Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad os snakke om snyd med Postdanmark erhvervsaftale.

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen. Jeg syntes det er svineri fra PD side at de tillader sådan noget, også når du spørger indtil om du kan gøre som de konkurrenter at det er et No Go..

Dont hate the players hate the game? Også ellers bare spille spillet med de spilleregler og bøjninger af reglerne der er? som alle andre.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3349
Skrevet kl. 13:52

Bautik:
Dont hate the players hate the game? Også ellers bare spille spillet med de spilleregler og bøjninger af reglerne der er? som alle andre.

Det er virkelig ikke noget der tiltaler mig - jeg forsøger at finde nogle alternative løsninger - jeg har f.eks. brugt AB-transport som et prisbilligt alternativ til Posten - men de har vidst lige kastet håndklædet i ringen - nu venter jeg spændt på den næste der tør tage kampen op - det er åbenbart svært når Postdanmark har momsfordelen :(

Jeg ved ikke om jeg er en tøsedreng, men jeg tør sgu ikke bygge min virksomhed op på svindel. Det kan jo være mine konkurrenter har gode venner i Posten der gerne vil køre lidt kontrol på min virksomhed.

Jeg synes det er en sag for Christiansborg at give virksomheder lige konkurrencevilkår - og det er jo ikke småpenge - det er noget med millioner der bliver kørt ind i de forkerte selskaber.

Der må være nogle magthavere der har den opfattelse at det ikke behøver være nemt for folk med dårlig moral at kradse millioner ind ved hjælp af lumre fiduser.

Tilmeldt 3. Mar 09
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 14:03

Jeg har bare brug for at få ryddet lidt op i IT-branchen med henblik på en situation hvor det ikke længere kan betale sig at sælge varer med 0-avance eller tab.

Jeg har selv været i branchen en del år, og har primært sendt privatpakker, dog via dropshipping fra min Århusianske grossist, her fik jeg ALLE pakker uanset om det var privat eller til firma sendt for 30kr. x moms på pakker op til 10kg. 40kr. op til 20kg, en palle for sølle 200k. osv.

Du skriver det er i IT branchen, og her er det altså nok de store leverandørerne der er de store "syndere" da de sender direkte til dine kunder. Jeg protesterede bestemt ikke over mine priser, da det er en ydelse jeg købte af min leverandør, de har jo blot vidersolgt et produkt fra PD til mig.

Du kan snakke med en hvilken som helst distributør, især inden for IT, og de tilbyder alle dropshipping, om de så sender som privat eller erhverspakke, ja det er vel ikke dit problem, da du køber en ydelse af dem. IT branchen er især råddent på dette punkt da konkurrencen er så knivskarp at det er svært at tjene til dagen og vejen med et DB på ca. 5% (nogen endnu mindre) så hvis du er inden for IT branchen, glem ALT om eget lager det er ren selvmord.(med mindre du har rigtig mange trofaste kunder:-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12963
Skrevet kl. 18:16

SÅ KLAGDOG!

Post Danmark par pt. en så skrantende økonomi at der fra politisk side har været tale om ikke at udbringe breve hver dag!

Dette burde være grund nok til at Post Danmark eller specielt Deres ejerere ( staten / og en privat kapital fondt)  vil være meget lydhøre hvis der kommer en veldokumenteret klage! 

Husk du skal have en veldokumenteret klage men mange eksempler så den ikke kan afvises med begrundelse at der var tale om fejl labelling. Du kunne jo bl.a Som Thomas Hansen her nævner undersøge om f.eks Louise Nielsen stadig sender kontaktlinser til private som erhvevspakker.

Klagen skal i første omgang sendes til Post Danmarks hovedkontor

Derefter kan den ankes til posttilsynet under færdselsstyrelsen  http://www.trm.dk/sw22283.asp

Giver det ikke en fornyftig løsning vil jeg anbefale en klage til Ombudsmanden samt Rigsrevision.

Man må da næste antage at når så store formaer som Louise Nielsen kan sende privat pakker som erhvevspakker er Post Danmark vidende om det,  er det tilfældet er det vil en sag for Kokurencestyrelsen.

