Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate marketing - grundkursus

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg forstår grundprincippet i affiliate marketing, men så stopper det også her, så hvis der er nogle der har et link(s) til en form for et grundkursus ville det være fedt. Har søgt på det og får 1 mill. links, så søger et eller andet anbefales værdigt :-)

Keep Swinging

Kim Kampp

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 13:06

Hej Kim,

Fra hvilken side af bordet ser du på det? Skal du skaffe flere kunder ved hjælp af affiliates eller vil du tjene penge på at sælge produkter for andre?

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:20

I princippet begge dele, men mit tråd indlæg udspringer egentlig fra at min bedre halvdel, gerne vil til at beskæftig sig med det og tjene nogle penge på det - lidt fokuseret på det spanske marked, men trin er jo at lære det.

Jeg selv vil bare gerne lære om det mere dybegående og da gerne tjene penge på det, ved begge dele. Men som udgangspunkt skal vi jo starte et sted og der vil det være min bedre halvdel der har mest tid til at sætte sig ind i det, her vil det være sælge produkter fra andre. 

- spørgsmål/tanke er de 2 sider af bordet ikke samme sag i sidste ende, som grundprincip

Dbh.

Kim

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:40

Hej Kim & Frank

Jeg vil egentligt gerne vide lidt mere om det fra shop-ejerens synspunkt, der gerne vil bruge affiliate marketing til at øge omsætningen.

@ Kim. Det er ikke for at stjæle tråden. Håber der er ok, da du har givet udtryk for at du er interesseret i alle aspekter af emnet. Ellers så sig til så prøver jeg Google eller opretter en ny tråd :)

Hilsen Morten

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 13:42

Hej igen,

Jo, du har ret i, at der naturligvis er nogle grundlæggende principper, der går igen. Men der er jo også nogle strategier og taktikker, der afhænger helt af, om du er affiliate eller sælger produkterne.

Jeg kan ikke på stående fod huske at have set nogle anbefalelsesværdige gennemgange af affiliate marketing-strategier fra A-Z. Men generelt set finder du mange gode betragtninger, hvis du f.eks. læser en del ældre indlæg hos Mikael fra Antphilosophy.

Ib Potter har i hans Pottercut talt med Lea Skov Lindbæk på et tidspunkt, og hun har undervejs nogle betragtninger om affiliate markedsføring set fra webshopejerens side af bordet.

Det var to danske ressourcer - men ingen af dem er det grundkursus, du efterspørger. Det må vi håbe, at andre byder ind. Ellers må jeg i gemmerne og se, hvad jeg har liggende af mærkelige links og e-bøger fra dengang, jeg selv læste op på den slags.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:44

Hej Morten

Det er helt fint for mig, lad os se hvorledes tråden udvikler sig, og eventuelt dele den op, hvis det bliver behovet - kunne også have interesse i svar fra dit spørgmål, måske det bliver for bredt for denne tråd, men det er der nok nogle der er meget mere kvalificeret, der kan svare på :-)

Dbh.

Kim

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 13:48

Hej Frank

Går straks i gang med at kigge på dine links. Men tror faktisk at du lige har skitseret en god ebog ide - til nogle af de ihærdige affiliate eksperter derude.

Hvis de ressourcer du har er på engelsk eller spansk er det også helt fint for mig.

Dbh.

Kim

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Skrevet kl. 13:49

Hej Morten,

Jeg linkede til et Pottercut i ovenstående indlæg, og det er værd at lytte til.

Ellers kan er der også en meget kort introduktion i slideform fra Digital Markedsføring 2009, hvor Lars Duelund Sørensen fra MCB talte lidt om emnet. (Der mangler hans del af præsentationen, men som helt grundlæggende intro, kan de godt lige bruges).

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Affiliate marketing grundkursus 1.0

Afregningsmodeller:

CPM (cost per mille) = Prisen for 1.000 visninger af dit banner eller tekstlink.

CPC (cost per click) = Prisen pr. klik, denne pris kan enten være pr. klik eller pr. unikke bruger det klikker.

CPA (cost per action) = Prisen for en handling. F.eks. et køb eller en tilmelding til et nyhedsbrev. CPA kan både være en fast pris eller en procentdel af indkøbskurvens værdi.

Hybrid = Er en blanding af en eller flere afregningsmodeller. Det kan være en CPC + CPA eller en CPA model med både fast pris, samt en procentdel af salget.

Lead = Et andet ord for CPA.

Som annoncør:

1. Du kan lave dit eget affiliateprogram. Som dette. Du afregner herefter med dine affiliates.

2. Du kan tilmelde dig som annoncør hos forskellige affiliate netværk. Som dette. Affiliatenetværket har tilknyttet en masse partnere/affiliates, som så kan vælge at hente bannere og links og herefter linke til din hjemmeside. Du afregner med netværket, som beholder "lidt" til sig selv og herefter afregner med deres affiliates.

3. Du kan overlade din annoncering til et mediebureau, hvorfra de forskellige affiliatenetværk henter dit program. Som dette. Du afregner med mediebureauet, som beholder lidt til sig selv og afregner med de tilknyttede affiliatenetværk, som beholder lidt til sig selv og afregner med deres affiliates.

Har du en webshop kan det være en god ide at tilmelde dig som annoncør hos et affiliatenetværk. Det koster som hovedregel ikke noget at starte op og vælger du en CPA model, hvor du betaler en procentdel af indkøbskurvens værdi, så betaler du kun penge i det tilfælde at du tjener penge. Altså ren win win eller no cure - no pay Smile

Som affiliate (partner):

Du kan tilmelde dig som affiliate enten hos enkeltstående programmer eller hos affiliatenetværk. Hos et affiliatenetværk kan du vælge mellem flere forskellige affiliateprogrammer og hente de links og bannere du mener passer til din hjemmeside eller nyhedsbrev. Du modtager betaling fra affiliatenetværket og ikke fra de enkelte annoncører. Det er som hovedregel gratis at tilmelde sig et affiliateprogram eller et affiliatenetværk.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Fra  House of Visions Skrevet kl. 14:22

Hej Nikolaj

Tak for ovensående, går i gang med at læse :-)

Dbh.

Kim

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)