Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

List at tænke over, Kina har nu verdens hurtigste tog

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Højbak:

Tror lige du skal læse indlægget igen. Læg især mærke til ordet gennemsnitshastighed Skype-Wink

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 16:39

Fashion-Seller:
Jojo du glemmer blot en ting. Med velstand følger dovenskab! Så når de når tæt på Europæisk standard, så vil arbejderne pludselig have rettigheder, ferie mm, og så ændres alt igen...

Rigtigt, de har bare så fandens mange at tage af, ca. 1 Milliard mennesker, hvis ikke den ene vil så vil den næste, eller den næste igen...så det kommer til at tage lang tid.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 17:07

Peter Skouhus:
Man må sige at du er kommet fuld circle, for små 6 måneder siden troede du ikke på outsoucing, nu skal du måske lede et firma i Vietnam.

Jeg må sige at jeg stadig ikke tror på outsourcing, i form af at en dansk virksomheder hyrer et udenlandsk outsourcing til et projekt. Selvom jeg har rigtigt gode erfaringer med den slags projekter, hvor jeg har tjent fine penge på at rydde op efter dem.

Grunden til at jeg tror Vietnam, kan blive en succes for os, er at det arbejde vi skal havde udført, er meget fabriksagtigt. Alt omkring design og arkitektur er fastlagt, der skal "bare" pudses Gui af, tilføjes små features og rettes fejl. Der er rigtigt mange timer i arbejdet, men rent teknisk er det ikke ret krævende.

Faktisk når jeg tænker tilbage, så har det nok egentligt altid været designet/arkitekturen der har været helt hen i vejret på de outsourcing projekter, jeg har set. Det er også der, hvor en forkert beslutning, hurtigt gør projektet mange gange dyrer.
Hvem ved måske kunne outsourcing virkeligt batte, hvis man brugte super-dygtige danske arkitekter, til at lede en hær udenlandske programmører. Jeg tror lidt de bruger princippet i Cap Gemini, jeg har ladet mig fortælle at de har 40.000 mand i Indien. Men det vil kræve meget store projekter.

Det fede ved den lave løn, er at man kan få dedikerede resourcer, til de opgaver som vi i Danmark, aldrig rigtigt for sat fokus på. I vores plan har vi f.eks. sat 3 resourcer af til rent QA arbejde: automatiserede test, opfølgning på loggede fejl etc. Derudover kan vi få en dedikeret Build-ansvarlig :-)

Rent processmæssigt, havde jeg tænkt mig en af art af Scrum. Og selve koden SKAL skrives test-drevet. Til trods for den lave løn, den fine process og den relativt simple problemstilling. Så er den primærer grund til at jeg tror på projektet lykkedes, at jeg kommer til at sidde i samme kontor som dem.

Fra Herning
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 875
Skrevet kl. 20:00

Nu springer jeg lige på toget igen.

Men først lige et smut forbi lufthavnen, hvor der skal  strammes yderligere op på sikkerheden.

Tilbage til toget.

Jeg kan forestille mig at sidde i et tog, der kører igennem det franske landskab med 300+ km/t , og så ane en taliban-kriger i det fjerne, der står med et smørret grin Tongue Tied

Det er nok begrænset, hvor meget fremtid der er i disse hurtigtog - tiden taget i betragtning.

Ps. jeg ved godt, at indlægget oprindeligt nok handler om kinesernes formåen, men ...... bare en tanke

Ellers så: Godt Nytår!

Fra Uldum
Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 574
Fra  PetDreams.dk ApS Skrevet kl. 22:18

Fashion-Seller:

Peter Skouhus:

Lad os nu antage at det er rigtigt hvad tror du der sker når Kina år ind og år ud sidder på produktionen?

Kan det være at den knowhow som skal til for at lave en vare stille og rolig flyder fra vort kongerige til Kina? Vupti, pludselig sidder de ikke kun på produktionen men nu ved de sørme også lige hvoran man skal lave tingene. Når de ved lidt om hvordan man f.eks laver vindmøllevinger, så kan det jo ske at de ansætter 5 af de bedste danske vindmøllevinge ingenører, giver dem US 250,000 per år, fri hus, forsikring, bil med chauffør, skole til ungerne og hvad der ellers skal til for at lure dem til Shanghai. Her suges den sidste viden ud og så begynder man selv at videreudvikle vindmølle vinger i Kina. Når den sidste viden er suget ud får de 5 Danske ingenører et firmærke på ryggen og sendes tilbage til Danmark.

