Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varemærkeregistering

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Goddag,

Jeg ejer siden e-kamera.dk, dertil ejer jeg rigtig mange forskellige domæner, men jeg mangler følgende e-kamera.com og e-camera.com. Hvad kan jeg gøre for at jeg juridisk kan gøre krav på disse domæner? Jeg tænkte på om en international varemærkeregistering kunne hjælpe mig på vej...? Såfremt det ikke er helt ude i hampen, hvad ville det så koste? Gode råd til hvordan jeg kan anskaffe mig domænerne ønskes, jeg har taget kontakt til ejerne, de enten svare ikke eller vil ikke sælge.

Mvh

Nicolai

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er intet du kan gøre.

At varemærke registrere e-camera internationalt giver ingen mening, da du ikke vil få noget ud af det andet end høje advokatudgifter i dit forsøg på at få overdraget domænerne. Og det er slet ikke sikkert at du har juridisk belæg for at kræve domænerne overdraget.

Der er internationalt heldigvis ikke samme latterlige regler som i DK.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 17:23

PS det er ikke mig der har givet dig dårlig bedømmelse for dit indlæg, bare så du lige er opmærksom på det.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 17:29

Tak for svaret. Har du selv undersøgt en lignende sag? Jeg ville have indset på forhånd at sagen var tabt, hvis det var en shop eller et forum, men det er to "skod" sider der er fyldt op med 10-20 links fra google adsense.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:38

Alene undersøgelsen om du kan du få varemærkeregistrere e-camera er en dyr og tidskrævende proces. Jo større del af verden og jo flere produktklasser du vil have omfattet des dyrere bliver det.

Hvis du opnår varemærkeregistreringen er så næste skridt om du er klar til at ofre endnu mere tid og endnu flere penge ved at føre en evt. sag i USA???

Jeg ved ikke hvor mange kameraer som du spytter ud af din butik - men der skal godt nok mange til at for finansierer udgifterne  for evt. at få et domænenavn. Hvad er dette domænenavn værd for dig og vil det give så megen omsætning at det tjener sig hjem igen? Næppe.

Hvis du alligevel vil gå den vej er der flere firmaer som kan hjælpe med det praktiske og juridiske.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:47

Find et ledigt .com domæne istedet, 123-camera.com er f.eks. ledigt.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 19:26

Ja jeg har selv et par varemærker registreret og for et af dem er det et .com domæne som ikke bruges og det irriterer mig da grundigt jeg ikke kan få og jeg har forsøgt at kontakte dem uden held.

Så for det domænes vedkommende var der ikke andet for end at tilføje noget og så en dag håbe på det bliver ledigt.

Men ellers er det som Henrik beskriver.

og om du har e-camera eller e2-camera det betyder ikke noget for dit salg, da det ikke er en vare med det navn du har.

For mit vedkommende betyder det heller ikke så meget til trods for det er en vare der har betegnelsen, det er bare irriterende.

Jeg ville ikke sælge mere af at have .com domænet.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15100
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:40

Sorry men ved du hva et internationalt varemærker koster? For jeg vil æde en hat på, at du kan købe de omtalte domæner billigere end et varemærke koster.

Et varemærke alene for EU koster over 23.000 kr... Og så er du endda kun dækket i nogle klasser. Skal du have fuld dækning, så er prisen væsentlig højere!

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)