Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Terrorbegræbet er ved at tage overhånd!

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps:

Til referat skal det også nævnes at jeg skrev en harmdirrende e-mail til Jyllandsposten efter de offentliggjorde de tegninger. Ikke fordi jeg er bange for nogen i et fremmed land der kaster med sten. Men fordi jeg synes det var en klam og uværdig måde at føre debat på. Og en måde der gjorde at jeg skammede mig over at være dansker. Men derfor står friheden stadig over alt. Og hvis nogen, lige gyldigt hvor de kommer fra ,prøver at knægte den, er jeg på barrikaderne. For det er den " de " først vil ødelægge. Når den er knust, er vi knust. Og så er det tilbage i lejrene.

Bogserien : Gulag Øhavet, er en fremragende indlæring i hvordan netop disse metoder bruges til kontrollere store masser igennem frygt , trusler og terror

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:05

Amaris Charvell:

Og hvis du mener at den reaktion vi har set på de tegninger er retfærdiggjort, grundet det du kalder respektløshed, så er vi to meget langt fra enige om hvordan man som menneske passende bør opføre sig.

Nu skal du jo ikke tillægge mig holdninger jeg ikke har givet udtryk for. Der har ikke blot været en reaktion grundet tegningerne, og derfor er det ikke så simpelt.

Jeg bifalder klart at man boykottede varer fra Danmark og på den måde benyttede sig af sin fulde ret til at tilkendegive sin mening.

Jeg bifalder det enkelte individs ret til flagafbrænding i en ophedet stemning i en demonstration mod noget der går en fundamentalistisk imod.

Jeg bifalder IKKE mordforsøg på en tegner, men synes det er i orden hvis man maler slagord på hans vej, hvis man ikke kan lide ham og hans holdninger eller dagligt vil demonstrere der for at give udtryk for sin mening.

Jeg bifalder IKKE  terror som følge af tegningernes fremvisning.

Jeg bifalder IKKE hån af andre menneskers trosretning, ved bl.a. at bringe tegninger der på den måde udstiller og håner en bestemt trosretning.

Jeg bifalder hån af den katolske kirke på grund af dens manglende evne til at rydde op i pædofilien.

DET jeg siger er, at vi er selv ansvarlige for vores handlinger, og hvis ikke vi er villige til at tage den mulige konsekvens, her ved hån af 2 milliarder mennesker, så skulle man nok have tænkt lidt mere over tingene inden, og ikke efterfølgende beskytte sig under yttringsfrihed m.m..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 21:06

Det mest sørgelig er, at det ikke er racisterne og politikkerne og dem der er skyld i det hele et går ud over. Det er alle de forkerte. Det er alle os andre der tager skraldet for de umådelig mange tåber der findes.

Sørg dog for fanden for at det er de rigtige det går ud over i stedet for det altid er de uskyldige.

xxx

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:12

Med blodtrykket stabiliseret igen, vil jeg gerne takke Mikkel for at tage et ømtåleligt emne op. Og der er brug for alle meninger.

God nat

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:13

Amaris Charvell:

Hvis du mener at der er andre og mere konstruktive måder at håndtere en sådan sitiuation på, så er jeg da lutter øren. Det kunne jo være at jeg kunne lære noget nyt om "opdragelse" i dag, som du tilsyneladende giver udtryk for at jeg mangler.

~ Amaris

Nej nej..det var dem der manglede opdragelse..prøv at læse mit indlæg Smile Uopdragne findes alle steder Cool

Den ene yderlighed - var den overbærende. Den anden var den voldelige. Yderlighed er ikke altid negativt.

Det jeg mener med farlige holdninger, det var blot det jeg skrev i fhorld til ud fra hvilket synspunkt du konkluderer tingene.

Jeg har ikke den fjerneste anelse om dig som person, og har på ingen måde et negativt syn på dig, vi er jo bare her på Amino og hygger med lidt debat frem for at vurdere indholdet på en hjemmeside Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:25

Lagersalg123 - JEN:

Nu skal du jo ikke tillægge mig holdninger jeg ikke har givet udtryk for. Der har ikke blot været en reaktion grundet tegningerne, og derfor er det ikke så simpelt.

Jeg bifalder klart at man boykottede varer fra Danmark og på den måde benyttede sig af sin fulde ret til at tilkendegive sin mening.

