Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Renovering af defekte varer i kina.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 19:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Er det lovligt at få defekte spillekonsoller repareret/renoveret og genemballeret nede i kina så de er som nye igen?

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 20:15

Nu ved jeg ikke hvor mange producenter der selv sælger refubish maskiner, men bla. Microsoft gjorde det selv på de forrige generation af Xboxén.

Om man bryder importør aftalen ved selv at handle renoverede maskiner uden om importørerne ved jeg desværre ikke.

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 20:49

Koludabyg:

Nu ved jeg ikke hvor mange producenter der selv sælger refubish maskiner, men bla. Microsoft gjorde det selv på de forrige generation af Xboxén.

Om man bryder importør aftalen ved selv at handle renoverede maskiner uden om importørerne ved jeg desværre ikke.

Hejsa.

Tak for dit svar.

Næste spørgsmål: hvad hulen er "importør aftalen" du omtaler for noget?

Og snakkede vi Microsoft ville jeg egentlig være ligeglad med Microsofts mening om min gøren og laden, idet jeg ellers ikke handler med dem.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:59

Hvis formålet med handlingen er, at du bagefter vil sælge dem som nye, så tror jeg du kan løbe ind i voldsomme problemer.

Renoverede maskiner er jo netop renoverede og ikke nye. Så udover at forbrugerne ikke får noget nyt hvis de sælges som sådan (hvilket kan ses via firmwaren vel) så er der også den mulighed at varerne bliver stoppet i tolden både ud og ind. Og når de har været ude af EU og skal ind igen, så kan det i princippet sidestilles med parallelimport (kunne jeg forestille mig uden at vide det) og derfor risikere konfiskation. 

Lyder som en risky business, men glimrende idet hvis de sælges med oplysning om at de er renoverede og folk derfor kan vælge.

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 21:13

Lagerslag123 - JEN:
Hvis formålet med handlingen er, at du bagefter vil sælge dem som nye, så tror jeg du kan løbe ind i voldsomme problemer.

Enig, men er formålet med din tilstedeværelse i min tråd at dømme eller at hjælpe? Der er indtil videre ikke noget der tyder på at jeg er skyldig - ikke andet end det "faktum" at folk der stiller den type spørgsmål ofte har tvivlsomme motiver :)

Jeg sælger dem selvfølgelig som renoverede, - hvis jeg kan forklare folk at de er GODE som nye og at de ligeså godt kan spare nogle penge og handle hos mig, - ja så er det jo godt for alle, og jeg er gudskelov god til at tiltrække opmærksomhed.

Men er der tale om en varemærkeforfalskning fordi de nyemballerer den så den ser ud som ny, selvom der er tale om en brugt & repareret enhed?

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 21:26

Jørgen Olsen:

Lagerslag123 - JEN:

Enig, men er formålet med din tilstedeværelse i min tråd at dømme eller at hjælpe? Der er indtil videre ikke noget der tyder på at jeg er skyldig - ikke andet end det "faktum" at folk der stiller den type spørgsmål ofte har tvivlsomme motiver :)

Jeg sælger dem selvfølgelig som renoverede, - hvis jeg kan forklare folk at de er GODE som nye og at de ligeså godt kan spare nogle penge og handle hos mig, - ja så er det jo godt for alle, og jeg er gudskelov god til at tiltrække opmærksomhed.

Men er der tale om en varemærkeforfalskning fordi de nyemballerer den så den ser ud som ny, selvom der er tale om en brugt & repareret enhed?

Nu tror jeg ikke det var Lagerslag123's hensigt at dømme, men blot en betragtning - du spørger og der kommer betragtninger , så pas på med at være følsom.

Kim

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:28

Nu er der jo ingen grund til at blive "stødt" fordi du ikke læser mit indslag i ordenes sande kontekst.

Hvis betyder hvis...og iøvrigt dømmer jeg ikke folk, hvilket jeg jo også understreger i mit svar ved at skrive der kan være udfordringer i det fortoldningsmæssige.

Og afhængigt af hvad der renoveres, så kan man overtræde producenternes patent. Men det er klart at det hele afhænger af hvordan tingene gøres og om det er et autoriseret sted tingene foretages. Kina er kopisternes Mekka og hvis ikke det for f.eks. PS2/PS3´s vedkommende er et SONY autoriseret serviceorgan så tror jeg du får fingrene i klemme.

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Skrevet kl. 21:43

Kim Villumsen:
Nu tror jeg ikke det var Lagerslag123's hensigt at dømme, men blot en betragtning - du spørger og der kommer betragtninger , så pas på med at være følsom.

Hejsa.

Jeg tror du har misforstået mig. Jeg fik ikke kaffen galt i halsen, og jeg bryder mig godt om Lagerslag123.

Så kan du kalde det følsomhed eller hvad du vil - jeg foretrækker "opmærksomhed". Selvom jeg ikke følte mig anklaget, så jeg at det gik hen og blev lidt off-topic.

Det moralske aspekt af sagen er naturligvis også interessant, men her er jeg allerede rimelig godt afklaret - jeg har brug for detaljer omkring det praktiske !

Jeg er egentlig ikke stødt, så der er ingen grund til at gå i forsvar overhovedet. Jeg faldt bare over noget kommunikation jeg ikke anså som hensigtsmæssig og fik så lyst til at opdrage - og det er nok det allerværste man kan gøre ! :-)

Men for at droppe hemmelighedskræmmeriet, så drejer det sig om Nintendo nds lite maskiner - og jeg har brug for at VIDE !

Men jer der tror det ene og det andet er naturligvis også velkomne, - det er meget opmuntrende hvis jeg nu skal vente længe på ham der har det svar jeg skal bruge for at være rigtig glad. Det kan være meget ensomt helt uden svar - og hvis der er nok mennesker der tror det samme kan det jo være jeg i lyset af min dovenskab vælger at tage det for gode varer

.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:00

Koludabyg:

Spørgsmålet er om det er illegal parallelimport, at få dem ind i EU igen... For er det det, så er det absolut ik værd at røre ved. Det er bøden + sagsanlæggende alt for store og komplekse til...

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:07

Hej igen

Jamen så skal du jo bare skrive til Nintendo :-)

Men jeg er 99,9% sikker på, at maskiner der er renoveret udenfor EU og føres ind igen vil blive betragtet for parallelimport, da Nintendo opfylder disse betingelser for at sælge elektronik i Europa

http://www.nintendo.co.uk/NOE/en_GB/service/compliance_with_eu_directives_9920.html

Hvilket kun kan opfyldes hvis de ved hvilke komponenter der er i udstyret, og hvis du får dem renoveret udenfor EU, så har de ikke styr på noget. Så mit gæt er, at der er told ind i Kina og ud af Kina og ind i EU, hvis ikke de bliver konfiskeret undervejes, hvilket jeg tror de gør, da dem der renoverer i Kina skal have tilladelse til at sende dem ud igen.

Men kun Nintendo kan svare dig 100%

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)