Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er medejer af en virksomhed i udlandet. SKal jeg oprette ny DK virksomhed som kan få lønnen?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra KBH
Tilmeldt 30. Dec 09
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal jeg evt lave en enkelmandsvirksomhed her som kan få lønnen? Ellers betaler jeg jo skat 2 steder .

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:31

DK har dobbelt beskatningsaftaler med de fleste lande i EU og den vestlige verden. Så med mindre firmaet ligger på en eksotisk ø, læs offshore, så kommer du kun til at betale skat et sted...

Fra KBH
Tilmeldt 30. Dec 09
Skrevet kl. 14:38

Jeg får løn fra en spansk virksomhed og betaler skat i Spanien. Hvad gør jeg ved det i DK? Jeg vil jo ikke snyde i skat, men helst løse det på den billigeste måde,

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 03:44

Hej Ulla

Den skat du betaler i Spanien vil blive modregnet, når SKAT har opgjort dit skattetilsvar efter danske regler, således du reelt kun betaler differencen. Du vil ikke kunne komme til at betale mere i skat, end hvis det var en dansk virksomhed, du arbejdede for i Danmark.

Hilsen

Tonny Skov Pedersen

www.erhvervs-consult.dk

Fra KBH
Tilmeldt 30. Dec 09
Skrevet kl. 09:15

Kan det så ikke bedre betale sig at jeg laver en virksomhed her i Dk og får lønnen gennem den`Så kan jeg jp trække rejser og ophold fra ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:44

Hej igen

Det er alt andet lettere (også for SKAT) at gennemskue en dansk virksomhed, som oppebærer indkomst fra udlandet.

Hvorvidt virksomheden skal oprettes som selskab eller enkeltmandsfirma må afhænge af de specifikke forhold omkring indtjening m.v.. Et selskab vil kunne afregne din løn på helt normale vilkår, hvorimod et enkeltmandsfirma vil blive beskattet af overskud, hvorfor der ikke som sådan skal afregnes løn til dig som indehaver. I begge tilfælde skat du følgelig fremsende faktura til den udenlandske virksomhed.

Der kan dog være et problem med et enkeltmandsfirma, idet dette næppe godkendes af SKAT, hvis der kun oppebæres indtægter fra en udenlandsk virksomhed, som du iøvrigt er medejer af. Her vil SKAT formentlig underkende enkeltmandsfirmaet og betragte dig som lønmodtager.

Vedrørende rejseudgifter skal det tilrådes, at der føres en meget nøje beskrivelse af rejsens formål, destination og varighed samt bilag for alle omkostninger.

Håber dette hjælper.

Ellers må du gerne vende tilbage.

Med venlig hilsen

Tonny Skov Pedersen

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 16:57

Opholder du dig mindre end 42 dage i danmark, over en hvilken som periode på 180 dage kan du få lempelse efter ligningsloven 33a (mener jeg det er kan ikke huske på stående fod).

Det er der penge i :)

Og dermed smartere ikke at oprette en virksomhed.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)