Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Profilering af IT firma

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Danmark
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 54
Fra  CC DATA ApS Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,

Ja, det er ikke så tit jeg deltager i debatten, da jeg mere er en læser end en skriver :-)

Vi er to der har et lille it-firma, hvor vi har en lille fast kundekreds som vi jo gerne vil gøre lidt større.
Vores firma (www.cc-data.com) servicerer mindre og mellemstore firmaer, med stort set alt inden for IT.

Det jeg godt kunne bruge et par tip/ideer til, hvordan gør vi vores firma mere kendt for få penge?
Vi gerne ud og fortælle mindre virksomheder i Storkøbenhavn at vi findes og forklare hvad vi kan.

Men er der nogen der har ideer til hvordan vi let kan sparke døren ind hos en ny kunde?

Det vi selv har tænkt på er at lave en folder og nogle gode tilbud på nogle flyers og ligge dem i en kuvert,
og så ellers bare få dem sendt ud til en masse mindre firmaer, men bliver sådan noget læst?

Hvis du har et mindre firma, og skal bruge computerhjælp hvor leder og hvordan leder du efter den hjælp?

Jeg håber der nogen der kan komme med et par ideer, så jeg kan komme lidt videre med mine egne tanker,
eller få nogle helt nye tanker.

--------------------------------------------

Morten Lindegaard

IT-Konsulent

CC Data ApS
www.cc-data.com
...Din næste IT-Partner!

Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 22:55
Hej Morlin,

Jeg vil mene at den bedste vej er, at styre hvilke kunder I ønsker at henvende jer til. Dvs udvælge eksempelvis 100 kunder der passer til jeres målgruppe. Gerne kunder der kan genkende dem selv i nogle af de referencer I har i dag. Referencer ville jeg benytter i en folder der skal være smækker lækker lavet og vise jer som I gerne vil ses.
Brochure skal fortælle HVAD I kan tilbyde - altså ganske enkelt "whats in it for me" for kunden. Jeres kompetencer og kundens gevinst.

Så er det med at tage knoglen og ringe til de udvalgte kunder der har modtaget et følgebrev samt vedlagt brochure. I brevet skriver I at I tillader jer at tage kontakt indenfor få dage - hvilket I så gør max. 2-3 dage efter (så der er en chance for at de har læst brevet og endnu har det i bevidstheden).
Vigtigt er det også at brevet stiles til den relevante person - den der kan tage økonomsike beslutninger, evt. en IT chef.
Jeg tror at sådan direkte markedsføring er penge bedre givet ud end at forsøge at brande sig tilfældigt.
Held og lykke.

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 22:56
Hej

Det allermest oplagte er selvfølgeligt google adwords, det er billigt
(relativt) og det rammer stort set kun din målgrupper. Det er meget
svært at forestille sig at der er massive mængder af brugere der
browser rundt i de sponsorerede links bare for lige at se hvad det er.

Vi bruger selv google adwords med temmeligt stor succe.

Mvh Peder

P.s. Så er klassikkeren rydet af vejen og så er der plads til lidt konstuktive forslag :)

Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 23:24
Har sendt en pm
Fra Hals
Tilmeldt 16. Aug 06
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 00:01
Hejsa Morten,

Salg og Markedsføring er faktisk oftest et af de større "problemer" for rigtigt mange virksomheder i dag - og det er faktisk med god grund! Langt de fleste virksomheder modtager en "mindre regnskov" hverdag, samt en bunke informationer elektronisk - så modtageren, og dermed også potentielle kunder, er blevet hård til at sortere i informationsmængden! Så det handler om at stikke ud - gøre noget anderledes - ikke mindst have "udbyttet" "up front", ellers taber kunden interessen meget hurtigt! I tråd med det Morten Fjord Stengaard er inde på! Dog er er ikke helt så enig i den "bløde" måde der forslås i salgsbrevet - man skal være mere direkte i dag - altså ikke jeg vil "tillade mig" - jeg vil være meget mere direkte - eks.: Vi kontakter jer i nærmeste fremtid for at få en dialog om hvordan vi kan....etc. Det handler om at være "fræk" i dag - men IKKE flabet! Ellers kommer man ikke igennem nåleøjet! Det er min erfarring med salgsprocessen!