Hvis det lægges oven i at en Kineser er nøjagtig lige så intelligent som en Dansker, men at man i Kina arbejder 60 timer om ugen, har mindre ferie osv. så kan du bare indstille uret på hvornår de overhaler os.

Jojo du glemmer blot en ting. Med velstand følger dovenskab! Så når de når tæt på Europæisk standard, så vil arbejderne pludselig have rettigheder, ferie mm, og så ændres alt igen...

Jeg er enig med Peter. Med flere rettigheder, ferie m.m. følger også dygtigere medarbejdere og højere uddannelser der er med til at udvikle landet. Kina tromler afsted, og mange mener vi ikke behøver tænke mere end 20 år frem, før Kina overhaler Danmark f.ex, og i vi lader dem også gøre det. 

Danske virksomheder der har udlændinge ansat, har i snit 7% mere fremgang end virksomheder kun med danskere. Det siger lidt om hvor meget ny inspiration og uddannelse andre steder fra betyder, og det vil Kina også opleve mere af ved en fremgang med mere uddannelse og struktur. Det har Danmark ikke fattet endnu, og vi betaler dyrt for det, hvis vi bliver indstiller os på de nye tider. Der er desværre ingen politikere der har haft nosserne til at sige endnu, at tingene ikke går ih åh så godt i Danmark. Vi er det 3 mest ineffektive land i EU, kun overgået af Spanien og Italien, så Løkkes drøm for år 2020 er lidt bleg i øjeblikket synes jeg.  http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-26612392.html

Med den fremgang Kina har, kan de afsætte mere og mere af deres produktion til dem selv, og bliver mindre afhængige af USA og Europa. USA skylder så meget væk de er begyndt at sælge ud af nationalparker og værdier i landet de sidste mange år. Deres gæld til Kina alene er 800 mia. dollars, så man kan kan vist godt sige Kina sidder på kassen. Udover det, er der 2.5 billioner dollars Pentagon ikke kan gøre rede for hvor er endt, som nok sidder i dårlige krigskontrakter de forkerte mennesker scorer kassen på, og der bruges over 12 mia. dollars om måneden bare på krigene i Afghanistan og Iraq.

Jeg snakkede med en af vores leverandører derude, der sagde at Kina ikke bygger flotte ting og laver steder for udenlandske turister. De laver det til deres egne. Udenlandske turister er så lille en del i forhold til dem selv, at de ikke er værd at gå efter som målgruppe :)

Jeg fandt lidt om deres bullet trains her. Imponerende netværk de er igang med.

http://money.cnn.com/2009/08/03/news/international/china_high_speed_bullet_train.fortune/index.htm

Billigt Hundeudstyr Online

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:20

Vil lønnen altid være lav? 

Der ju også firmare der har kik på afrikanske lande fordi at lønnen er ved at blive for høj i indien.

Hvorfor har nogle firmare valgt at flytte produktionen hjem, feks et medicinteknik firma i sverige valgte at flytte hjem produktionen fra kina

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:26

Så er spørgsmålet om kineserne har tid til at lave vare til vesten,  når de er travlt optaget med at lave til dem selv.

Og vdr løkke, ja det er ikke nok at snakke om det.  og så skære ned på uddannelsesystemet

Fra Esbjerg
Tilmeldt 26. Aug 09
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 22:49

Det er sq en journalist der ikke har gjort sit arbejde ordentligt; det er tophastigheden (i daglig drift) der er 350 km/t og IKKE gennemsnitshastigheden; det er en væsentligt forskel.

Men tankevækkende, at en enkeltbillet for 3 timers højhastighed over mere end 1.000 km kan gøres for blot 373 kroner. Aalborg - København på knap 5 1/2 timer med DSB koster 389... God, effektiv og billig kollektiv trafik i Danmark må vi kigge langt efter...

Link til den oprindelige artikel.

anders@detsortebureau.dk // www.detsortebureau.dk

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1558
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 00:30

Lundsby:
Rent processmæssigt, havde jeg tænkt mig en af art af Scrum. Og selve koden SKAL skrives test-drevet. Til trods for den lave løn, den fine process og den relativt simple problemstilling. Så er den primærer grund til at jeg tror på projektet lykkedes, at jeg kommer til at sidde i samme kontor som dem.

Du har i alle tilfælde mine bedste ønsker med projektet, og som sagt tidligere hvis du kan få de venlige mennesker hos Danida til at betalt for gillet, ja så gælder det jo bare om at komme i gang så hurtigt som muligt :-).

De andre ting du skriver afhænger meget af hvordan du griber tingene an, men det er uden tvivl vigtigt at starte langsomt op og det er jo nettop det som I gør.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)