Hej Jørgen
Vi havde en gang en B2B2C løsning, hvor man derfor kunne sende alle pakker som erhvervspakker. Der var, så vidt jeg husker, et eller andet hul i loven, som kunne udnyttes. Desværre blev det stoppet igen efter 2 måneder pga et eu-direktiv (som jeg ikke fik nærmere forklaring om).
I dag sender vi alle forsendelser under en vis værdi som maxibrev og resten som pakke. Det løber faktisk rundt. Derudover har vi flere og flere kunder som rent faktisk vælger levering til deres arbejdsplads.
Jeg så lige at du ikke sender fragtfrit 
Jeg synes, ligesom dig, at det er forkert hvis PD lader erhvervspakker til private gå gennem systemet uden at stoppe det. Eneste måde du kan finde ud af det på, må være at du selv prøver at afsende eks 20 pakker som erhvervspakker - og så ser om de kommer retur til dig igen - eller om de går gennem. Du vil så også have mere konkrete beviser for at det virkelig sker.
Derudover er hele porto miseren jo bare et rent helvede for netbutikkerne.... jeg tror vi er en af ganske få som ikke har en fragtfri grænse indenfor mit område, og jeg forstår ikke hvordan de kan få det til at hænge sammen...