Min bror går rundt og snakker om at starte et webshop op med "små" ting, som salg af slips, sko, spil, t shirts eller mobil tilbehør. Men hvad er der egenligt størst avance på? men han vil stadig være konkurrence dygtig.
Jeg tror at markedet for disse ting i vil sælge, er ret hård!
Det kommer også an på hvor stort et antal t-shirts, slips osv. i vil købe/producere, og til hvor mange penge. I har jo store konkurrenter som bl.a. Smartguy.dk og lign.
Tror umiddelbart der ville være størst salg i t-shirts hvis i kan få et antal produceret billigt også først se om det er noget som i kan gå videre med.??
Ja jeg tænker også lidt det samme! men det er ikke mening det skal være et kæmpe forretning, det skulle gerne være en forretning ved siden af hans studie som en bijob.
Lige præcis, så derfor er det en rigtig god idé at undersøge hvor og hvilke produkter der er billigst at fremskaffe. også finde ud af hvad i kan være bekendt at tage for dem, da det første skridt nok skal foregå mellem venner eller skole. (som en start)
Men super fedt at han/du vil komme i gang med noget. selv brænder jeg meget for at starte en mindre forretning på jeres basis. så det er bare med at komme i gang og få prøvet lidt af :) Jeg overvejer dog også at starte en form for service virksomhed, for at have begrænsede omkostninger, men det er rigtigt svært at komme på idéen til det rigtige. Men de "store" penge ligger dog nok i at finde et arbejde som man kan have ved siden af skolen, men selve det at have startet en lille forretning op er kanon fedt !!!!
Hvad skulle det være for et service virksomhed du havde i tankerne?? Nej det jo logisk nok at de store penge ikke ligger der, når man har andre ting ved siden af :) men det skal heller ikke være for at tjene det store penge.
Lad vær med kun, at gå efter noget med høj avance, da I skal kunne lide og arbejde med det. Det er aldrig lønnen der skaber succeen men passionen. Og er passionen der, så kommer pengene mange gange senere hen!
Og vælger i tøj og tekstiler, så glem slips! Slips er en tillægsvarer, som folk køber sammen med f.eks en skjorte osv. Det er altså ik en vare folk søger specielt efter, dog har Burberrys slips været en undtagelse, men den diller er vist ovre igen efterhånden.