Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ønsker succes med forhandling af produkt eller koncept

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 619
Fra  År Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter at have søgt i blinde i et stykke tid, beder jeg om jeres hjælp.

Jeg vil gerne forhandle et produkt/produkter eller koncept, der er behov for i Skandinavien eller Nordeuropa. Men hvor får jeg den bedste inspiration?

Der findes helt sikkert meget spændende produkter rundt om i verden, men jeg kan ikke rigtig finde noget unikt eller noget, der har succes i ex USA med ikke i DK endnu.

I er meget velkomne til at liste hjemmesider, messer, produkter, kontaktpersoner etc.

Den nærmere behovsanalyse laver jeg.

På forhånd tak.

Mvh

Holger

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:49

Hvilke brancher har din interesse, og hvordan ønsker du at forhandle varerne?

Som Agent? Du står for det opsøgende arbejde, og har kontakte med kunderne. Du får typisk en %- sats af den omsætning du skaber. Du lagerfører intet, men alt foregår på ordre. Dvs der er oftest lange leveringstider. Din fortjeneste er mindre, grundet de lave risiko forhold.

Som distributør/Agentur? Du får den eksklusive distribution i et afgrænset område, og køber produkterne på lager. Ud fra dit lager ekspedere du alle ordre der måtte komme ind. Du står ligeledes for det opsøgende arbejde, og har en væsentlig bedre profit. Dog har du en risiko, da du er lagerførende, men det kan både være en fordel og ulempe alt efter produktets succes rate!^

Uden at vide ovenstående kan det være svært at hjælpe dig. For dette er, det første et hvert firma vil spørge om, inden de går videre i processen!

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 08:52

PS de fleste firmaer søger pt distributører/agenture grundet krisen. Det gør deres risiko mindre, og øger cashflowet + likviditeten i firmaet. Så hvis du har pengene og modet, så er denne vej meget nemmere, at komme igennem med, end blot en agentforhandling.
Og med distributionsrettighederne står du ligeledes bedre rustet til fremtiden!

Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  År Skrevet kl. 09:11

Hej Fashion-Seller

Du har listet de 2 muligheder meget fint op.

Det er produktet/konceptet, som bliver afgørende for mit valg.

Som udgangspunkt er jeg mest interesseret i at være distributør, men produktet kan være så dyrt, at det ikke kan lade sig gøre pga likviditet.

Jeg søger derfor bredt i øjeblikket. Dog skal konceptet/produktet ikke kræve stor detailviden som en ingeniør, IT-tekniker eller lignende. Når dette er sagt, så er jeg lærenem :0)

Mvh

Holger

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 09:17

Holger:

Det er produktet/konceptet, som bliver afgørende for mit valg.

Selvfølgelig men listningen er nu også sket meget objektivt i forhold til de fleste brancher!

Holger:

Som udgangspunkt er jeg mest interesseret i at være distributør, men produktet kan være så dyrt, at det ikke kan lade sig gøre pga likviditet.

Jeg søger derfor bredt i øjeblikket. Dog skal konceptet/produktet ikke kræve stor detailviden som en ingeniør, IT-tekniker eller lignende. Når dette er sagt, så er jeg lærenem :0)

Det kan anbefales, at du finder et produkt indenfor et område, som har din interesse. Ellers kan du nemt køre død i det, hvis succeen udebliver i starten, og det virkelig hårde arbejde begynder.
Så list nogle interesser/brancher op, så du finder noget, som er sjovt, spændende og udfordrende for dig. Det er vigtigt!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 21:55

Hej Holger

Hiv en eftermiddag ud af kalenderen. sæt dig ned foran computeren med en kop kaffe i hånden og log ind på http://www.coolest-gadgets.com/

Det er et site der samler en masse ubrugelige - og enkelte brugelige gadgets. Her finder du alt fra nye mobiltelefoner til koncepter der endnu ikke er færdigudviklet. Så finder du bare et par produkter du tror der er et marked for, og går så ellers igang. Smile

Alternativt så overvejer vi at frasælge vores salg af elektriske skateboards, da vi udelukkende vil fokusere på løbehjul med motor. Avancen er kanon, og der er ikke rigtig nogen konkurrenter på markedet. Tilgengæld så er de ski*** sjove at køre på Big Smile Kontakt mig hvis det kunne have din interesse?

Hilsen Morten

Tilmeldt 27. Sep 06
Fra  År Skrevet kl. 07:01

WideEyes.dk & AAimport.dk:

Hej Holger

Hiv en eftermiddag ud af kalenderen. sæt dig ned foran computeren med en kop kaffe i hånden og log ind på http://www.coolest-gadgets.com/

Det er et site der samler en masse ubrugelige - og enkelte brugelige gadgets. Her finder du alt fra nye mobiltelefoner til koncepter der endnu ikke er færdigudviklet. Så finder du bare et par produkter du tror der er et marked for, og går så ellers igang. Smile

Alternativt så overvejer vi at frasælge vores salg af elektriske skateboards, da vi udelukkende vil fokusere på løbehjul med motor. Avancen er kanon, og der er ikke rigtig nogen konkurrenter på markedet. Tilgengæld så er de ski*** sjove at køre på Big Smile Kontakt mig hvis det kunne have din interesse?

Hilsen Morten

Hej Morten

Det er et web site, der i positiv forstand vist kræver 2 kopper kaffe :0)

Elektriske løbehjul tror jeg også har mere potentiale end elektroniske skateboards. Løbehjul kan også bruges af hoteller, hospitaler etc, mens skateboards alt andet lige "kun" er en sæsonvare til en relativt mindre målgruppe, hvorfor jeg søger videre efter det optimale koncept for mig.

Mvh

Holger

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:06

Hej Holger

En kreativ måde at forny et produkt på er ved at ændre på emballagen. Husker at der blev solgt rigtig meget juice for et års tid siden, da det kom på små buttede flasker. Pludselig blev juice om ikke trendy så ihvertfald cool. Jeg har tit overvejet at tage en tur gennem hylderne i bilka for inspiration. For ikke længe siden kunne man pludselig købe små skoleagurker i en sjov emballage og min datter på 6 år ville selvfølgelig have sådan en pakke. Hun havde ellers aldrig værdiget dem et blik, da de lå i de sædvanlige plastikbakker mellem alt det andet frugt/grønt.

Michael

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 06:36

Holger:
Det er et web site, der i positiv forstand vist kræver 2 kopper kaffe :0)

he he - ja der er sgu inspiration nok til de første 5 virksomheder Stick out tongue

God fornøjelse :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)