Hejsa, Ja, det er ikke så tit jeg deltager i debatten, da jeg mere er en læser end en skriver :-) Vi er to der har et lille it-firma, hvor vi har en lille fast kundekreds som vi jo gerne vil gøre lidt større. Vores firma (www.cc-data.com) servicerer mindre og mellemstore firmaer, med stort set alt inden for IT. Det jeg godt kunne bruge et par tip/ideer til, hvordan gør vi vores firma mere kendt for få penge? Vi gerne ud og fortælle mindre virksomheder i Storkøbenhavn at vi findes og forklare hvad vi kan. Men er der nogen der har ideer til hvordan vi let kan sparke døren ind hos en ny kunde? Det vi selv har tænkt på er at lave en folder og nogle gode tilbud på nogle flyers og ligge dem i en kuvert, og så ellers bare få dem sendt ud til en masse mindre firmaer, men bliver sådan noget læst? Hvis du har et mindre firma, og skal bruge computerhjælp hvor leder og hvordan leder du efter den hjælp? Jeg håber der nogen der kan komme med et par ideer, så jeg kan komme lidt videre med mine egne tanker, eller få nogle helt nye tanker. -------------------------------------------- Morten Lindegaard IT-Konsulent |
Brochure skal fortælle HVAD I kan tilbyde - altså ganske enkelt "whats in it for me" for kunden. Jeres kompetencer og kundens gevinst.
Så er det med at tage knoglen og ringe til de udvalgte kunder der har modtaget et følgebrev samt vedlagt brochure. I brevet skriver I at I tillader jer at tage kontakt indenfor få dage - hvilket I så gør max. 2-3 dage efter (så der er en chance for at de har læst brevet og endnu har det i bevidstheden).
Vigtigt er det også at brevet stiles til den relevante person - den der kan tage økonomsike beslutninger, evt. en IT chef.
Jeg tror at sådan direkte markedsføring er penge bedre givet ud end at forsøge at brande sig tilfældigt.
Held og lykke.