Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lad os snakke om snyd med Postdanmark erhvervsaftale.

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Hejsa. Der skal mere end forretning til at stresse og irritere mig i min dagligdag i nogen høj grad, gudskelov for det.

Jamen det er jeg da glad for at høre, det er jo kun godt =) 

Men ja, i sidste ende er enhver jo sig selv (og sin egen virksomhed) nærmest, så kan såmænd stadig sagtens følge dig på det argument alene. Jeg havde nok heller ikke bare siddet det "overhørig" hvis det var mig. Held og lykke med det, hvad end du så finder ud af.

~ Amaris

Fra Kastrup
Tilmeldt 19. Sep 06
Indlæg ialt: 954
Skrevet kl. 21:01

Det er vel ikke at snyde fordi man kan forhandle en bedre aftale end dig?

Jimmy

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:36

Jørgen,

Sådan en kamp skal ikke udkæmpes på Amino. Hvis du vil have ændringer må du gå efter medierne med historien om hvor "uretfærdig" og konkurrenceforvridende systemet er.

Henrik

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:53

Hej Jørgen

Vi havde en gang en B2B2C løsning, hvor man derfor kunne sende alle pakker som erhvervspakker. Der var, så vidt jeg husker, et eller andet hul i loven, som kunne udnyttes. Desværre blev det stoppet igen efter 2 måneder pga et eu-direktiv (som jeg ikke fik nærmere forklaring om).

I dag sender vi alle forsendelser under en vis værdi som maxibrev og resten som pakke. Det løber faktisk rundt. Derudover har vi flere og flere kunder som rent faktisk vælger levering til deres arbejdsplads.

Jeg så lige at du ikke sender fragtfrit  Yes

Jeg synes, ligesom dig, at det er forkert hvis PD lader erhvervspakker til private gå gennem systemet uden at stoppe det. Eneste måde du kan finde ud af det på, må være at du selv prøver at afsende eks 20 pakker som erhvervspakker - og så ser om de kommer retur til dig igen - eller om de går gennem. Du vil så også have mere konkrete beviser for at det virkelig sker.

Derudover er hele porto miseren jo bare et rent helvede for netbutikkerne.... jeg tror vi er en af ganske få som ikke har en fragtfri grænse indenfor mit område, og jeg forstår ikke hvordan de kan få det til at hænge sammen...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 23:01

Det handler vel om en god aftale. jeg ved det firma jeg arbejder for tildagligt(lagerplukker) der har vi 0-20kg for 35kroner incl t&t og 10 kr. pr. 10kg oveni så vidt jeg husker.

Men jeg er enig, bliver der snyd med B2C B2B pakker så ville jeg selv udnytte det eller gå til medierne og få sat fokus på sagen.

Udover det syntes jeg det er smart af PD at kræve postkasser ved indgangen til opgange de Doven hunde! :D

Fra Ishøj
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 349
Fra  Nasiha.dk Skrevet kl. 23:28

Jeg har tidligere arbejde hos Postdanmark som pakkeomdeler. Om der står privatpakke eller erhvervspakke på lablen har ikke noget med modtageren at gøre (sådan som vi fik det forklaret), men hvem afsenderen er, da det er har betydning for leveringen af pakken. Der er er strengere krav til en pakke fra en privatperson fremfor for erhvervspakkerne (det er virkelig tåbeligt det her): en pakke må højst veje 20 kg. hvis den er fra en privatperson, men selv samme pakke - hvis den altså vejer mere end 20 kg. - og er sendt af en erhvervskunde så SKAL den leveres. HUSK det er stadig den samme ryg der skal bærer denne pakke op til 4. sal (måske det her forklare, at mange pakker ikke helt når frem til kunderne, men ender med en seddel i postkassen) - eneste forskel: der står erhvervspakke på lablen!

LEDfix.dk - Billig LED pærer / dioder til din bil 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:39

Det må siges at være noget af en fight du tager op Jørgen, men hatten af for dit mod...

Allier dig med en journalist, så får du belyst sagen meget mere, og det er måske via dette pres, at en oprydning vil finde sted...

Good luck for det har du brug for!

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:56

kandetpasse:

jeg synes faktisk det er et spørgsmål til finansministeren eller forbrugerombudsmanden, som burde gå lidt i dybden i denne sag..

Det hjælper ik at gå til ministeren, med mindre der er et pres via medierne. Ellers er det blot endnu en sag i bunken. Så snart mediepresset kommer, så er ministeren, PDs ledelse mm nødtil at involvere sig aktivt, for at virke trovædige... Sådan er samfundet desværre blevet.

Og der er RIGTIG mange private, som er sure over de høje pakkepriser, så mon ik en gang medie dækning kan skabe røre i andedammen?

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 200
Skrevet kl. 02:07

Jo det burde af faktist være et emne for en erhvervsavis.... - eller måske socialdemokratiet.... - det skal jo hente stemmer... hihi

Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 1020
Fra  Payday A/S Skrevet kl. 02:50

Ingen transportfirmaer ønsker at levere privatpakker. Det er forbundet med langt større omkostninger end levering af erhvervspakker.

Der er ingen fornuftig opdeling på begreberne. Det man ønsker i branchen, er at selektere priserne på leverancer, der er mere vanskelige at levere end andre. Den lille smed på landet der modtager en pakke om ugen - er i alles øjne en erhvervskunde. Men når man i branchen taler om denne smed, så sidestilles han med privatkunder.

Når der laves tilbud til store erhvervskunder, skeles der meget til, hvordan pakkerne er fordelt på de forskellige modtagere - og her puttes førnævnte smed i bås med privatkunder. Har den store erhvervskunde mange leverancer til hjemmebogholdere, smede på landet, landbrug o.lign, så opnår denne erhvervskunde ikke de fordelagtige priser, som andre erhvervskunder har.

Men sender PD's kunder udelukkende pakker til andre større erhverv, så er det helt naturligt, at priserne er lavere. Transportbranchens indtjening ligger i, at de kan levere mange pakker fra forskellige afsendere på én gang til samme modtager.

Men så kommer lige undtagelserne. Disse kunder sender måske julegaver til deres tidligere ansatte, som nu er gået på pension. Hvad skal PD så gøre, når de opdager disse forsendelser? Nægte at tage dem med - for nu er det privatpakker?

Selvfølgelig skal de ikke det. Der skal være plads til, at give kunden denne ekstra service. Sådan ser PD og de øvrige pakkeselskaber på det. Men tro mig - de er meget opmærksomme på, at det ikke tager overhånd - for som nævnt indledningsvis - så ønsker de slet ikke privatpakker (læs: pakker til levering i tynde områder).

Jeg kan give dig et andet (tænkt) eksempel på forskellen mellem erhvervspakker og privatpakker. Serumsinstituttet laver vacciner, der skal leveres til praktiserende læger. Er læger erhvervskunder? Du vil sikkert svare ja til dette. Men hvis jeg skulle lave et tilbud til Serumsinstituttet, så ville prisen tangere privatpakkepriserne, udelukkende fordi de praktiserende læger har til huse i samme områder som private modtagere.

Måske er det, du har har oplevet en kreativ lagerforvalter i et stort firma, som sender pakker for konens/vennens webshop gennem sit firma. Sådanne forsendelser opstår hele tiden - og ligeså snart hullet lukkes, opstår der et nyt i et helt andet firma.

For at gøre en lang historie kort:

PD snyder ikke, og du kommer ingen vegne med at klage over det.

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)