Jeg bifalder det enkelte individs ret til flagafbrænding i en ophedet stemning i en demonstration mod noget der går en fundamentalistisk imod.

Jeg bifalder IKKE mordforsøg på en tegner, men synes det er i orden hvis man maler slagord på hans vej, hvis man ikke kan lide ham og hans holdninger eller dagligt vil demonstrere der for at give udtryk for sin mening.

Jeg bifalder IKKE  terror som følge af tegningernes fremvisning.

Jeg bifalder IKKE hån af andre menneskers trosretning, ved bl.a. at bringe tegninger der på den måde udstiller og håner en bestemt trosretning.

Jeg bifalder hån af den katolske kirke på grund af dens manglende evne til at rydde op i pædofilien.

DET jeg siger er, at vi er selv ansvarlige for vores handlinger, og hvis ikke vi er villige til at tage den mulige konsekvens, her ved hån af 2 milliarder mennesker, så skulle man nok have tænkt lidt mere over tingene inden, og ikke efterfølgende beskytte sig under yttringsfrihed m.m..

På det punkt er vi sådan set enige Lagersalg. Jeg står ligeledes fuldt og fast ved folks rettigheder til at demonstrere og ytre deres utilfredshed, så længe der ikke er tale om fysisk aktion. Retten til ovenstående, hører blandt andet ind under min fortolkning af begrebet ytringsfrihed, som jeg - hvis der skulle være nogen tvivl - værner meget om.

Men til den ret hører, for mig at se, også retten til at ytre sig kritisk hvis man lyster. Bemærk dog at jeg personligt mener at man altid bør gøre dette på en sober og konstruktiv facon. Skulle der dog være nogen der (efter min overbevisning, vi har jo alle forskellige grænser) ikke gør dette, så har de dog i mine øjne stadig ikke mindre ret end jeg eller alle andre. Jeg kan synes at de er tåbelige og være uenig, men det er dét.

Vi mennesker er ikke ufejlbarlige og hvis man vil have et privilegie som ytringsfrihed eksempelvis, så må man også være realistisk nok til at erkende, at alle ikke vil bruge den som man personligt finder forsvarligt. Og det er netop i den situation, at jeg mener at man så må vælge at være det større menneske og vise lidt overbærenhed og modenhed. Kan man ikke håndtere ovenstående, så bør man efter min bedste overbevisning slet ikke gå ind for ytringsfrihed til at starte med. Verden er ikke perfekt, menneskene i den ej heller, og sådan vil det altid være.

Jeg har i øvrigt altid været stærk fortaler for at tage konsekvensen af egne handlinger. Men hvis jeg til gengæld føler at konsekvensen af mine handlinger, er fuldstændig ude af proportioner med den handling der ligger til grund herfor, så vil jeg også gerne påråbe mig retten til at tage til genmæle og udtrykke min mening herom.

Jeg har altid ment at folk der må gribe til fysisk aktion som følge af vrede, frustration, etc., er mennesker der mangler evner og værktøjer til at gebærde sig på anden fornuftig vis. Og det er uanset om det er en muslim der spænger noget i luften fordi jeg har krænket hans religion, eller en rocker der pander mig en på en bodega, fordi jeg har kigget forkert på ham, hans kæreste eller hvad det nu end måtte være. Det er dén slags mennesker der er fattige rent spirituelt og intellektuelt i mine øjne.

~ Amaris

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35

Lagersalg123 - JEN:

Nej nej..det var dem der manglede opdragelse..prøv at læse mit indlæg Smile Uopdragne findes alle steder Cool

Den ene yderlighed - var den overbærende. Den anden var den voldelige. Yderlighed er ikke altid negativt.

Det jeg mener med farlige holdninger, det var blot det jeg skrev i fhorld til ud fra hvilket synspunkt du konkluderer tingene.

Jeg har ikke den fjerneste anelse om dig som person, og har på ingen måde et negativt syn på dig, vi er jo bare her på Amino og hygger med lidt debat frem for at vurdere indholdet på en hjemmeside Smile

Jeg hygger mig skam også. Jeg nyder altid en god debat, i særdeleshed med mennesker der umiddelbart har en anderledes holdning eller anskuelse end jeg selv. Det er oftest dem man lærer noget af =) Der skal rigtig meget til førend jeg tager noget personligt, så det skal du såmænd ikke være bekymret for, jeg er ikke så sart.

