Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaringer og viden om ScanCommerce

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Hej Lundsby,

Du har ganske ret. Man skal ikke gå op i validering i forhold til SEO.

I kan læse mere i en debat her, hvor Rosenstand har depechen. Eller en debat her, hvor deMib har den.

Hej i to, som I også kan læse i de to indlæg i linker til HAR FEJL i markupen indflydelse, f.eks. hvis fejlene gør at crawlerne ikke kan indexere indhold ordenligt. At Google så nok kan overskue de fleste fejl gør jo ikke at der stadig findes flere mindre søgetjenester.

Yderligere præcisere DeMib at det er vigtigt at billedernes ALT tag f.eks. findes, og det er jo netop en af de fejl man kan se hvis man besøger linket.

Om det har indflydelse eller ej, om det hurtigt kunne ændres eller ej - >min mening< er blot at jeg finder det useriøst at en så stor virksomhed at har fejl i deres salgs demo model. :)

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:53

Swon:

Hej i to, som I også kan læse i de to indlæg i linker til HAR FEJL i markupen indflydelse, f.eks. hvis fejlene gør at crawlerne ikke kan indexere indhold ordenligt. At Google så nok kan overskue de fleste fejl gør jo ikke at der stadig findes flere mindre søgetjenester.

Yderligere præcisere DeMib at det er vigtigt at billedernes ALT tag f.eks. findes, og det er jo netop en af de fejl man kan se hvis man besøger linket.

Ja, kodning som gør, at crawlerne ikke kan komme gnidningsfrit rundt, er et problem. Manglende validering efter W3-normen er ikke et problem i sig selv. At der så findes tilfælde, hvor de to falder sammen, er en anden snak.

(Jeg var ikke inde og kigge på de konkrete problemer med koden, skal det så siges. Jeg kommenterede generelt på validerings-fokuset. Manglende alt-tags på billeder er ikke alt for fikst, det bliver vi hurtigt enige om.)

Swon:

Om det har indflydelse eller ej, om det hurtigt kunne ændres eller ej - >min mening< er blot at jeg finder det useriøst at en så stor virksomhed at har fejl i deres salgs demo model. :)

Her er vi nok ude i noget faglig stolthed for kodere og hjemmesidebyggere. Det kan jeg godt følge, selvom jeg personligt er flintrende ligeglad. Smile

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 12:10

Og dine synspunkter er meget velkommende Frank, havde dog været inde og kigge på koden selv - og fandt den problematisk.

Stolthed eller ej, jo heller ikke så heldigt hvis siden ikke vises/fungere ens i alle browsere. (;

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mine erfaringer med Scancommerce er mildest talt dårlige.. Mere herom senere. Det skal siges at jeg har været omkring talrige systemer.

Jeg udtaler mig, efter min egen mening, på en vægtig og væsentlig baggrund.

Et lille udpluk over hvad jeg har i øjeblikket:

Aktuelt har jeg i øjeblikket 2 Dandomain shops. Upåklagelig service - nemt og overskueligt shopsystem med masser af brugbare features - opdateres ofte med ny funktionalitet. God SEO hvis du kører uden frames. 

Scannet webshop ( ikke shop 2.0 ) - Kører upåklageligt, men efterhånden virkelig forældet. Alt for fastlåst og er ikke blevet opdateret med noget væsentligt i umindelige tider. Ovenikøbet har de holdt deres kunder hen, med en lovning på en snarlig opdatering i henved 2 år. Hvorefter de lancerer et helt nyt shopsystem, og fortæller os at de ikke længere opdaterer deres gamle system.. snak om at smide håndklædeti ringen :-) Men super SEO!

Creloaded/Oscommerce for mange bugs - men heldigvis kan support købes for næsten ingen penge. Vanvittigt mange muligheder. Vi hoster selv og er rigtig glade for systemet. Hvis man er lidt af en nørd eller er indstillet på at støde på problemer henad vejen, kan det sagtens lade sig gøre at få noget fornuftigt ud af dette.

Magento det uden sammenligning mest suveræne system på markdet ( jeg har ikke set noget der når det til knysten på anklerne ) Men samtidig også vanvittigt avanceret. et godt bud hvis du vil fremtidssikres og samtidig ønsker at gøre det arbejde der skal til. Men som sagt.. det kan sandsynligvis mere end nogen har brug for på en gang. Jeg kan ikke finde andre kritikpunkter end dette

