Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mister SU!?!

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Gninvest, er det en opfordring til at oprette ApS, og skal der ikke en masse start kapital til. 

For at give jer lidt mere indsigt i hvad det er der er planen, vil jeg lige skrive lidt mere om det.

Det er sådan at en kammerat og jeg, i et stykke tid har lavet brænde. Dette er så mere eller mindre blevet større og større, og vi håndtere nu så meget at vi mener det er bedst at få igang sat en virksomhed. Vi står og skal købe en maskine til en pris fra 50-90000 kr. alt efter  om det er en ny eller brugt maskine. Som sagt går vi begge på HTX på 2. år. Vi har en aftale med en revisor vi kender, som har givet os det tilbud at føre vores regnskab, hvis det skulle blive aktuelt, til gengæld skal vi bare hjælpe ham med noget brændsel. 

Dette er faktisk sådan det ser ud lige nu. Vi har i forvejen maskiner til en værdi af 25000 kr. og yderligere anden maskine til rådighed. 

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 12:40

Christian:

Er det rigtigt at der er kommet nye regler om opstart af APS, med hensyn til hvor stor start kapitalen skal være?

Det er vist ikke vedtaget endnu, men startkapitalen bliver sat ned fra 125.000 til 80.000.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:44

Gadensgaard:
Jo i kan sagtens oprette et IS.. og hvis jeres overskud overstiger grænsen for SU kan i lade pengene stå i virksomheden ved brug af virksomhedsskatteordningen

Samme fordele som ved at oprette et selskab - men større fleksibilitet hvis I vælger at stoppe samarbejdet igen når studiet er forbi eller vejene skilles igen. Dertil kommer at det hvis det virkelig vil udvikler sig om et Aps skulle være løsningen er det relativt let senere at omdanne til et ApS.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:02

Henrik Krogh:

Gadensgaard:
Jo i kan sagtens oprette et IS.. og hvis jeres overskud overstiger grænsen for SU kan i lade pengene stå i virksomheden ved brug af virksomhedsskatteordningen

Samme fordele som ved at oprette et selskab - men større fleksibilitet hvis I vælger at stoppe samarbejdet igen når studiet er forbi eller vejene skilles igen. Dertil kommer at det hvis det virkelig vil udvikler sig om et Aps skulle være løsningen er det relativt let senere at omdanne til et ApS.

Til gengæld har man så også fornøjelsen af den solidariske hæftelse, men hvis man ikke påtager sig nogen synderlig økonomisk risiko og har hånd i hanke med at udgifter og indtægter harmonerer er det nok til at overskue.

I et ApS ville I alligevel skulle kautionere personligt for eventuelle lån til virksomheden, ihvertfald i starten.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 29. Nov 10
Skrevet kl. 13:05

Anders Christensen:
Til gengæld har man så også fornøjelsen af den solidariske hæftelse

Enig Anders, men var der ikke tale om brænde?

Henrik

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 13:09

Henrik Krogh:

Anders Christensen:
Til gengæld har man så også fornøjelsen af den solidariske hæftelse

Enig Anders, men var der ikke tale om brænde?

Henrik

Jeg overså vist det indlæg, så er den økonomiske risiko nok overskuelig, medmindre de skal betale deres leverandører en formue inden de selv ser en krone :)

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 13:15

hej

jeg er selv på SU, dog barsel nu

jeg har enkeltmands virksomhed ved siden af, du må dog ikke tjene mere end der står på su.dk

jeg har tilvidere bare sat mine penge i markedsføring igen og igen så min for tjeneste ikke er for stor endnu

Mikkel

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 14:18

Det er sådan at der skal sættes en del penge i brændet, før der kommer mulighed for indtægter. f.eks. 100 rummeter, som vi f.eks. giver 270 kr. for. dette forarbejdes og sælges derefter til 450 eller 500. sådan kommer det ca. til at se ud. så inden man har solgt brændet er der jo lidt penge ude og hænge. 

Men det skulle jo gerne blive sådan at de penge der tjenes kan sættes i nyt brænde, så man ikke behøver kasse kredit og alle de sager der. 

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 14:20

Det vil sige, hvis nu vores veje skilles om 1,5 til 2 år, så er det nemmest hvis det er et I/S eller ?

Fra Birkerød
Tilmeldt 14. Oct 08
Indlæg ialt: 127
Fra  Biztrader.dk gratis virksomhedsbørs Skrevet kl. 14:27

Det er korrekt at kapitalkravet bliver sænket, ved stiftelse af selskab.

Man kan istedet for kontanter indskyde værdier for den tilsvarende værdi (aportindskud)

I forhold til solidarisk hæftelse i et I/S, skal man ihvertfald overveje dette nøje. Selvom man nu er venner og har en sund økonomi, kan meget jo ske i forretningsøjemed........

Biztrader.dk opret gratis salgs annoncer inden for køb og salg af virksomheder. Gratis online virksomhedsbørs.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)