Meget overordnet vil jeg sige at den umiddelbare fordel ved Linux er at der er billige licenser til software. Gratis operativsystem, gratis database-system. Desuden er der en masse opensource produkter af forskellig art til Linux som man kan bruge enten gratis - eller for stort set ingen penge. Ulempen er at med mange af produkterne følger der ingen eller meget lidt support. Du kommer til at være rimeligt afhængig af at have en god tekniker som kan løse problemerne selv. Fordelene ved Windows er at eftersom stort set alt koster. Operativsystem, database etc - så følger der også en del support og dokumentation med. Det kan være essentielt i nogle situationer. Men f.eks. Microsoft''s database-server koster kassen. Mht - auktionssoftware, så kender jeg ikke nogle af produkterne godt nok til at ville anbefale noget jeg senere skulle holdes op på. |
Nu har jeg heftigt studeret utallige udenlandske auktionsprogrammer. Jeg har fundet et program, som jeg med min begrænsede viden om programmering, umiddelbart synes ser spændende ud. Skulle en større ekspert end jeg have lyst til at kigge nærmere på programmet er hjemmesiden :
xCauction.com.
Jeg hører gerne eventuelle kommentarer... ![]()
Jeg synes programmet ser ud til at kunne leve op til de forhold, som jeg opfordres til at tage højde for i ovenstående indlæg. Hvis der sidder en programmør, der ligefrem skulle få lyst til at give en ca. pris på opgaven i at oversætte og tilpasse programmet til dansk hører jeg gerne nærmere....
(Hvis programmet vel at mærke vurderes at være anvendeligt...) Og jeg er godt klar over, at der vil være tale om et overslag, men jeg har brug for at få en fornemmelse af om vi taler om 10000kr. eller det tidobbelte...
På forhånd tak....
Mads
Ved nogen hvad man skal regne med årligt at betale for at søgemaskinoptimere en hjemmeside...incl vedligehold...? (Top 1-20)