Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Terrorbegræbet er ved at tage overhånd!

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lagersalg123 - JEN:

Det er desværre det som DF har fået alle til at tænke. Muslimer reagerer ikke fordi andre mennesker ikke har samme mening. De reagerer fordi deres profet hånes, og det har intet med mening af gøre. Når man håner muslimers profet, så håner man 1/3 af jordens befolkning, så det kunne være man skulle tænke sig om, det har intet med yttringsfrihed at gøre, det er almen respekt overfor andre meninger og holderninger.

Hvor mange karikatur tegninger har du set blive trykt i alverdens aviser af katolske præster der voldtager små drenge? Tror du de ville turde trykke dem?

Eller hvis man trykte et billede af Paven stå med en lille dreng foroverbøjet eller på knæ foran? Det tror du ikke ville afføde reaktioner?

Kunne ik have sagt det bedre. 5 x Star

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:23

Når denne slags debatter kommer op, så er der altid en ting som er ualmindelig sjov.

Først starter aller danskere med, at kalde muslimer og andre i tredje lande for fjolser, tåber, idioter, respektløse, ingen humor osv.

Derefter konstatere man, at de lever i samfund der er totalt uoplyste uden frie medier, med strenge diktature og hvor man aldrig har været vantil at tage stilling til nye ting, det har staten/diktaturet gjort. Alligevel FORVENTER man, at disse mennesker, som lever i en tid, som svare til Danmark anno 1700-1800 tallet, reagere og opfører sig, som civilicerede og normale vestlige borgere.

Mit spørgsmål er blot, hvordan kan man mene det ene, og bagefter blive overrasket over det andet? Tingene følges ad, og husk nu på, at kvinder ik engang har været "frie" i DK i 100 år endnu... De lande der omtales, der har kvinder som eksempel ALDRIG været frie!

Back til Mikkels oplæg. Er grænsen først nået nu? Du mener ik alle de totalt sindsyge og overvågningssamfundsagtige regler, der er kommet efter 9/11 (ja når det er amerikansk, så vender man åbenbart tallene?) er helt hen i hampen? Alt hvor normale menneskerettigheder tilsidesættes for "terrorlovgivning" eller "terrorbekæmpelse".
Det hele er bundråden, og hvis den almene dansker eller borger i den vestlige verden vidste, hva de er blevet trukket ned over hovedet efter 11. September 2001, så ville det nok skabe kaotiske tilstande i rigtig mange lande. 
Men det er lykkes i "terrorens" tegn, at snyde en hel vestlig verden, som anser sig selv for de smarteste på denne jord, uden at nogen reelt har gjort modstand i pressen eller generelt. Well done Mr Bush! 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 22:57

Hej Kenan,

kenancorbo:

Jeg er selv muslim, og jeg bliver pisse sur og irriteret over at hører og se de tegninger hele tiden, og at vesten på trods af de store konsekvenser, stadig presser citronen og bliver ved med at teste grænser af, i og med aviserne trykker tegningerne igen og igen, det er ikke i orden. Det er heller ikke i orden at ekstremister i østen reager som de gøre med at brænde flag, ambassader, sprænger sig selv og andre i luften osv. 

Jeg er træt af det her tema. I mine øjne er både vesten og østen lige slemme, det er to verdens dele som kæmper for hvert deres dagsorden, og i sidste ende går det ud over os.

Selvom f.eks. Lagersalg mener at det slet ikke handler om ytringsfrihed, men om hån og spot, så lå der jo faktisk det forud for offentliggørelsen af tegningerne, at flere og flere udøvede selvcensur af frygt for Islam. Og det er et reelt problem.

Som man siger om ytringsfriheden (og andre friheder for den sags skyld): Use it or lose it.

Det der dog bekymrer mig mest, er den relativisme der blomstrer frem overalt, ligeledes i ovenstående citat af dig. Du opstiller moralsk ækvivalens mellem en simpel tegning og trusler/hærværk/mord. Og det på trods af du ellers ikke ligefrem oser af såkaldt "ekstremist"... Wink

Det er i øvrigt ikke en udåd forbeholdt muslimer. Karen Thisted blandt flere, kan også.

kenancorbo:

Jeg vil bare have en verden hvor jeg kan leve i fred, passe min familie,  arbejde, pligter osv. og respektere den næste, og ikke sådan en verden hvor man bliver kontrolleret, bare fordi man vil ud og opleve verden.

