Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god amino

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hulahoppigen:

En god Amino, er en der forstår at dele sin viden med andre, så det giver mening for de involveret. En der kan bidrager med egne meninger så mangfoldighedden på sitet bliver stort, uanset om det rammer flertallets holdninger. At følge strømmen og være rygklapper er ingen kunst, men at bidrage med et suplemang til debat.

En god Amino, er også en der kan stille relevante spørgsmål uden der går ren underholdningsværdi i den. En der ikke har behov for at hævde sig eller føre sig frem, af andre grunde. En der formår at skabe dialog og ikke verbal slåskamp, således at andre også kan høste af andres erfaringer.

En god Amino, er ikke en døgnflue, men en der involvere sig og bidrager både med spørgsmål og svar med jævnt mellemrum.

Ja, jeg er meget enig, specielt i den sidste linje.. Jeg værdsætter meget det her "give and take"  princip der eksisterer her på amino, og bliver lidt ærgerlig når jeg oplever folk der ikke forstår det. En god amino lader desuden vær med at kommentere blot for at kommentere, det virker tit som om folk kommenterer blot for at få amino points, det er virkelig spøjst...

Tilmeldt 7. Nov 08
Indlæg ialt: 566
Skrevet kl. 15:09

Kriik er jo et åbent begreb,  kan man ikke sige at det er karma systemet det skal tage sig til udtryk iform af  dennes karakter.

Den der siger sin mening ffår en dårlig karma, og må vel så betegenes som en dårlig amino, jeg havde egentlig forventet at nogen havde nævnt KARMA og stjerne systemet som betegnelse på en god eller dårlig amino?

Hvad skal karrma ellers gives for?

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 15:14

Nicolai:

Hulahoppigen:

En god Amino, er en der forstår at dele sin viden med andre, så det giver mening for de involveret. En der kan bidrager med egne meninger så mangfoldighedden på sitet bliver stort, uanset om det rammer flertallets holdninger. At følge strømmen og være rygklapper er ingen kunst, men at bidrage med et suplemang til debat.

En god Amino, er også en der kan stille relevante spørgsmål uden der går ren underholdningsværdi i den. En der ikke har behov for at hævde sig eller føre sig frem, af andre grunde. En der formår at skabe dialog og ikke verbal slåskamp, således at andre også kan høste af andres erfaringer.

En god Amino, er ikke en døgnflue, men en der involvere sig og bidrager både med spørgsmål og svar med jævnt mellemrum.

Ja, jeg er meget enig, specielt i den sidste linje.. Jeg værdsætter meget det her "give and take"  princip der eksisterer her på amino, og bliver lidt ærgerlig når jeg oplever folk der ikke forstår det. En god amino lader desuden vær med at kommentere blot for at kommentere, det virker tit som om folk kommenterer blot for at få amino points, det er virkelig spøjst...

Helt enig!

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:23

Efter min mening har stjerner/karma intet at gøre med om man er enig eller ej.

Jeg giver efter brugbarhed af udsagnet.

Iøvrigt finder jeg ikke disse points særlig interessant - langt mere rimeligt at give en kommentar - positiv eller negativ. Ved brug af stjerner , kan man jo ikke se hvorfor de er givet.

Mvh

Jesper

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 15:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ang karma og stjernesystemet, har jeg heldigvis ikke fattet så meget af det.
Men jeg er da ikke i tvivl om at den der hænger en gulderod på en kæp foran næsen på et æsel, får da sikkert også flere hestekræfter ud af dyret. Så mon ikke det er tænk som, at få nogen til at hoppe på den vogn og derved skaffe flere motiveret brugere...

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:33

Jeg syntes stjernene giver en god indikation af hvor seriøst og brugbart indlægget var. Som Plus har man mulighed for at se hvem der deler de gode og dårlige stjerne ud til en og jeg kan da godt følge min "historik" af stjerner at de få negative der har været har jeg nok kunne formulere mig bedre og mere diplomatisk, istedet skrev jeg direkte det jeg mener istedet for at pakke det ind.

Det kan nogen se som dårligt og jeg ser det som godt.

