Ps: Til referat skal det også nævnes at jeg skrev en harmdirrende e-mail til Jyllandsposten efter de offentliggjorde de tegninger. Ikke fordi jeg er bange for nogen i et fremmed land der kaster med sten. Men fordi jeg synes det var en klam og uværdig måde at føre debat på. Og en måde der gjorde at jeg skammede mig over at være dansker. Men derfor står friheden stadig over alt. Og hvis nogen, lige gyldigt hvor de kommer fra ,prøver at knægte den, er jeg på barrikaderne. For det er den " de " først vil ødelægge. Når den er knust, er vi knust. Og så er det tilbage i lejrene. Bogserien : Gulag Øhavet, er en fremragende indlæring i hvordan netop disse metoder bruges til kontrollere store masser igennem frygt , trusler og terror
|
Amaris Charvell:Og hvis du mener at den reaktion vi har set på de tegninger er retfærdiggjort, grundet det du kalder respektløshed, så er vi to meget langt fra enige om hvordan man som menneske passende bør opføre sig.
Nu skal du jo ikke tillægge mig holdninger jeg ikke har givet udtryk for. Der har ikke blot været en reaktion grundet tegningerne, og derfor er det ikke så simpelt.
Jeg bifalder klart at man boykottede varer fra Danmark og på den måde benyttede sig af sin fulde ret til at tilkendegive sin mening.
Jeg bifalder det enkelte individs ret til flagafbrænding i en ophedet stemning i en demonstration mod noget der går en fundamentalistisk imod.
Jeg bifalder IKKE mordforsøg på en tegner, men synes det er i orden hvis man maler slagord på hans vej, hvis man ikke kan lide ham og hans holdninger eller dagligt vil demonstrere der for at give udtryk for sin mening.
Jeg bifalder IKKE terror som følge af tegningernes fremvisning.
Jeg bifalder IKKE hån af andre menneskers trosretning, ved bl.a. at bringe tegninger der på den måde udstiller og håner en bestemt trosretning.
Jeg bifalder hån af den katolske kirke på grund af dens manglende evne til at rydde op i pædofilien.
DET jeg siger er, at vi er selv ansvarlige for vores handlinger, og hvis ikke vi er villige til at tage den mulige konsekvens, her ved hån af 2 milliarder mennesker, så skulle man nok have tænkt lidt mere over tingene inden, og ikke efterfølgende beskytte sig under yttringsfrihed m.m..