Ja, det gælder heldigvis de fleste af os. Desværre støder vi mennesker af og til ind i hinanden alligevel, fordi vi ikke opfatter "leve i fred", "respektere den næste" m.m. på samme måde. Derfor er man nødt til at tage de ubehagelige konfrontationer engang imellem. Og så er der jo desværre også dem der er helt uenige og søger at fremme had og undertrykkelse.

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 23:08

Lige en hurtig på faldrebet...

Lagersalg123 - JEN:

Hvor mange karikatur tegninger har du set blive trykt i alverdens aviser af katolske præster der voldtager små drenge? Tror du de ville turde trykke dem?

Eller hvis man trykte et billede af Paven stå med en lille dreng foroverbøjet eller på knæ foran? Det tror du ikke ville afføde reaktioner?

Traditionen med karikaturtegninger er jo samfundsrelevant satire. Eftersom tilstedeværelsen af katolske præster (eller Paven) i Danmark er meget sparsom, og det ikke ligefrem er et varmt emne, så er det vel ret forståeligt at det ikke er dem der pryder forsiderne.

Dog kan jeg da huske noget med nogle "Jesus"-sandaler der blev taget af hylderne for en del år siden. Suk.

Fra brøndby strand
Tilmeldt 2. Oct 08
Indlæg ialt: 893
Fra  Bilrude fix - mobil udskiftning af forruder, sideruder, bagruder. Skrevet kl. 23:26

Jeg mener at politikerne har haft og stadigvæk har et behov for et terrorklima. For faktum er at danmark er i krig mange steder i verden, der har nu været -for nogen en stor overraskelse- en masse debat og udtalelser om målet/meningen med den militære tilstedeværelse i østen, særligt afghanistan.

Terrorklimaet og kampen mod terror fik reel fodfæstelse både politisk men skam også blandt befolkninger i vesten, efter 11/9 og dennes følgende krigserklæring, mod al qaeda og ondskabensakse som i praksis er blevet gjort mere og mere synonymt med islam og muslimernes værdier gennerelt, såsom tørklæde osv. 

Som indskudt bemærkning så kan jeg ikke lade være med at tænke på hvor mange der dagligt giver afkald på noget af deres i forvejen begrænsede frihed, såsom når de accepterer betingelserne for debbatter på amino osv.

Og Mikkel som ovennævnte illustrer så kan jeg ikke give dig mere ret i politikernes (og implicit mediernes)  liderlighed efter at forfølge og opdigte et genfærd som ingen eksistens har i det størrelses omfang som vi sanser dagen idag.

Jeg er ret så overbevist om at det er svært at få befolkningen til at rejse sig, også selv når in/kompetente golfspillere og jægere, vedtager love som er fundamentalt modstridende med samfundsgrundlaget og dens fødselsgrundlag (frihederne) såsom indskrænkning af den personligefrihed osv. men når det er sagt så tror jeg at mange iblandt den vestlige befolkning ville have haft en mere rationel tilgang til deltagelsen i krigene, i muslimernes lande!

Det er jo ikke sådan virkeligheden er og det var heller ikke sådan den blev! så idag er målet for deltagelsen i kampen mod terror, gået fra at være indsættelsen af demokrati og friheder derefter til afskaffelsen af et diktatur (saddam og taliban) derefter genopbygning, og dagen idag at komme ud så smerte frit som muligt (det er debatten idag)!

De ti års falit både i afghanistan og irak har kostet mange menneskers levende liv både voksne og 6 åriges børns og gør det stadigvæk og dette gælder for både vesterlændinge (besættere) og muslimer (de besatte)

Sammenfatning: hele det seje politiske træk har helt sikkert -for en vedvarende folkelig opbakning og forsyning af argumenter, for de forsatte industrikrige- haft en inflydelse på hvorfor det er nødvendigt at tale om terror og for bevarelse af en terroratmosfæren, så er alle jo klar over at danmark (vesten) yder en stor indsats i kampen mod radikale muslimer (ik længere al-qaeda eller taliban) både internt som eksternt 

kortfattet sammefatning: terrorstemning nødvendig, for legalisering af krigen mod radikale muslimer

Mvh Omar

rudefix mobil bilrude skifte -nemt og billigt- vi skifter bilruder, reparerer stenslag og nanobehandler hos dig

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:27

Jakob Søndergård:

Lige en hurtig på faldrebet...

