Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Meget i tvivl vedrørende start af pointsite.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har i lang tid arbejdet på et pointsite og er nu endelig færdig. Selvom jeg ikke har markedsført siden endnu, er der allerede kommet brugere, som benytter sig at diverse kampagner. 

I forbindelse med denne opstart, vil jeg gerne kunne tilbyde flere kampagner. Derfor skal jeg registeres ved diverse affiliate netværk, men nogle af disse kræver CVR-nummer.

Derfor overvejer jeg nu at blive momsregisteret, for at få det ud af verden. Problemet er bare, at jeg ikke kan finde ud af, hvad jeg skal indberette, holde regnskab på osv.

Jeg får penge af affiliate netværkerne, og brugeren optjener point. Når brugeren har nok point, sender jeg produktet ud til brugeren, men dette betyder vel også, at der ikke er nogen salgsmoms? En anden forklarede i en tråd, at salgsmomsen så var inkluderet i pengene udbetalt fra affiliate netværkerne, da det var pålagt moms.

Det jeg prøver at søge svar på er egentligt hvad jeg skal sørge for at holde regnskab på og hvad der skal indberettes af moms og skat i forbindelse med et sådant pointsite?

Håber der er en venlig sjæl derude der kan forklare mig det, da jeg selv er i vildrede.

På forhånd tak

Med venlig hilsen

Mark Aron Thomsen

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hos de fleste netværk er den leadpris du ser + moms, det vil sige at du modtager beløbet + 25%. Du får en opgørelse hver måned, hvor der tydeligt står hvor meget moms du har modtaget og det beløb indberetter du. De varer du køber til dine brugere indeholder 20% moms, disse beløb trækker du fra når du indberetter.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj

Tak for svaret. Så det jeg egentligt skal holde styr på, er udgifter i forbindelse med køb af produkter og indtjening fra affiliate netværkene f.eks. i et regnskabsprogram som summa sumarum?

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Nicolaj pointerer, så findes der en købsmoms og en salgsmoms. I dette tilfælde er din salgsmoms den moms, der bliver lagt oven i leadprisen, da det er netværker, der køber reklame af dig.

Hvorvidt du kan trække momsen fra de produkter du køber og sender til ham, der udfylder diverse kampanger, kan jeg godt være i tvivl om, efter som det er et spørgsmål om hvorvidt du sælger produktet til ham eller giver det væk. man må nemlig ikke trække momsen på gaver osv. men det må du geren på varekøb.

Spørgsmålet er egentlig, som leadhonoreret kan betragtes som betaling for produkterne eller ej.

Fra Århus
Tilmeldt 13. Jul 07
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Aron, hvis du ønsker at drive virksomhed, så skal du holde styr på alle dine bilag. Det vil sige, at hver gang du køber eller sælger noget, så skal du have en lap papir, der dokumenterer hvad der er sket. Du kan sagtens bruge summasumarum til at føre regnskab i, personligt fortrækker jeg C5 Light, som langt de fleste revisorer arbejder med, hvilket betyder at eksport af regnskaber til gennemgang er uhyre let.

MIn anbefaling er, hvis du ikke selv har styr på regnskab osv. at du finder en, der for en beskeden sum, eller som ren vennetjeneste vil hjælpe dig med dit regnskab. Jeg går ud fra, at det er på en 20-25 bilag, og det tager en regnskabskyndig et kvarter at løbe igennem.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Aron - du behøver slet ikke SummaSummarum. Du kan sagtens holde styr på det i et Excel ark, når det blot er et enkeltmands virksomhed.

Det vigtige er blot at du gemmer alle kvitteringer/fakturaer på alt du har købt, og når året så er omme ligger du det hele sammen.

Det giver så måske 75.000 kr. i overskud (når udgifterne er trukket fra indtægterne), og det indberetter du så. Derudover skal du trække købsmoms fra salgsmomsen. Det giver så X antal tusinde, som du også skal indberette når det er momstid.

Det er slet ikke så besværligt endda Smile

Du er velkommen til at skrive til mig på mail eller msn, så hjælper jeg gerne.. Casperblom at live.dk.

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis du har brug for en affiliate uden CVR nummer så skriv!

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 174
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene.

Kenneth - Jeg har også tænkt mig at få hjælp når jeg skal indberette det. Lige nu handler det mere om, at jeg får holdt regnskab på de ting, der bliver vigtige til den tid, men tak for hjælpen :)

Jeg har tilføjet til dig msn casper, tak. Håber du er online senere i dag.

Morten - Du er velkommen til at sende en PM.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)