det slet ikke kan betale sig. Så det er selvfølgelig noget der skal med i ide facen. Det eneste jeg siger er at man skal tænke over det.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 10:54

Von Münchhausen:

Det her er ide stadiet hvordan det skal skrues sammen lovmæssigt kommer jo til sidst!

Tror vi kan starte en meget lang diskution om hvorvidt det er den rigtige rækkefølge at gøre det i. Og uanset hvilken rækkefølge det skal gøres i, så var mit indlæg stadgivæk blot et input til din ide, om at man bør tænke på der på netop dette lille område er MEGET strenge regler. 

Vil du ikke på dit "ide stadie" gerne have input om så mange punkter som muligt. Så er du bedre rustet til næste stadie ?

Kan virkelig slet ikke se hvorfår du hidser dig sådan op.

Efter du hænger folk ud som i går fatter jeg ikke at du ikke kan forstå det!Indifferent

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Skrevet kl. 11:00

Efter du hænger folk ud som i går fatter jeg ikke at du ikke kan forstå det!

Ok så hele denne meget usaglige debat handler om at du er børnefornærmet.

Remy det jeg gjorde i går var ikke at hænge folk ud. Jeg fortalte om min viden i forbindelse med linkkataloger på godt og ondt, uden at nævne navne. At du tager noget af den kritik uhyggelig personligt fordi du selv har et katalog kan jeg ikke gøre for. Jeg gider ikke bruge mere tid på dig, eller denne tråd når den tydeligvis er sunket til et plan hvor den ikke har gavn for nogen.

Tilmeldt 8. May 07
Fra  Remy Skrevet kl. 11:13

Von Münchhausen:

Efter du hænger folk ud som i går fatter jeg ikke at du ikke kan forstå det!

Ok så hele denne meget usaglige debat handler om at du er børnefornærmet.

Remy det jeg gjorde i går var ikke at hænge folk ud. Jeg fortalte om min viden i forbindelse med linkkataloger på godt og ondt, uden at nævne navne. At du tager noget af den kritik uhyggelig personligt fordi du selv har et katalog kan jeg ikke gøre for. Jeg gider ikke bruge mere tid på dig, eller denne tråd når den tydeligvis er sunket til et plan hvor den ikke har gavn for nogen.

Børnefornærmet Big Smile Den var ny. Jeg bliver ikke forærmet ikke rigtigt ihvertfald. Big Smile
Synes bare det er synd at alting skal ødelægges af sortseere som dig, som nok aldrig selv har skabt noget fra ide stadiet!

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Skrevet kl. 11:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Synes bare det er synd at alting skal ødelægges af sortseere som dig, som nok aldrig selv har skabt noget fra ide stadiet!

Ok remy det bliver sidste indlæg fra mig.

Jeg er bestemt ikke sortseer, og jeg kan fortælle dig at jeg startede min første virksomhed da jeg var 16 år, og siden kun har arbejdet med ting jeg har skabt fra ide stadiet. Det er efterhånden rigtig mange år siden jeg var 16, og jeg har startet mange virksomehder siden, og jeg har mange virksomheder i dag. I forbindelse med alle de projekter jeg enten har startet eller været inde over som konsulent, har jeg fået en del viden om hvordan man skal forholde sig på et ide stadie. Jeg prøver ikke at standse din ide, sige den er dårlig eller noget andet negativt. Det eneste jeg siger er at der på netop dette område er meget strenge regler man skal tænke på.

Du må huske på at et ide stadie handler ikke kun om selve ideen, men om hele projektet. Grunden til brainstorming i grupper er så effektivt er jo netop at man allerede på et ide stadie kan få en masse input på godt og ondt, og på alle fronter.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)