Lagersalg123 - JEN:

Traditionen med karikaturtegninger er jo samfundsrelevant satire. Eftersom tilstedeværelsen af katolske præster (eller Paven) i Danmark er meget sparsom, og det ikke ligefrem er et varmt emne, så er det vel ret forståeligt at det ikke er dem der pryder forsiderne.

Dog kan jeg da huske noget med nogle "Jesus"-sandaler der blev taget af hylderne for en del år siden. Suk.

Nu er det jo en verdensomspændt situation udsprunget af en provinsavis. Essensen er entydigheden, ikke om hvad der er tradition Smile

Køb ren argan olie her

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 04:24

Det er svært det her, meget svært, hvis man kan gemme dynamit nok i et par underbukser til at sprænge en flyver i luften, hvad kan man så ikke gemme i en koffert, laptop, ipod, mobil telefon osv. Det fortsætter med at være et cat and mouse game hele tiden.

For mig er løsning enkelt, rejs så lidt som mulig, sorry H.C. Andersen (at rejse er at leve) but times are a changing...

Mindre rejsen har fordele:

• Man undgår at bruge tid i frygtelige lufthavne
  • Man undgår at sidde som en sardin i en dåse 12 timer
  • Man undgår - afhængig af airline - at skulle omgås deres kabine personale m/k.  (her tænker jeg ikke på Singapore Airline eller Cathy Pacific) 
  • Man spare penge - mange penge ved ikke at skulle rejse
  • etc.

Lad os alle takke Skype o.a. for at vi nu, uden problemer, kan have VOIP med video, desktop sharing etc. og det koster - mange tak - ikke en krone. Med de værktøjer er det muligt at arbejde på lange afstande næsten som hvis man sidder i samme rum.

Tak Skype. Mange tak.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:30

Peter, hvis konsekvensen bliver at vi alle sammen rejser mindre, så HAR terroristerne jo vundet. Det kan jeg ikke forestille mig du mener er målet. Skal vi så også holde op med at gøre det, som terroristerne kaster sig over næste gang? Skal vi bare lade dem - og ikke mindsten frygten for dem, styre udviklingen? Det synes jeg ikke.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 10:37

Peter, her må jeg indrømme jeg meget nødig ville følge det råd med at rejse mindre. At rejse er virkeligt at leve, hvis du spørger mig, og her tænker jeg ikke på overfyldte strande, lufthavne og turisthoteller, men de ting man kan opleve i naturen og med lokalbefolkninger. Jeg hører efterhånden næsten til dem der ville ønske der var 2 terminaler i lufthavnen, en med alt det udvidede sikkerhedscheck, og en til dem der tør og tage chancen. Jeg mener stadig væk der er større chance for at blive slået ihjel i bilen, ved et hjemmerøveri eller på gaden. Hvis man vil, kan man, med eller uden den ekstra "sikkerhed".  Det er en falsk tryghed, og det ses så engang imellem, når tilfældige mennesker vader ind i det hvide hus til middag, eller Greenpeace aktivister vader ind til middag hos dronningen uden så meget som at blive spurgt, hvem de er, men bare følger strømmen.

Jeg tror det er helt andre løsninger der skal til, det her vil blive værre og værre så længe der er fyldt med vestlige soldater i mellemøsten. Desuden kan det lige så vel være vestlige firmaer og koncerner, der sponsorerer angrebene, for at holde engagamentet ved lige i mellemøsten, der sikrer fortsat gevinst på olie og krigsmateriel.

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:26

Mikkel deMib Svendsen:
kal vi bare lade dem - og ikke mindsten frygten for dem, styre udviklingen? Det synes jeg ikke.

Personlig hader jeg lufthavne og alt hvad der følger med. Endnu flere sikkerheds tjek gør blot at jeg kun rejser når det er pine og død nødvendigt og i stedet bruge Skype etc. Jeg gider simpelthen ikke bøvlet...

Vi skal ikke lade frygten for dem styre udviklingen, det er jeg 100% enig med dig I, men den diskution har jeg ikke tid - eller viden nok om emnet - til at rode mig ind i lige nu :-)

Side 6 ud af 6 (60 indlæg)