Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dropshipping

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 4. Jan 10
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej og "thumbs up".... super site!

Jeg er meget interesseret i dropshipping, men jeg vil gerne starte i det små. Jeg havde tænkt min at starte med at sælge div produkter på eksempelvis qxl, dba, Ebay, gul&gratis etc....men jeg føler mig i vildrede i forhold til at findet pålidelige leveandører?og ikke mindst leverandører der handler pr efterkrav. Jeg mener ideen med dropshipping ér, at jeg netop har mulighed for at køber en vare billigt og sælger den dyrere, uden at skulle have omkostninger på varelager, indkøb etc.... Men hvis min kunde betaler til leverandør for en vare kunden i realiteten har købt af mig, hvad er så den reelle forskel på mig og en provosionslønnet "stik i rend dreng" ;) ?  Jeg mener bare... hvis det fungere således, at min leverandør overfører min avance én gang om måneden evt, så har jeg jo dybest set intet løbende overblik (eller kontrol, for dén sags skyld) over den økonomiske aktivitet og traffik i min egen virksomhed, ud over min månedlige  "lønseddel" fra min leverandør....og hvis dét er tilfældet, krakelerer mit billede da lidt af iddeen om egen selvstændig virksomhed.

Jeg vil blive glad hvis nogen kan gøre mig klogere på mine spørgsmål, jeg er totalt grøn og vil gerne i gang, men jeg er lidt nervøs for at gøre noget naivt og brænde fingrene...

Vh Martin

Fra Hinnerup
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 685
Fra  Partnerdesign.dk Skrevet kl. 17:45

Hej Martin

Find en god leverandør, opret hans produkter og meddel så at leveringstiden er 7-10 dage (afhængigt af hvor du køber fra selvfølgelig)

Så får du folk til at overføre pengene dirkete til din bankkonto, hvor du derefter betaler din leverandør som sender produktet direkte til kunde.

Vh Emil 

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 17:50

Ved dropshipping henvender kunden sig til dig, når du har modtaget betalingen og kundens adresse går du i princippet ind på din leverandørs webshop og bestiller varen i din kundes navn. Når din leverandør har modtaget betalingen fra dig pakker og sender de varen.

Jeg kan ikke hjælpe med at finde pålidelidelige leverandører...

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:53

Hej Martin

Velkommen til.

Som Emil skriver, er det mest almindelige.

Jeg tror ikke du får nogle leverandører til at sælge på efterkrav, men derimod når beløbet er indgået på konto.

Hvilke produkter ser du efter ?

Jeg tilbyder f.eks dropshipping af Energi- og protein varer.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

martin75:

Men hvis min kunde betaler til leverandør for en vare kunden i realiteten har købt af mig, hvad er så den reelle forskel på mig og en provosionslønnet "stik i rend dreng" ;) ?  Jeg mener bare... hvis det fungere således, at min leverandør overfører min avance én gang om måneden evt, så har jeg jo dybest set intet løbende overblik (eller kontrol, for dén sags skyld) over den økonomiske aktivitet og traffik i min egen virksomhed, ud over min månedlige  "lønseddel" fra min leverandør....

Så er det jo ik dropshipping mere, men du er derimod provisionlønnet sælger for firmaet.

Ved dropshipping skaffer du kunden, har kunde kontakten, modtager betaling fra kunden, sørger for kunden modtager sin varer (den sendes ofte direkte fra leverandøren, men du tjekker self op) samt modtager evt reklamationer fra kunden.

Med andre ord, så er du kunden "hjælper", og tager dig af alt på den front. Når en vare er solgt, bestilles denne ved din leverandør, og varen sendes enten direkte til kunden (billigste måde evt med dig som afsender) eller sendes til dig, som derefter sender den til kunden...

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 19:17

hej martin,

ideen med dropshipping lyder rigtig fristende da man kan spare store summer på lageropbevaring og indkøb af produkterne.

der hvor det halter er de lange leveringstider og den noget mindre fortjeneste pr. vare da du køber dyrere end normal wholsesale hvor du selv har varerne på lager.

dropshippers er som regel dyrere fordi de skal have noget for den service de yder ved at administrere og sende varerne for dig.

jeg bryder mig ikke om dropshipping fordi det er hammersvært at finde en pålidelig leverandør som er god til at opdatere om varerne er på lager og så de lange leveringstider. kunderne vil have varerne hurtigt og det kan man så ikke tilbyde og mister mange kunder allerede på den konto.

det er også rigtig træls at have solgt en vare og forhåndsgodkendt beløbet og så måtte ringe tilbage og fortælle at man ikke kan levere varen alligevel fordi dropshipperen ikke er god nok til at informere dig om udsolgte varer!!

jeg kender en virksomhed hvor det går rigtig godt med dropshipping, men det er så også fra et kæmpestort firma i europa der altid har tonsvis af varer på lager som sælger godt.

all the best, håber du får startet noget op du får succes med :-)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 11:23

Hej Jesper.

Tak dit svar, og tak til alle i andre også. 

Nu er jeg så i tviv om i alle kan læse dette her indlæg, eller det "kun" er er dig, jesper?

Jeg har egentlig endnu ikke de store krav til hvilke produkter jeg vil sælge, blot der er avance på varen og leveringen er stabil og relativ kortsigtet. Det kommer som udgangspunkt nok til at betyde, at jeg til en start vil holde fingrene væk fra leverandører i Asien og generelr andre ikke eu lande. Men det er nu mest af hensyn ti skat og moms. Hvis jeg må, vil jeg gerne høre mere om dine produkter.

Vh. Martin. 

Tilmeldt 4. Jan 10
Skrevet kl. 11:31

Hej Thomas

Tak for dit konstruktive svar. Hvis jeg må, vil jeg da meget gerne høre mere om det firma du omtaler i din mail, måske kunne dét være et gody sted for mig at begynde...?

Men Thomas, hvis jeg nu holder fingrene væk fra alle ikke EU leverandører, forbygger jeg så ikke en smule af de faldgruber du beskriver, eller er det et generelt problem med opdatering af varelager, leveringdygtighed og leveringstid? Ja, tilgiv min nyopstartede naivitet. Men hvis ikke jeg spørger bliver jeg jo da i hvert fald ikke klogere....right ;)

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 11:32

Hej Martin

Alle kan se dit svar her Smile

Vedr. de produkter jeg tilbyder - Energibarer, Proteinbarer - og drikke,

er du meget velkommen til at sende en mail til jesper@sliknet.dk , så skal du få en fuld oversigt

over priser, produkter, ligesom jeg stiller billed - og info materiale til rådighed.

Mvh

Jesper

Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 248
Skrevet kl. 11:35

Hej Jesper. Jeg kan også tilbyde dig en dropshipping aftale i form af de mest eftertragtede varer på gaming markedet så som roccat razer steelseries microsoft osv. Samt kredit på 8 dage. Kontakt mig for mere info.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)