Hej er ved at redesigne mit website, i den forbindelse har jeg lavet en Content rotator på forsiden som stårog skifter nogle reklamer/budskaber denne rotator loader så vidt jeg kan se indholdet ind i panels og shufler dem, dette bruger den ajax til, indholdet kommer op som "normal" html
men kan Søge maskiner se dette ? og i så fald vil den kun kunne den første der bliver loaded ? eller vil den kunne indexserer det over tid hvis ikke det er den samme der loader hvær gang ?
ved godt det var em masse spørgsmål, lidt flere detalier Sitet er loaded op i DotNetNuke(DNN) modulet jeg bruger som rotator hedder DNNspot-ContentRotator
Søgemaskinerne eksekverer stort set ikke JavaScript, så det indhold som er afhængigt af dette vil de ikke se. Indlæses der default indhold i din AJAX applikation vil de se det, men alt efter hvordan det præsenteres er det ikke sikkert de vil prioritere det så højt.
Men hvis det er reklamebudskaber i rotation er det så overhovedet relevant for den side det ligger på? Hvis ikke det er fokuseret på samme keyword, som du ønsker siden skal ranke på er det bare støj alligevel ...
Point taken :) er med og ja du har ret det meste af det der er i rotatoren er appetit vækkerer for en under side som s.flg har fokus på de keywords der skal fremhæves.
Alt. er at finde en rotator der gør brug af ? for at undgå java hvis alt "html" til hvær slide ligger i java scripts i siden onload ville dette så heller ikke blive "læst" hvis man eks. havde HTML´koden liggende i lag og blodt skifte rekkefølgen på den ? ville dette virke