Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovligt at købe fra webshop og sælge videre?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Petersen:

- Jeg var slet ikke klar over det mht. VAT. Jeg oplyser blot hvad jeg har fået oplyst af vores revisor. Og der fik jeg af vide præcis som beskrevet, lidt for dårligt faktisk, hvis det er så sort snak som det tyder på!

Håber seriøst ik, at det er en autoriseret revisor, der har sagt det!!! Så ville jeg nok skynde mig, at finde en ny, da vedkommende er ubrugelig. Hvis man ik kender de mest simple regler omkring B2B handel i EU, hvordan hylan skulle man så kende til skattereglerne mm, som er langt mere kompliceret?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Horsens
Tilmeldt 26. Dec 08
Indlæg ialt: 141
Fra  Trendhim ApS Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

For at det ikke skal være løgn, har vi lige skiftet revisor her for få måneder siden. Både den gamle, og den nye har sagt det samme, at vi ikke kan trække VAT fra.

Tidligere revisor var statsautoriseret revisor.

Hvis vi ikke har oplyst vores momsnummer, og dermed fået lagt VAT i indkøbet, så er løbet kørt og vi kan ikke trække det fra som almindelig moms, right?

Vi skal oplyse det inden, så vi får en faktura uden VAT?

Stadig, vil nu vove at påstå som du siger, at en revisor i det mindste kunne sige at næste gang så sørg for at få en faktura uden VAT.

 

Men mange tak, jeg rykker i hende ved næste lejlighed. :-)

Stifter og medejer af Trendhim ApS & Lucléon ApS. - Læderarmbånd

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Nicolaj:

Parallel import er helt lovligt så længe det er originale varer og man kan bevise dette. Men finder "X" ud af at "X" forhandleren i Italien sender "X" bukser til Danmark, så kunne "X" godt finde på at fratage forhandleren i Italien retten til at sælge "X" bukser i fremtiden. Smile

 

Du glemte at skrive, at det SKAL foregå indenfor EU...

 

Det er så iorden Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 18:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Sebastian Petersen:

For at det ikke skal være løgn, har vi lige skiftet revisor her for få måneder siden. Både den gamle, og den nye har sagt det samme, at vi ikke kan trække VAT fra.

Tidligere revisor var statsautoriseret revisor.

Det er sku lidt skræmmende :S

Sebastian Petersen:

Hvis vi ikke har oplyst vores momsnummer, og dermed fået lagt VAT i indkøbet, så er løbet kørt og vi kan ikke trække det fra som almindelig moms, right?

Vi skal oplyse det inden, så vi får en faktura uden VAT?

Løbet er ik kørt, men selve processsen med at få dem retur er så tidskrævende og omfattende, at det ik er værd at spilde tid på. Og slet ik hvis det er små beløb...

Sebastian Petersen:

Stadig, vil nu vove at påstå som du siger, at en revisor i det mindste kunne sige at næste gang så sørg for at få en faktura uden VAT.

Nemlig det er jo egentlig derfor man betaler dem en helveds masse penge. De laver en regnskab og vejleder en til de bedste og billigste løsninger. Men sådan er det åbenbart ik altid desværre...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 22. Dec 09
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 10:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen! 

 

Hold da op så mange svar jeg får, og hurtigt!

Hvis vi sælger extensions (hår), tøj og sko (intet kendt brand), osv. inde på vores site 
- har fået lov til at bruge billeder og tekst

samt vi køber fra england,  -  Så gør vi ikke noget ulovligt vi kan blive sagsøgt for vel?

(bare så jeg har forstået det helt rigtigt!) :-)

 

Og så er der lige til sidst at sige : GOD JUL ALLE SAMMEN, og tak for al hjælpen!

Mvh. Michelle 

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)