Matthias, det virker som en god og sund forretning du har, og jeg er ikke i tvivl om du nok skal nå langt, og hvad jeg har set til dig foreløbig og dine tiltag så tror jeg faktisk du nok skal nå dine 5 mill :-)
Umiddelbart tror jeg, at jantetæskeren er oprettet for at kunne prale uhæmmet og dem som kommenterer her, kan sige tillykke -sikke et vildt mål - fedt med omtalen - eller hvad tråden nu engang handler om...
Hvis man derimod havde oprettet en tråd i f.eks. vurdere min hjemmeside eller under salg - er dette mål realistisk kunne man så som venlig med amino kommentere på design, system, budget mål osv... Jante tæskeren har efter min mening et formål - pral og få ros. Hvis du ikke kan rose eller bakke op så lad være med at svarer.
Det undrer mig, at folk kan blive så negative over ditbrugtmarkeds udmeldning i jantetæskeren. Det virker som om, at man keder sig ?
Og ja til sidst - Det er et frit land og ja man må svarer på alle deindlæg man vil negativt eller positivt - men lad nu for guds skyld dog jante tæskeren være det den er uhæmmet pral og intet andet.
haha, jamen så foreslår jeg da at amino sletter jantetæskeren, der er da ikke nogle der gider spilde tid på at læse andres prale historier uden at kunne give tilbagemelding, det er da totalt overflødig menu så?
Thomas og ahyldig ja jeg har sikkert misforstået noget :-) Jante tæskeren er et sted hvor man kigger trådene igennem og når nogen praler lidt for meget - så skal man finde alle fejl og mangler i ideen, designet, systemet, manden/kvinden bag, omsætningsmålet, navnet, størrelsen, byen hvor firmaet holder til osv osv... Derefter finder man det store skyts frem og så jorde man ellers "tåben" der har en ide, en vision og et mål med sin forretning. Hvem pokker tror han dog lige han er :-)
Super nu forstår jeg systemet. Tænkte nok det var mig den var gal med :-) Held og lykke fremover :-)
Man skal nok passe på med at kalde sig offer for janteloven, når folk bare forsøger at presse lidt realisme ind i ens luftige drømme.
Jeg har ikke kompetence til at vurdere hvorvidt, dit mål er realistisk eller ej, og jeg håber dig da det bedste, men det vender sig i mig, hver gang nogen begynder at tale om jantelov. Det er vel kun en fin hovedregel, at man ikke skal føre sig frem, hvis man ikke har noget at have det i. Og her i tråden har folk vel som sådan bare spurgt (indrømmet, på en lidt skidt måde), hvorfor du mener, at du kan få så fin en omsætning. Der er næppe tale om misundelse eller ondsindethed, men lidt sund skepsis.
Thomas og ahyldig ja jeg har sikkert misforstået noget :-) Jante tæskeren er et sted hvor man kigger trådene igennem og når nogen praler lidt for meget - så skal man finde alle fejl og mangler i ideen, designet, systemet, manden/kvinden bag, omsætningsmålet, navnet, størrelsen, byen hvor firmaet holder til osv osv... Derefter finder man det store skyts frem og så jorde man ellers "tåben" der har en ide, en vision og et mål med sin forretning. Hvem pokker tror han dog lige han er :-)
Super nu forstår jeg systemet. Tænkte nok det var mig den var gal med :-) Held og lykke fremover :-)
Som du selv siger, ja så kan jeg kun give dig ret i at du har misforstået det :-)
jeg har bare svaret på et indlæg som jeg følte ud fra min erfaring og overbevisning var urealistisk, om den er skrevet i jante, marketing eller noget helt andet ændrer ikke på mit svar og at påstå folk med vilje jorder andre er da helt ude i hampen. Forretning er nu engang forretning og det er det vi forholder os til, samtidig med at være realistiske iud fra vores overbevisning.