Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Homeparty med rengøringsartikler, er det muligt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Viborg, Midtjylland
Tilmeldt 8. Jun 10
Indlæg ialt: 557
Fra  DealFighter.dk ApS Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Os bag Kc har længe gået med ideen om og få nogen (aften og weekend), til og tage ud til homepartys og sælge BLA. rengøringsartikler.

Vi er aldrig rigtig kommet videre med ideen, men nu vil jeg altså tage skridtet for os!

Der kunne også være nogen, som havde interesse i og få sine varer med (eks. tøj, sko mv), så man på den måde kunne tilbyde mange forskellige varer!

Umiddelbart, vil det jo nok være provitions-løn, eller de forskellige blot købte varene af os, som salget gik.

Er der nogen der har erfaring?

Ideer for & imod dette?

Specielle regler?

Den perfekte markedsføring?

Dette er blot nogen af de ting jeg tænker på, og igen der er ikke ret meget på plads om dette endnu.

Vi hører gerne hvis du vil have dine varer med, eller ønsker og sælges vores (og andres produkter)!

Handel med varepartier via Trademen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:09

Hej

Jeg har et råd, og det er eks. at google "Tupperware", som er en af de første og største på homeparty-fronte. Herudover har depå et tidspunkt fået godkendt, at deres forhandlere er selvstændige erhvervsdrivende.

Så søg evt. på SKAT om Tupperware.

Hermed er I forhåbentlig kommet lidt videre med planerne, og hvordan det i givet fald skal gribes an.

God vid og held og lykke herfra Wink

Med venlig hilsen

Fra Herning
Tilmeldt 7. Jan 10
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:42

Hej,

Her er lige lidt input fra mig:

Vileda, som du sikkert kender, er startet op med homeparty salg i Tyskland.

Prøv at gå ind på www.vileda.de - og søg evnt. på homeparty vileda og læs lidt om, hvordan de gør.

Hvis I vælger at gå ad "homeparty-vejen" så kan jeg lige umiddelbart skitsere 2 typiske måder at gøre det på:

1. I finder forhandlere som er selvstændige. Dvs. forhandleren "køber" varene hos jer efterhånden som de får ordrene ind fra deres afholdte parties. Prisen de betaler er den vejl. udsalgspris minus deres avance. Forhandleren sørger selv for at levere varene til slutkunden og "skrabe" penge ind. Som opstart investerer forhandleren i en startpakke (=kollektion) fra jer (eller I stiller denne gratis til rådighed).

2. I finder forhandlere som I ansætter - dvs. I stiller startpakke gratis til rådighed. Forhandlerens opgave er at booke og afholde parties. De sørger for at ordrene kommer videre til jer og I sender ordren direkte til kunden. Forhandleren får provision - f.eks. 10-15 %. Dette er en nem løsning for forhandleren som ikke ønsker investering - blot vil sælge og kan koncentrere sig om dette.

Ad. 1 - er en ret udbredt måde at drive homeparty på - f.eks. tubberware, Friendtex, Green-House - her går konceptet også på at få teamledere på banen, hvor man kan skabe sit eget team, ved at rekruttere nye forhandlere, som man kan tjene penge på deres salg.

Du kan søge på "direct sales" så vælter det frem med sider og koncepter - det kan virke lidt uoverskueligt, men meget af det er spændende læsning og giver et godt indblik i den verden. Der er masser af tips til hvad man kan gøre for at få folk til parties, finde værtinder, finde forhandlere osv.

I forhold til at sælge på homeparties, skal man selvfølgelig starte med at tænke på, hvad der er, der driver kvinderne (eller mændene) til at komme til partiet - ha en god historie, nogle gode argumenter - hvad er det lige man kan tilbyde dem?

Som du selv skriver kunne det være en god ide at kombinere det med andre. Her er udfordringen, at bliver det for mange mærker på den samme aften, så risikerer man at pengene bliver brugt på visningen af det første produkt.. kan du følge mig..

Ja, som sagt bare lige lidt input.

Held og lykke med det !
De bedste hilsner

Henriette

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 01:34

Ærligt talt, køber _alle_ ikke deres rengøringsartikler i supermarkedet (eller på nettet måske)? Selv med store besparelser er besparelserne jo små, rengøringsartikler er jo en mikroskopisk del af de sædvanlige husholdningsbudgetter. Jeg kan desværre ikke se fornuften i din ide og jeg tror heller ikke folk kan se fornuften i at bruge en time (fx) på at få gode tilbud på rengøringsartikler...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:09

Det er jo en interessant ide.

Jeg vil anbefale, at du retter spørgsmål til den målgruppe som benytter sig af homeparties, så du opnår en korrekt analyse af deres adfærd og behov.

Derved finder du ud af om ideen er bæredygtig eller ej.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)