Generelt omkring markedsføring, er jeg dog helt enig med Morten Fjord Stengaard i, at udvælge nogle kunder, som I mener kunne har interesse i jeres produkter/ydelser! "Segmentering" og relationsmarkedsføring er, med den stigende informationsmængde in mente, uden tvivl et stigende krav på B2B markedet! Vælg f.eks. kunder indenfor områder I allerede har succes - det er altid lidt nemmere, hvis I kan referer til "kollegaer", som er tilfredse med jeres ydelser. Men ellers er det hårdt salgsarbejde - så held og lykke med det.

Dog lige en lille idé som en døråbner! Uden at kende til jeres ydelser, så kunne I f.eks. tilbyde et "gratis" IT-tjek indenfor jeres område! Jeg er selv på vej med et tilbud til virksomheder - "Få et "serviceeftersyn" på din markedsføring for en kop kaffe" - det er en god døråbner har jeg fundet ud af! Så I kunne måske gøre noget ligende?

Fra Danmark
Tilmeldt 14. May 06
Indlæg ialt: 54
Fra  CC DATA ApS Skrevet kl. 09:46
Kanon idé med et "IT tjek - for en kop kaffe" det er helt klart en ide jeg vil arbejde videre med.

Ang. forslaget med at finde nogle udvalgte kunder, og kontakte dem pr. brev og derefter følge op på dem,
så er det jo lige det jeg skal starte med. Så også tak for den idé.

Jeg vil selvfølgelig vende tilbage senere og fortælle hvordan det går med mine 2 nye projekter som i har beskrevet.

Tak for idéerne og god weekend! :-)

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 11:35

Hej Morten,

Som der er flere der nævner, så gælder det om at finde en måde at skille sig ud på. Flemming er lidt inde på det og det er en god idé med et lave ”et IT check for en kop kaffe”.

Jeg vil dog foreslå, at gå lidt videre og lave en directmail kampagne, hvor I måske sender kaffekoppen eller ”Opskriften på rigtig kaffe til IT-manden” etc.

Jeg vil dele denne directmail kampagne op i tre ”camps”.

Camp 1: Jeg ville lave en screening af emnerne, udvælge x antal og finde ud af hvem der er beslutningstager indenfor jeres felt.

Camp 2: Her ville jeg sende en directmail til de udvalgte og vedlægge brochure, brev etc. I brevet ville jeg skrive at, vi vender tilbage og følger op på kaffekoppen eller lign senere.

Camp 3: Her ville jeg ringe til de udvalgte emner og fortæller om hvorfor de har modtaget en kaffekop med posten, hvis nu de ikke havde læst det vedlagte materiale der fulgte med kopppen.

Man skaber altid mere synlighed når man kan skille sig ud fra mængden af traditionelt salgsmateriale som kontorer modtager hver dag med posten. Dette kan gøres effektivt ved at benytte en form for ”gimmick” der får folk til at trække på smilebåndet. Det er positionering!

Jeg sender en pm, hvor jeg skriver lidt mere om mine tanker til hvordan I kan skille jeres virksomhed ud fra mængden og hvordan I kan få jeres virksomhed på toppen!

Held og lykke med det, vi ses på topppen!

Med venlig hilsen

Daniel Laursen

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 22:32
Hej Morten,

Hvis I ved noget om sikkerhed - så er et "sikkerheds-tjek" helt sikkert noget der virker. Jeres målgruppe (mindre virksomheder, går jeg ud fra) har konstant dårlig samvittighed over ikke at have helt styr på sikkerheden.

Og - lige for at stemme i koret af advarsler om direct mails: Jeg modtager selv sikkert 10 direct mails om ugen - og jeg læser dem stort set aldrig.

Mvh

Jakob

Fra Katrinebjerg, Århus
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 22:57

Det vigtige ved en directmail kampagne er at den er gennemtænkt, man har lavet den første screening og sidst men ikke mindst, at man følger op på den.

Med venlig hilsen

Daniel Laursen

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)