Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Auktions-site

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra København V
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Uha - fordele og ulemper ved Linux og Windows. Det er en lang diskussion der nemt kan ramle ind og blive halv-fundamental i stil med MLM-diskussionerne herinde.

Meget overordnet vil jeg sige at den umiddelbare fordel ved Linux er at der er billige licenser til software. Gratis operativsystem, gratis database-system. Desuden er der en masse opensource produkter af forskellig art til Linux som man kan bruge enten gratis - eller for stort set ingen penge. Ulempen er at med mange af produkterne følger der ingen eller meget lidt support. Du kommer til at være rimeligt afhængig af at have en god tekniker som kan løse problemerne selv.

Fordelene ved Windows er at eftersom stort set alt koster. Operativsystem, database etc - så følger der også en del support og dokumentation med. Det kan være essentielt i nogle situationer. Men f.eks. Microsoft''s database-server koster kassen. Det skal så siges at man til nød kan køre samme produkter (database etc) som på Linux i form af MySql. Men der må min anbefaling være at hvis man ønsker en Windows platform skal man gøre det for at køre en Microsoft-platform i form af .NET-platform eller asp. Ellers ryger ideen lidt med det. Der fik jeg vidst også listet ulemperne ved Windows. Det er klart dyere at købe software-licenser.

Mht - auktionssoftware, så kender jeg ikke nogle af produkterne godt nok til at ville anbefale noget jeg senere skulle holdes op på.

~Allan Noer

Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:21

Nu har jeg heftigt studeret utallige udenlandske auktionsprogrammer. Jeg har fundet et program, som jeg med min begrænsede viden om programmering, umiddelbart synes ser spændende ud. Skulle en større ekspert end jeg have lyst til at kigge nærmere på programmet er hjemmesiden :

xCauction.com.

Jeg hører gerne eventuelle kommentarer...

Jeg synes programmet ser ud til at kunne leve op til de forhold, som jeg opfordres til at tage højde for i ovenstående indlæg. Hvis der sidder en programmør, der ligefrem skulle få lyst til at give en ca. pris på opgaven i at oversætte og tilpasse programmet til dansk hører jeg gerne nærmere.... (Hvis programmet vel at mærke vurderes at være anvendeligt...) Og jeg er godt klar over, at der vil være tale om et overslag, men jeg har brug for at få en fornemmelse af om vi taler om 10000kr. eller det tidobbelte...

På forhånd tak....

Mads

Ved nogen hvad man skal regne med årligt at betale for at søgemaskinoptimere en hjemmeside...incl vedligehold...? (Top 1-20)
Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 20:43
helt enig - xcauction er supergodt - faktisk er alle scripts fra www.xcent.com super. Fælles for dem er i øvrigt at de er nemme at oversætte, idet at de har en languagefile hvor alle de benyttede ord blot skal oversættes til dansk - uden kodning af nogen form.

De arbejder i desuden med templates på en helt anden måde end normalt - man skal "include" auktionen ved at indsætte et lille tag - og det kan du så gøre på alle de sider du ønsker at bruge den.

Du kan iøvrigt se det i drift her i dk: http://www.gauguin.dk - som jo nok er DK's 3. største auktion.

Martin, dengang i lavede jubii auktioner var jeg boss på Bid2day auktioner (du (og Line) og jeg delte jo markedet dengang, indtil Bidlet kom) - og vi brugte begge samme software. Jeg kan heller ikke huske hvad det hed, men jeg ved at de lukkede ned umiddelbart efter jeg stoppede på bid2day.

:)

d.

www.onapp.com

Fra UK
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 08:52
Hej Mads,

Jeg kan kun tilslutte mig at købe et standardprodukt og tilpasse det til dit eget behov.

Der er alt for store ricisi ved at forestå udviklingen selv og jeg tvivler på at egenudvikling vil kunne bidrage med nok specielle features nok til at det vil kunne svare sig rent økonomisk for dig.

Jeg kunne ikke se at du havde fået svar på dit oprindelige spørgsmål om hvad det vil koste selv at opbygge et auktionssite, så jeg har fundet et eksempel frem til dig.

