Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HOLDINGSELSKAB PÅ CYPEREN ER DET LOVLIGT

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 5. Jan 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

jEG STÅR I DEN UHELDIGE SITUATION AT JEG ER GÅET PERSONLIG KONKURS.JEG KUNNE GODT TÆNKE MIG EN CHANCE TIL FOR AT STARTE OP IGEN. JEG HAR FUNDET EN SIDE PÅ NETTET, DER KAN OPRETTE FORSKELLIGE FONDE MM. ER DET LOVLIGT ?  DVS DANSK APS , OG ET HOLDING PÅ CYPEREN DER EJES AF EN FAMILIE FOND...

JEG ER IKKE UDE PÅ AT SNYDE SKAT ELLER ANDRE

HÅBER PÅ EN GÆLDSSANERING OM 2 ÅR

MVH HÅNDVÆRKEREN

Fra Køge
Tilmeldt 8. Aug 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 15:29

Hej

Der er jo som udgangspunkt ikke noget ulovligt i at oprette selskaber i udlandet, man skal bare huske at betale sin SKAT i Danmark. Det er jo som oftes derfor SKAT er på jagt efter de udenlanske selskaber.

Hvorfor regner du først med en Gældssanering om 2 år? Jeg vil mene at du burde søge den i forbindelse med din konkurs, så ryger du nemlig også ind under nogle andre bestemmelser. Vi arbejder også med Gældssanering, og du er meget velkommen til at kontakte mig så vi kan vurderer din sag gratis.

Thomas

Adm. Direktør - Green Business House ApS - Værkstedsvej 7 - 4600 Køge - læs mere her

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 15:30

Du må oprette alle de fonde, offshore-selskaber og andre selskaber i alle lande du vil bare du svare skat i dk af det hele iht. gældene lovgivning.

Men du skal nok ikke forvente gældssanering hvis du fremlægger at du har skudt en masse penge i en fond - for at sikre at dine kreditorer ingen penge får.. ;)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:30

JA der er lovligt.

Men fortæl mig lige hvad din fordel skulle være ved at lave en struktur som den du nævner?

Den er ikke billig at lave eller for den sags skyld at holde i live. De penge kunne du nok bruge bedre til noget konstruktiv opstart selv.

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:33

De penge sådan et firma setup koster + vedligeholdelse, kunne du bruge langt mere fornuftigt.

Overvej evt et Engelsk LTD, det er både billigere og nemmere...

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:33

Hvis du bor og arbejder i Danmark og beskæftiger dig med fysisk arbejde i Danmark, så vil skat elske at pille disse konstruktioner fra hinanden, om de er lovlige eller ulovlige afhænger af en nøjere gennemgang, men det virker ikke som om alle disse udbydere går så meget op i det.

Hvorfor tænke i disse usikre og dyre konstruktioner, når du kan starte op i konens eller en andens navn ?

De bedste hilsener

Finn

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 15:39

Fashion-Seller:
Overvej evt et Engelsk LTD, d

Hvis målet er en virksomhedsaktivitet i Danmark er det egentlig underordnet hvilket selskab der startes op. Selskabet skal under alle omstændigheder momsregistreres i Danmark.  Hvis en del af gælden i forbindelsen med konkursen kan henføres til SKAT vil han under alle omstændigheder ikke komme igang uden en sikkerhedstillelse.

Derfor kan jeg stadigvæk ikke se hvorfor han skulle være bedre stillet ved at åbne et udenlandsk firma fremfor eks. et aps (som han jo et eller sted må have penge til - når det indgår i tanken om Cypern-løsningen).....

Henrik

Fra -
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 165
Skrevet kl. 15:42

Jeg tror det som hele denne tråd handler om er at trådstarter vil have muligheden for at have sine penge lidt i fred for de steder han skylder.

Altså muligheden for at beskytte en evt fremtidig formue og indtægt.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 15:51

Henrik Krogh:

Fashion-Seller:
Overvej evt et Engelsk LTD, d

Hvis målet er en virksomhedsaktivitet i Danmark er det egentlig underordnet hvilket selskab der startes op. Selskabet skal under alle omstændigheder momsregistreres i Danmark.  Hvis en del af gælden i forbindelsen med konkursen kan henføres til SKAT vil han under alle omstændigheder ikke komme igang uden en sikkerhedstillelse.

Derfor kan jeg stadigvæk ikke se hvorfor han skulle være bedre stillet ved at åbne et udenlandsk firma fremfor eks. et aps (som han jo et eller sted må have penge til - når det indgår i tanken om Cypern-løsningen).....

Vi er enige, men tror du ik at trådstarter ønsker lidt fred og ro, og det er derfor Cypern ideen sprang frem?

Ved at åbne et Aps, så vil alle kreditorer jo gøre krav mod det med det samme...

LTD var bare et billigt alternativ til de ekstremt dyre og usikre offshore løsninger!

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 16:52

Fashion-Seller:
Ved at åbne et Aps, så vil alle kreditorer jo gøre krav mod det med det samme...

Huh?.... Det vil være et selvstændigt juridisk enhed og de gamle kreditorer kan ikke gå efter dette. De kan derimod gå efter hans ejerandel ja - men det kan jo gøre uanset hvor han starter et selskab op.

Om fondsløsningen så er en bedre løsning afhænger jo i høj grad af hvis penge den startes op for?

Henrik

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)