Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

List at tænke over, Kina har nu verdens hurtigste tog

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, de er nogle driftige folk, jeg hørte på CNN, at de også lige har taget guld-medalje i henrettelser, igen! Faktisk var det efter sigende en overlegen sejr, hvor de henretter flere mennesker, end resten af verden til sammen.

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg så glæde mig til at prøve. Jeg har før været på Kinas største messe, Canton, netop i Guangzhou. Så håber jeg der er mere held med dette. Jeg strandede i Hongkong sidste år på et single entry visa, hvor jeg havde taget toget til Hongkong, og kunne ikke komme ind i Mainland China igen. Det blev en temmelig dyr udflugt :) .

Billigt Hundeudstyr Online

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Faktisk var det efter sigende en overlegen sejr, hvor de henretter flere mennesker, end resten af verden til sammen.

...men vi må jo nok se i øjnene at de er ligeglade hvad vi syntes, og eftersom at de sidder på kassen er vi nød til accepterer at de gør lige det de har lyst til hvad enten det behager os eller ej...

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:
...men vi må jo nok se i øjnene at de er ligeglade hvad vi syntes, og eftersom at de sidder på kassen er vi nød til accepterer at de gør lige det de har lyst til hvad enten det behager os eller ej...

Jeg prøvede at slå lidt efter, omkring hvor store de var økonomisk og blev faktisk overrasket da jeg fandt ud af at den amerikanske økonomi, var næsten dobbelt så stor. http://www.aneki.com/countries.php?t=Countries_with_the_Largest_Economies&table=fb126&places=2&unit=*&order=desc&dependency=independent&number=5&cntdn=y&r=-88-89-91-92-93-94-95-96-97-98-99-100-101-102-103-200-201-202-203-205-206-207-208-209-210-211-212-116-214-215-216-217-218-219-220&c=&measures=Country--GDP&units=*--$&decimals=*--*&file=largest_economies

Og på listen over rigeste pr. indbygger var de slet ikke, at finde.

Jeg forstår ikke hvorfor det er Kina, vi skal være på udkig efter! I termer af at beskytte danske virksomheder og arbejdspladser, så ville jeg være meget mere opmærksom på de øst europæiske lande. Jeg blev ringet op af et outsourcing firma, vistnok fra Ukraine. Det var imponerende billigt, der var ingen tidsforskel og med en 2 timers flyvetur, så kunne man besøge dem. Se det er sgu' fristende i forhold til, at ansatte danske programmører (medmindre man selvfølgeligt ved hvem man skal ansatte).

Det skal ikke lyde sådan, at jeg tror at outsourcing til østen, ikke er et rigtigt stærkt kort. Det gør jeg bestemt, og i følge vores forretningsplan pt. ser det ud til, at jeg skal flytte til Vietnam og starte en afdeling op der. Grunden til at vi har valgt Vietnam, har selvfølgelig noget med lønnen at gøre, men er faktisk mest fordi et af vores bestyrelsesmedlemmer allerede har en afdeling der. Så de står for alt infrastrukturen, og jeg skal stå for ledelse og udvælgelse af medarbejdere. Projektet er afhængigt af at vi får funding, men med Vietnam i spil er det et relativt lille beløb, der drejer sig om.

Jeg glæder mig rigtigt meget til det! Selvom det er relativt simple programmeringsopgaver de skal udføre, er jeg sikker på at det bliver en rigtigt stor udfordring, at lede dem i mål.

 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

...men vi må jo nok se i øjnene at de er ligeglade hvad vi syntes, og eftersom at de sidder på kassen er vi nød til accepterer at de gør lige det de har lyst til hvad enten det behager os eller ej...

Den eneste kasse de sidder på, er den på fabrikken!!! Kina har produktionen, og det er den som skaber vækst. Men de har intet i $ i forhold til Nordamerika eller mange EU lande...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Nu har Kina så verdens hurtigste tog som køre mellem Guangzhou og Wuhan, gennemsnitshastighed 350 km/h

Nu er der få lande, som reelt kan have disse tog ene og alene pga størrelse og dermed afstanden... Men Frankrig er nu heller ik tabt bag en vogn ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:
Det skal ikke lyde sådan, at jeg tror at outsourcing til østen, ikke er et rigtigt stærkt kort. Det gør jeg bestemt, og i følge vores forretningsplan pt. ser det ud til, at jeg skal flytte til Vietnam og starte en afdeling op der.

