Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at optimere brugervenligheden - Forstår man "telefon model" menuen?

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

En stor del af problemet er, at folk ikke læser alting på siden. Når der er et billede af mobil telefoner og så endda står noget med "model" så vil mange tro, at det er en oversigt over forskellige telefoner de kan købe.

Jeg ville teksten til noget i stil med "tilbehør sorteret efter producten" og "tilbehør sorteret efter type", og have det skrevet med kæmpe store bogstaver. Jeg tror også det vil være en god ide at udskifte begge billeder, selvom de er æstetisk flotte.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Bestilte selv lige på siden i går omkring middagstid. Jeg kom faktisk ind via forsiden, navigerede mig videre via venstremenuen, valgte telefonmodel og kørte derefter videre ved hjælp af cmf+f (browserens søgefunktion).  Ikke optimalt, men det lykkedes dog heldigvis mig at komme igennem Smile

Har lige kastet et hurtigt blik på siden igen, og forsøgte at sætte mig ind i nogle scenarier. Prøv at forestille jer at i er en kunde og fx på jagt efter et cover til en bestemt telefon, hvad falder jer først ind og er det let at komme hen til det i søger? Prøv at klikke tilbehør -> kategorier -> covers -> nokia -> modelnummer. En forholdsvis lang vej at gå for at finde frem til det efterspurgte produkt, og derudover kan listen med de mange modeller være uoverskuelig for mange.

Generelt set er jeg faktisk ikke vild med navigationen i menuen til venstre, da man bliver præsenteret for utrolig mange muligheder. Der er rigtig mange ting at vælge mellem, men det kan helt klart komprimeres og serveres lettere. Blandt andet god brug søgefunktionen er vigtig for jeres type forretning, og ligeledes tror jeg det er en fordel at eksperimentere med brug af inputfelter. Derudover kunne det være en stor fordel med dropdown menuer (i alfabetisk rækkefølge) til valg af telefonmodel, hvor man lynhurtigt kunne finde sin model og se relevant tilbehør. Dette er folk efterhånden blevet vant til at bruge, og det kan få dem meget hurtigt hen på siden med det relevante tilbehør.

Under landingsiden telefonmodel (telefonmodel-38509s.html) vil jeg også mene at i med fordel kan placere mere end 3 logoer per linje, da det er en meget lang liste at komme igennem, specielt når det ikke står i alfabetisk rækkefølge hele vejen igennem. Prøv fx med 6 logoer per linje og se om det fungerer, det gør hvert fald siden noget kortere og mere overskuelig.

Håber i kan bruge tankerne til en smule, dette var som sagt bare lige et par hurtige kommentarer. Du er velkommen til at hive fat i mig, så kan vi eventuelt gå i dybden med et par af punkterne. 

// Jesper Skov

Side 2 ud af 2 (12 indlæg)