Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Alle afvises på en opgave...

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino freelancere

Hvordan er det med budene? Er det virkelig rigtigt, at man kan afvise alle uden at kåre en vinder af en opgave?

Jeg tænker mere på, at alle har brugt tid på at give sit bud på opgaven, og så afvises alle...
Ved godt at det er lidt et spil, hvem der vinder og hvem der så har "spildt" sin tid. Det er en del af gamet og sådan er det!

Men jeg kunne godt fristes til, nogle gange at tro, at opgaveudbyder tager de indkomne forslag til sig som "gratis arbejde", bruger det selv/laver kopi af det på en eller anden måde og afviser alle derefter. Altså at nogle kun bruger freelancer til at få gratis ideer og forslag til deres opgave.

Hvad siger I?

Det burde ikke være muligt at kunne afvise alle. Den funktion bør slettes, så seriøsiteten bevares på et eller andet plan. Eller også skal man kun kunne slette opgaven, ved at henvende sig til Amino og forklare hvorfor man ønsker opgaven slettet hvis man ikke er tilfreds med indkomne forslag. Hvad der sker efter en opgave er vundet, er imellem kunde og leverandør.

Jeg ser Amino Freelancer som en seriøs mulighed for at finde leverandør til sin opgave og ikke bare et sted, hvor man kan indhente en pris til hvad det måske kunne koste eller at få gratis freelancearbejde!

Er jeg helt gal på den?

:-) Dorthe

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:03

Hej

Jeg har selv haft en opgave på freelance. Jeg har også afvist alle..

Min grund er at alle bud var langt over det jeg havde sat som max. Mit max var 2500,- og den mindste pris var 6500,- som jeg slet ikke kunne bruge..

Skulle jeg så tvinges til at give 4000,- kr mere end jeg havde på at få lavet en hjemmeside ?

Mikkel

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:09

Hej Dorthe

Jeg syntes bestemt ikke du er forkert på den, det er så min forståelse at Amino er ved at kikker Freelancer af og  så rette til hen ad vejen, men lad MT kommer på banen her Smile

Dorthe Kornerup:
Det burde ikke være muligt at kunne afvise alle. Den funktion bør slettes, så seriøsiteten bevares på et eller andet plan. Eller også skal man kun kunne slette opgaven, ved at henvende sig til Amino og forklare hvorfor man ønsker opgaven slettet hvis man ikke er tilfreds med indkomne forslag. Hvad der sker efter en opgave er vundet, er imellem kunde og leverandør.

Jeg er helt enig Yes men husk du kan jo også slette dit bud Smile

Syntes stadig jeg oplever for mange åben win ved klik på links heldigvis bliver dette kun til tabs i FF.

/allan

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:12

MikkelFriis.com:
Min grund er at alle bud var langt over det jeg havde sat som max. Mit max var 2500,- og den mindste pris var 6500,- som jeg slet ikke kunne bruge..

Man kan jo beklage at budgiver ikke respektere de grænser som er sat op, så hvis man byder over grænsen er man vel selv uden om slagende Smile

MikkelFriis.com:
Skulle jeg så tvinges til at give 4000,- kr mere end jeg havde på at få lavet en hjemmeside ?

Nej det skal du ikke Mikkel men igen folk bør overholde budgrænsen ellers må Amino lege "onkel" og begrænse dette til man ikke kan byde over det max opgaven er sat til Smile

/allan

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Oct 08
Indlæg ialt: 478
Fra  kornerupdesign Skrevet kl. 12:15

Nej det kan jeg godt se. Hvis der er en opgave der er sat til max 2500 kr og min mindste pris var 6000, så ville jeg da slet ikke byde på den! Men noget kan bare ikke gøres for den pris folk vil gi.

Ved ikke om det er en kvinde-ting at så gerne vil ha forklaring på hvorfor!!! Stick out tongue

:-) Dorthe

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 12:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har selv haft en opgave oppe, hvor du Allan jo som bekendt vandtBig Smile. Havde igen af de tilbud jeg havde fået været tilfredsstillende, så havde jeg da også afvist dem alle. Her snakker vi ikke pris, men hvis jeg ikke mener at nogle af dem der har budt på opgaven er kvalificerede, så skal man da også kunne afvise.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:23

Dorthe Kornerup:
Men noget kan bare ikke gøres for den pris folk vil gi.

Korrekt,jeg er dog sikker på Mikkel ikke betalte alle de penge for sin hjemmeside Smile

Dorthe Kornerup:
Ved ikke om det er en kvinde-ting at så gerne vil ha forklaring på hvorfor!!! Stick out tongue

Trist men sandt ja, der findes en stor flok her i DK som har taget et kursus om webdesign eller Photoshop og Wupti så har vi en masse som pludselig er grafiker - webdesigner - programmøre ect . en ret stor del afdem har som regl et andet job i forvejen ellers læser de. Dette rammer freelancere som dig og mig som forsøger den seriøse vej. Iværksættere som er"plantet" med fast kundekreds lider ikke under samme tag, men kors hvor er det svært at forklare sine kommende kunder denne historie hver gang, husk den er kortet ned, dette er dog en helt anden diskussion men den afføder noget at det vi snakker om her Smile

/allan

Fra Vestbjerg
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 98
Skrevet kl. 12:23

Hej!

Jeg er enig i at det ikke skulle være muligt. Netop fordi der jo faktisk bliver lagt et stykke arbejde i at byde på opgaverne.

Mht. om det er gratis idéer og forslag den enkelte udbyder søger efter, gør jeg det som regel klart for denne at der er ophavsret på det de modtager og håber jeg derved får "forklaret" dem at det vil få konsekvenser, såfremt det i sin helhed eller ved brug af dele heraf benyttes uden min accept. Det er jo sådan loven er Smile Derfra er det jo så lidt mere besværligt at skulle følge med i om tingene faktisk benyttes!

Mht. om de bud der kommer ind er for højt sat rent økonomisk, skal udbyderen selvfølgelig ikke betale for noget han/hun ikke har råd til eller har forestillet sig at skulle betale så høj en pris for. Her må det både være på sin plads at man har ret til at afvise budene. Det kan jo også godt være en indikator for udbyderen om at budgettet simpelthen er for lavt i forhold til den ønskede vare/service og at udbyderen derefter modificerer sit behov eller justerer budgettet......
Selv undlader jeg helt at byde, hvis budgettet er helt hen i vejret (læs - urimeligt lavt) for den service/vare som udbyderen af opgaven ønsker!

Med venlig hilsen

Maj-Britt Kjær Sørensen
Creation Nation ApS

Freelance grafisk assistance og online kataloger
www.flashmagasin.dk

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 12:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Så vil i altså tvinge folk til at betale for et tilbud, selvom man ikke et tilfreds med de tilbud der er lagt?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 12:28

Nis Rønlund Jensen:
Her snakker vi ikke pris, men hvis jeg ikke mener at nogle af dem der har budt på opgaven er kvalificerede, så skal man da også kunne afvise.

Klart men er sikker på der skal gøres et eller andet for at holde seriøsiteten som Dorthe skriver Smile

/allan

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)