Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cirka omsætning i børnetøjsbutik

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der kender lidt til hvad omsætningen/salgstal egentligt er i en fysisk børnetøjsbutik?

Jeg sidder og prøver at lave bugdetter osv, men mangler lidt tal for at jeg kan få det til at passe. Hvis i har nogle tal må de meget gerne være fra byer med mellem 5000 og 25000 indbyggere.

Jeg ved at det kan være et ømt punkt at tale om, men jeg håber alligevel at nogen vil give lidt informationer fra sig Smile

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 22:59

De fleste skal have en million i omsætning pr. medarbejder for at det giver overskud. Kender ikke nogen konkrete tal, men det er da et fingerpeg.

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 01:07

Én million for at give overskud? Hold da op, det lyder en smule vildt.... Wink

Men tak for indspark alligevel.. Smile

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 07
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 01:21

Hej Morten.

Selvom der ikke er mange detaljer, kan man også få en idé ved at købe et par regnskaber hos cvr.dk. Hvis du kan finde et par butikker, der er Aps'er med en beliggenhed i stil med det du søger, er deres regnskaber jo offentlige og koster så vidt jeg husker 37 kr - så det er ikke noget man bliver ruineret af :-)

Uden at vide det, lyder 1 mill vel egentlig ikke af så meget, (hvis det vel at mærke er pr år og ikke pr mdr) - det svarer i runde tal til 80.000 pr mdr eller 4.000 pr. åbningsdag, og efter vareindkøb, markedsføring, husleje og div. faste udgifter giver lidt hovedregning da ikke så voldsomt meget tilbage til aflønning.

Held og lykke med projektet - det er spændende at følge det på sidelinjen :-)

Mvh Mira 

Fra Hinnerup
Tilmeldt 26. Oct 05
Indlæg ialt: 707
Skrevet kl. 01:29

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Én million for at give overskud? Hold da op, det lyder en smule vildt.... Wink

Men tak for indspark alligevel.. Smile

minus moms = 200.000

minus husleje = 120.000

minus vareindkøb = 400.000

Så er der 280.000,- tilbage. Ved godt det er ca. tal, men det er altså ikke helt ved siden af...

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 01:34

Hej Mira,

Nej når du stiller det op på den måde så, så lyder det egentligt ikke af meget. Jeg smutter lige forbi CVR.dk og tjekker efter, man kunne jo være heldig. 80.000 er nogenlunde også det jeg havde prøvet at budgettere med, men det var så for 3 personer + omsætning fra webshop = cirka 165.000 om måneden. Så mangler jeg jo lige en million, men mon ikke at det er muligt? Big Smile Jeg har i forvejen forsøgt at holde det fiktive varesalg på et minimum for ikke at det ikke skal se for stort og urealistisk ud.

Men 1 million pr. medarbejder lyder egentligt ikke så svært alligevel Cool

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 01:36

Jeg kan godt se hvad du mener nu, jeg skulle vist bare sluge den. Når jeg kigger efter i mine ekstreme detaljeudregninger, så er det faktisk nogenlunde det samme jeg har fundet frem til. Jeg er bare kommet til at regne min webshop med ind over, men den skal jo også køre med en "selvstændig" økonomi, selvom det kommer i samme pengekasse.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)