Vi udarbejdede et estimat for udvikling og drift af et auktionssite svarende til et basalt Lauritz.com. Vi estimerede at projektet for udvikling og drift i første år ville koste kr. 800t.

Overordnet fordelte udgifterne sig således:

kr. 100t Udgifter til hosting, backup og trafik til UNI-C per år
kr. 70t Dell rackservere med 3 års guld support samt database software licens
kr. 30t Server vedligehold samt DBA funktioner per år
kr. 600t Udvikling af auktionssystem

Vi havde til estimatet identificeret følgende opgaver

Auktion og varer
Oprettelse af system til håndtering af varegrupper og kategorier (taksonomi for varer)
Detalje visning
Bud administration, oprettelse af nye auktioner
Betaling kunde til site, Dankort og internationale kort.

Auktionsviews
Sidste 24 timers afsluttede auktioner
Næste 24 timers afsluttede auktioner
Direkte links til dele af varetaksonomi
Fritekst søgning efter varer

Site administration
Redigeringsgrænseflade for baggrundsfarve, overskrifter, faste tekster, et cetera
Editor for varetaksonomi, tilføje nye, fjerne eller ændre varegrupper og kategorier
Brugeradministration

Site generelt
Design og layout af site
Brugerautentifikation og sessionsstyring

Profil administration
Bruger oprettelse
Validering af brugeres identitet pr. brev
Bud historie
Mine auktioner

Andre opgaver
Projektledelse
Specifikation af site
Opsætning af hardware
Database oprettelse og konfiguration
Afsluttende test og afleveringsprøve

Hardware og software
Server hardware
Database licens

Hosting og driftsudgifter
Hosting/Backup
Trafik
Server vedligeholdelse

Vi gjorde følgende antagelser
Sitet driftes på en Unixbaseret platform og at databasen er FrontBase
Sprogene Java og Perl anvendes til implementation
Der er ikke en generel CMS funktionalitet i sitet
Der er ingen kunde til kunde betalinger
Horisont på 3 år for drift på samme hardware

Den detaljerede liste af opgaver til projektet er endnu længere. Det vil være meget billigere og nemmere at tage fat på et hyldevare auktionssystem.

Hvis ikke du lægger dig ud i konkurrence med Lauritz.com, så ville jeg løfte telefonen og simpelthen spørge dem om deres erfaringer. Hvis det er det spørgsmål du i bund og grund vil have svar på er der vel ingen grund til at liste i cirkler om den varme grød... Det er utroligt hvor imødekommende folk er, når man selv tror på det bedste i andre.

Cheers, niels

www.onapp.com

Fra Malta
Tilmeldt 24. May 05
Indlæg ialt: 95
Fra  Liberatum Solutions Skrevet kl. 00:43

Jeg kender lidt til Lauritz.com og deres tekniske platform.

Deres system har kostet mange millioner at udvikle, og de gør det hele selv. De har en rigtig dygtig chefudvikler, som har det overblik og den viden der skal til for at forestå udviklingen. Jeg har selv haft fornøjelsen at arbejde sammen med ham en overgang - i et søsterselskab.

Hvis du kan finde noget standard der dækker behovet og din forretningside, så gør det - og skær gerne et hjørne hist og her, hvis det får standard-løsningen til at passe. Det er klart det billigste. Bliver det så en stor succes og der opstår behov den købte software ikke kan løse, så står du med en succes - og gode muligheder for enten at få udviklet det du vil ha (og måske få det finansieret - når du har bevist kernekonceptet).

Fra Fløng
Tilmeldt 31. Dec 09
Indlæg ialt: 25
Fra  KayRen Parcel Service Skrevet kl. 17:04

Hej (ved godt at det er en meget gammel debat)

Kunne bare godt tænke mig at hører om det hele blev til noget?

/Søren

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 17:45

Jeg sælger min auktionsside. Siden er bygget op med PHPPROBID.com og vi har fået lavet vores helt eget design. Skriv PM for mere info.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)