Måske netop også herfor at jeg ikke ser nogen problemer i forhold til fuld ytringsfrihed. Folk må mene og sige om mig hvad de vil, det vigtigste for mig, er at jeg selv føler at jeg kan stå inde for hvem jeg er. Og at jeg giver andre plads til at være den de er på lige fod selvfølgelig ;) Men det betyder jo ikke at vi partout skal være enige om alting.

~ Amaris

EDIT: Har i øvrigt genlæst dit indlæg og kan godt se at du hentyder til at det er de andre nævnte personer der mangler opdragelse. Dér fik jeg læst for hurtigt, den tager jeg på mig og undskylder for misforståelsen =)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:58

Jakob Søndergård:

Sindssyge lovgivninger = skidt.

Pat Condell = super.

Geert Wilders = skal der være plads til.

Terror = at skabe frygt ved at ramme civile.

Abdul Wahid Pedersen = sssch. (Han må sige hvad han vil, men han er en elendig repræsentant for muslimer i Danmark, som kun forværrer situationen.)

Hej Jakob.

Haha, havde helt misset dit indlæg. Kan vist ikke se skoven for bar træer lige nu. Vi er i hvert fald ganske enige om dine punkter, Abdul Wahid er absolut ikke en særlig fordelagtig repræsentant og det gør mig lidt ondt på den "gængse" muslims vegne at han skal være fortaler for deres religion i medierne.

Nå, men nu vil jeg hoppe ud af debatten og drage ud i snevejret for at tage på arbejde. Ud til min muslimske kollega - som jeg i øvrigt har et hamrende godt forhold til, der bygger på hygge og gensidig respekt ;)

Med ønsket om fred, frihed og en god aften til alle

~ Amaris

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 22:01

For faen, hvor er jeg glad for at leve i et demokratisk samfund.

Og hvor er jeg glad for, at jeg ikke lever i et land, hvor rønnebærene er så sure, at jeg må lade min vrede gå ud over den frie verden.

Fred på Jord  Wink

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:02

Amaris Charvell:

Jeg har altid ment at folk der må gribe til fysisk aktion som følge af vrede, frustration, etc., er mennesker der mangler evner og værktøjer til at gebærde sig på anden fornuftig vis.

Og det er uanset om det er en muslim der spænger noget i luften fordi jeg har krænket hans religion, eller en rocker der pander mig en på en bodega, fordi jeg har kigget forkert på ham, hans kæreste eller hvad det nu end måtte være. Det er dén slags mennesker der er fattige rent spirituelt og intellektuelt i mine øjne.

~ Amaris

Ja jeg tror heller ikke vi er uenige, dog har jeg måske et lidt andet syn på det du siger ovenfor, da jeg mener det ikke er helt så enkelt.

For I det eksempel, der  er det typisk den illiterære og dermed ignorante muslim der foretager en handling, som han rent  fundamentalistisk tror er i orden, da hans Imam har prædiket det for ham og andre overtaler ham til handlingen. Husk her på, at han på ingen måde eller på noget niveau i forhold til mennesker opvokset i vesten, har en jordisk chance for at stille spørgsmålstegn ved den handling han bliver bedt om at udføre. Så han ser ikke sig selv som "fattig" i forhold til sin religion, og det er klart at han rent intellektuelt ikke er noget, da han aldrig har haft mulighederne for undervisning.

Og dit synspunkt giver jeg dig så omvendt ret i, gældende for ham der forsøgte at springe et fly i luften. For han er uddannet og fra en uddannet familie, det man så godt kunne have ønsket  sig var, at istedet for, ligesom med ham somalianeren her i DK, at man skred til handling før der sker noget, som blot puster til hadet mellem befolkingsgrupper. Tilsynesladende var mange orienteret om begge personer, der nu er årsag til en masse ballade! Tænk det..flere regeringer viste noget, ingen skred til anholdelse..herhjemme viste PET noget.. ingen reaktion..2 mennsker med hver deres agenda, drevet af et had, skal spolere så meget...og det kunne være undgået.

Rockeren er så ikke undskyldt, for han ved godt det er en forkert handling, men det er alligevel ok for ham i forhold til hans tanker om respekt.

Men alt i alt gør vore meningsudvekslinger det, at man lærer mere og mere og til tider lærer noget om hinanden.

Fortsat god aften.

Køb ren argan olie her

Side 5 ud af 6 (60 indlæg)