Man må sige at du er kommet fuld circle, for små 6 måneder siden troede du ikke på outsoucing, nu skal du måske lede et firma i Vietnam.

Men jeg tror at du / I gør det rigtige hvis du / I har det som skal til for at lede et firma der. Læs det ikke som en smartass comment, jeg kende dig ikke og har absolut ingen belæg for at sige hverken det ene eller det andet, men jeg ved at det er svært. Når det er sagt, hvis I kan få Danida til at financere projektet eller dele af projektet mod at I deler viden og knowhow med et Vietnamesisk IT firma og så derigennem får billigt arbejdskraft, ja så er det jo en win win situation hvor I ikke rigtigt kan tabe noget - udover den knowhow som I mister.

Fashion-Seller:
Den eneste kasse de sidder på, er den på fabrikken!!! Kina har produktionen, og det er den som skaber vækst. Men de har intet i $ i forhold til Nordamerika eller mange EU lande...

Lad os nu antage at det er rigtigt hvad tror du der sker når Kina år ind og år ud sidder på produktionen?

Kan det være at den knowhow som skal til for at lave en vare stille og rolig flyder fra vort kongerige til Kina? Vupti, pludselig sidder de ikke kun på produktionen men nu ved de sørme også lige hvoran man skal lave tingene. Når de ved lidt om hvordan man f.eks laver vindmøllevinger, så kan det jo ske at de ansætter 5 af de bedste danske vindmøllevinge ingenører, giver dem US 250,000 per år, fri hus, forsikring, bil med chauffør, skole til ungerne og hvad der ellers skal til for at lure dem til Shanghai. Her suges den sidste viden ud og så begynder man selv at videreudvikle vindmølle vinger i Kina. Når den sidste viden er suget ud får de 5 Danske ingenører et firmærke på ryggen og sendes tilbage til Danmark.

Hvis det lægges oven i at en Kineser er nøjagtig lige så intelligent som en Dansker, men at man i Kina arbejder 60 timer om ugen, har mindre ferie osv. så kan du bare indstille uret på hvornår de overhaler os.

Fashion-Seller:
Men Frankrig er nu heller ik tabt bag en vogn ;D

Nej det er de sørme ikke de er 30 Km langsommer end i Kina.

 

Fra Århus C.
Tilmeldt 15. Oct 09
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for indlægget...

Det er dog ikke verdens hurtigste tog!

http://www.transrapid.de/ Tyske magnettog der kan nå en topfart på 450 km/timen.
Det er godt nok kun en testbane, men alligevel :-)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Skouhus:

Lad os nu antage at det er rigtigt hvad tror du der sker når Kina år ind og år ud sidder på produktionen?

Kan det være at den knowhow som skal til for at lave en vare stille og rolig flyder fra vort kongerige til Kina? Vupti, pludselig sidder de ikke kun på produktionen men nu ved de sørme også lige hvoran man skal lave tingene. Når de ved lidt om hvordan man f.eks laver vindmøllevinger, så kan det jo ske at de ansætter 5 af de bedste danske vindmøllevinge ingenører, giver dem US 250,000 per år, fri hus, forsikring, bil med chauffør, skole til ungerne og hvad der ellers skal til for at lure dem til Shanghai. Her suges den sidste viden ud og så begynder man selv at videreudvikle vindmølle vinger i Kina. Når den sidste viden er suget ud får de 5 Danske ingenører et firmærke på ryggen og sendes tilbage til Danmark.

Hvis det lægges oven i at en Kineser er nøjagtig lige så intelligent som en Dansker, men at man i Kina arbejder 60 timer om ugen, har mindre ferie osv. så kan du bare indstille uret på hvornår de overhaler os.

Jojo du glemmer blot en ting. Med velstand følger dovenskab! Så når de når tæt på Europæisk standard, så vil arbejderne pludselig have rettigheder, ferie mm, og så ændres alt igen...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)