Mvh

Ravn

/

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:40

torben79:
Jeg har bare brug for at få ryddet lidt op i IT-branchen med henblik på en situation hvor det ikke længere kan betale sig at sælge varer med 0-avance eller tab.

Jeg fatter ikke hvordan masser af virksomheder kører hinanden i sænk med 0 avance.... Hvor er det sjove i det??? It branchen's private kunder skriger efter information, sikkerhed, tryghed osv. Det firma der kan gøre dette rigtigt kan igen komme til at tjene penge - hvis de altså tager skyklapper på overfor konkurrenterne.

Vi tager 49 kr i fragt. Mange af vores konkurrenter har gratis fragt. Hvorfor kunderne så køber hos os ved jeg ikke helt bestemt - men fakta er at det gør de. Så det handler altså ikke kun om prisportaler, sammenligninger og enkroner. Hellere bygge en sund virksomhed stille og roligt op - og få de gode kunder!

Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske der nu er ved at ske noget hos Post Danmark.

Vi fik denne mail fra en leverandør.:

Post Danmark vil fra og med 1. marts håndhæve deres egne betingelser derfor denne korte tidsfrist. De vil verificere alle erhvervspakker op mod et CVR register. Forefindes der ikke en offentlig institution eller et aktivt CVR nr. på adressen, vil den eller de sendte pakker bliver registreret som værende privat. Prisen for en privatpakke er væsentlig højere end prisen for at sende en erhvervspakke. Specielt når pakkerne kommer til at veje over 20 kg, så koster det kassen. 

Fra 1. Marts skelner vi mellem private og erhvervspakker, når vi skal levere direkte til din kunde. Når du afgiver din ordre med leveringsadresse, får du nu mulighed for at krydse af om det er erhvervspakke.

Som det fremgår, er det vigtigt du er sikker på det drejer sig om en erhvervspakke. Såfremt det efterfølgende viser sig det rent faktisk er en privatpakke, forbeholder vi os ret til at opkræve forskellen i fragtbeløb, samt et underfrankeringsgebyr på 35 kr. + moms som vi vil blive pålagt af Post Danmark. Det vil blive opgjort den efterfølgende måned.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3349
Skrevet kl. 12:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mori:

Måske der nu er ved at ske noget hos Post Danmark.

Vi fik denne mail fra en leverandør.:

Post Danmark vil fra og med 1. marts håndhæve deres egne betingelser derfor denne korte tidsfrist. De vil verificere alle erhvervspakker op mod et CVR register. Forefindes der ikke en offentlig institution eller et aktivt CVR nr. på adressen, vil den eller de sendte pakker bliver registreret som værende privat. Prisen for en privatpakke er væsentlig højere end prisen for at sende en erhvervspakke. Specielt når pakkerne kommer til at veje over 20 kg, så koster det kassen. 

Fra 1. Marts skelner vi mellem private og erhvervspakker, når vi skal levere direkte til din kunde. Når du afgiver din ordre med leveringsadresse, får du nu mulighed for at krydse af om det er erhvervspakke.

Som det fremgår, er det vigtigt du er sikker på det drejer sig om en erhvervspakke. Såfremt det efterfølgende viser sig det rent faktisk er en privatpakke, forbeholder vi os ret til at opkræve forskellen i fragtbeløb, samt et underfrankeringsgebyr på 35 kr. + moms som vi vil blive pålagt af Post Danmark. Det vil blive opgjort den efterfølgende måned.

Yes

Utroligt - mon de har læst min tråd !!! :-)

Tak for dit indlæg Mori !

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:20

Yes

Utroligt - mon de har læst min tråd !!! :-)

Tak for dit indlæg Mori !

----------

Ja, de har taget kritikken til sig om uligheden blandt virksomhederne der sender pakker.

Du kan selv kontrollere om modtager har cvr nummercvr.dk

At der går lang tid før de reagerer er selvsagt, for mega store virksomheder har utroligt langsomme arbejdsgange, da opgaven involverer masser af ansatte.

mvh  Geeked

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)