..såååå kom vi til scancommerce.. Jeg har været om dem en gang.. og to gange har jeg observeret på sidelinien. Den ene af de gange var jeg med over som rådgiver og anbefalede pågældende virksomhed at trække sig fra projektet. Senest i starten af 2009! Og ærlig talt så er det en virksomhed jeg ikke kan finde ud af. Jeg vil nødig stå med et sagsanlæg på halsen og jeg vil heller ikke have dette indlæg slettet, så lad mig nøjes med at sige at det har, for mig personligt, været en rædselsfuld oplevelse hver gang. Alt kan have ændret sig de foregående 12 måneder, men det er ikke til at sige. Grunden til at mange falder for dem er at de virker til at have styr på sagerne, de er meget synlige og har i første omgang en professionel tilgang til tingene. Min opfattelse er dog at de sælger et system, og har altid solgt et system, der er forældet.. Den eneste brugbare feature er at det kan integreres med Microsoft Dynamics.. Du skal betale for ALT! Uden undtagelse. Selv den mest banale feature som du kunne tænke dig at smide på din shop KOSTER ( +1000 i timen x med PI ) Du kan ikke gå andre steder hen, de opdatere ikke noget af egen fri vilje. Af alle de systemer jeg kender er det uden tvivl det mest rigide og i sidste ende absolut dyreste. Og så parret med en fuldkommen mangel på indlevelse i kundernes situation.. nå jeg kunne blive ved, og denne tråd bliver garanteret slettet. Det er sikkert mig der har hul i hovedet, men jeg vil på det kraftigste advare dig imod at benytte Scancommerce.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:53

Det lyder ikke godt... og lidt for sent også.... har skrevet under for tre uger siden, og de er i gang med det hele... håber din historie er en ener.....

Fra Værløse
Tilmeldt 5. Nov 07
Indlæg ialt: 686
Fra  Kammalou.com Skrevet kl. 16:27

Super godt indlæg!

Rart at have en, umiddelbar, objektiv analyse af produkterne på markedet!

SAFe SPC, Magento Expert, Jira Guru, Kammalou.com

Tilmeldt 24. Mar 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:02

Helle, det håber jeg også.. der er altid sure kunder Big Smile Men har du set de webshops der kører under Scancommerce, og sammenlignet dem med shops der kører Scannet, Oscommerce ( og afledete systemer heraf ), Dandomain, Magento osv. osv?

Det eneste argument for at du ikke skal gentænke situationen er hvis du absolut skal bruge en Dynamics integration.. hvis du ikke kører Dynamics i forvejen er det også noget jeg vil fraråde. Det kan alt, alt for meget ift. hvad du har brug for og hvis du ikke bruge Dynamics er dette igen noget der vil koste dig rigtig meget tid, hvad angår efteruddannelse af medarbejdere osv.

Men held og lykke med det.. jeg forsøger ikke at tage modet fra dig, og selvfølgelig kan det lade sig gøre at få noget godt ud af deres løsning.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 18:15

Jeg ville aldrig vælge selve shoppen som det eneste - den er ikke noget at prale af. Men jeg ser den egentlig kun som en formidler. Vi har Navision nu hvor vi kører vores økonomi og ordrestyring igennem. I ScanCommerce shoppen skal Navision så fuldt integreres således at det er den som er vores primus motor. Det giver mange fordele i forhold til oprettelse af varer, og ikke mindst budgetter og hvad har vi solgt i forhold til indkøb osv. Vi kommer til at kunne gå helt ned i vores indkøb og lave statistik. Eks.: Denne vinter købte vi xxx flyverdragter fra xxx leverandør og vi solgte kun 48% af dem inden udsalget - ergo skal vi købe mindre næste gang. Med de store indkøb vi efterhånden laver, er det et must at kunne disse ting - og alle manuelle udregninger vil tage alt for lang tid.

Inden vi skrev under, ringede jeg til nogle forholdsvis store shops som jeg selv fandt - og de var meget meget tilfredse med samarbejdet.

Jeg ved godt det er et p.... dyrt system - og det kommer helt sikkert til at koste på stresskontoen når vi overgår til Navision.... (får helt koldsved ved tanken).... Men vi kommer til at kunne lave nogle fordele for vores kunder - som ingen af vores konkurrenter kan hamle op med i dandomain og scannet. Eks kommer man til at kunne søge på køn samt størrelse. Så en kunde kan vælge: Vis mig alt tøj til pige i str 4 år - og herefter vil kun det som er på lager være i søgelisten. Jeg er endnu ikke faldet over en shop hvor dette er - og det gør det meget nemmere at shoppe.

Ha ha ha - nu er jeg sgu i gang med at overbevise mig selv om at det er det rigtige valg jeg har taget Skype-BigSmile Hvis det viser sig ikke at være det rigtige - så kan amino godt forberede sig på en god gang scancommerce spamming fra min side Indifferent

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 20:32

Efter mange måneder op af bakke - vil jeg høre om du »Erdogan77« vil skrive til mig på mail@houseofkids.dk

Tilmeldt 28. Oct 10
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:54

Dejligt, at høre lidt om andres erfaringer. Jeg står selv for at åbne webshop, og hermed kommer netop det svære valg af web-leverandør.  Har også været omkring Scancommerce, og synes det lyder indviklet, gammeldags i designet, og dyrt i forhold til alle tilkøbene.

Derimod har jeg hørt godt om SUMOstudios webshop, er der nogen, der har erfaringer med dette?

Har jo også hørt rigtig godt om Magento, men det er lidt bekosteligt, og hvilke kasse og lagersysystemer kan kobles herpå? (Det er til en mindre virksomhed, jeg ønsker webshop, men den skal jo kunne vokse og fungere)

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)