Men tilbage til tråden, så er en god amino en der stiller mange spørgsmål og en der besvare mange spørgsmål. En som ikke sælger sit produkt i hver tråd men gerne træder til med en hjælpene hånd til alle typer amino'er.

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 15:36

Hulahoppigen:

Ang karma og stjernesystemet, har jeg heldigvis ikke fattet så meget af det.
Men jeg er da ikke i tvivl om at den der hænger en gulderod på en kæp foran næsen på et æsel, får da sikkert også flere hestekræfter ud af dyret. Så mon ikke det er tænk som, at få nogen til at hoppe på den vogn og derved skaffe flere motiveret brugere...

Jeg brugte ikke Karma/point systemet så meget før Martin & Co "optimerede" det og jeg syntes det er blevet godt.

Det motivere da folk til at holde tonen lidt mere dæmpet da det har en "stor" indflydelse for din karma. Om man så vil se stort på systemet eller ej er individuelt.

Men jeg tror jeg taler for de fleste aminoer at motivationen er ikke at få 100.000 point, det er mere det at give en hjælpende hånd, og forhåbenligt få en igen når man selv står i en situation og mangler den.

Tilmeldt 7. Nov 08
Skrevet kl. 15:42

Jesper Laugesen:

Efter min mening har stjerner/karma intet at gøre med om man er enig eller ej.

Jeg giver efter brugbarhed af udsagnet.

Iøvrigt finder jeg ikke disse points særlig interessant - langt mere rimeligt at give en kommentar - positiv eller negativ. Ved brug af stjerner , kan man jo ikke se hvorfor de er givet.

Mvh

Jesper

Jamen stjerne systemet fortæller jo ikke om indholdet i indlæget er godt det giver jo bare en tilkende givelse om den persons mening som gider sætte stjerner, og i de fleste tilfælde er der 1-2 der vuderer et indlæg og når de fleste sætter stjerner er det fordi de vil ´vise at et indlæg er rigtig godt eller dehar set sig sure på et indlæg, hvis det skulle være noget som havde en virkning burde det vre oblikatorisk at man skulle sætte stjerner ved et indlæg når man besvarer et sådan.

Fra København V
Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 572
Skrevet kl. 15:52

Nu har jeg ikke sat mig ind i hvordan det karma og stjernesystem virker og jeg er heller ikke plusbruger og har den fordel, at jeg kan følge systemet i detaljer.

Ang. motivation, tror jeg, de fleste er motiveret ved behovet for at udvidde egne horisonter, når det gælder iværksætteri. Men jeg tror også, en lille del bliver grebet af poinsystemet. Specielt kan jeg godt forstille mig, at folk der har været her længe og efterhånden har fået opbygget et vis renome, kan gå op i den slags.
Hvis man tænker på vores skolesystem, så er der i en klasse også altid et par stykker, der går højt op i karakterene, imens andre ikke dyrker det. Blot for at drage en parellel.

Med venlig hilsen Hulahoppigen/Yvon

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 15:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

En god Amino er en person der bidrager til iværksætterne ved at dele ud af sin viden, - på godt og ondt. Det er vidunderligt at læse Jantetæskeren, men inden man kommer der, er der jo lige alle de 1000 spørgsmål om hvad som helst, som rumsterer hos de fleste iværksættere. Dem der bare styrer for vildt, kommer jo hurtigt i Jantetæskeren, men for os andre fumlegængere er det jo vidunderligt når man, (ofte andre steder end man lige havde forventet), får løftet bare en lille flig af hvordan det ser ud hjemme i stuen hos de andre iværksættere.

Der er ingen der skal spilde deres stjerner på mig, - jeg er ligeglad, men jeg lader det gerne være op til den enkelte selv at tillægge værdien, og derfor deler jeg gerne ud af dem jeg selv må give, - når jeg altså husker det.

Til gengæld ville jeg synes det er god stil at undvære at give stjerner, når en tråd er en debat/diskussion, og gid det må give en masse karma af den rigtige slags når man holder sig til emnet og ikke (for)dømmer andre  ;-)  

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)