Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyveri eller...?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har simpelthen været ude for den mest komisktragiske sag, at jeg ikke ved om jeg skal græde eller grine.

Jeg havde en kunde der pga pengemangel, ville returnere en vare. Dette gjorde hun så, og rykkede flere gange for at få pengene retur da hun skulle bruge disse på julegaver. Det drejede sig om ca 1000kr.

I fredags ringer hun så på min privat telefon, og spørger hvornår hun kan forvente at få pengene, hvorefter jeg siger at disse bliver overført samme dag hvor vi altid udbetaler penge. Dette accepterer hun og så er det dét.

I mellemtiden skriver en kunde så til mig, at hun gerne vil købe nogle forskellige ting, og om det er muligt at afhente da hun skal have disse med som gaver til hendes søster. Jeg tilbyder at komme op og aflevere disse, da jeg alligevel bor i området. Vi aftaler at hun skal betale fakturaen kontant da hun også skriver at hendes dankort er udløbet. Jeg tager de varer med hun har bestilt via mailen, der er for ca 3000kr.

Jeg tog så i går op for at aflevere varerne, hun tager imod dem og går ind i stuen, kommer derefter ud til mig igen hvor hun siger: "Mit navn er xxxx og du skylder mig 1000kr som du har lovet at overføre sidst jeg snakkede med dig, men de er ikke gået ind i dag, og min bank siger de burde være der"

Jeg blev selvfølgelig overrasket, men da jeg havde mit på det rene, bad jeg om at få mine varer igen. Dette diskuterede vi så i ca 10min, og den eneste mulighed jeg havde for at få mine verer igen, ville være at trænge ind i huset hvilket jeg ikke ved om er ulovligt eller ej. Jeg sagde så at jeg kunne gå hjem og lave et screendumt at overførslen og maile til hende, hun kunne beholde for de 1000kr som pant hvis hun ikke troede på mig, men at hun lige havde stjålet for 3000kr, og det var jo ulovligt.

Vi kom ingen vegne, så jeg fik hende til at skrive en seddel om at hun havde mine varer så jeg havde noget på skrift, tog derefter hjem og mailede et screendump og forventede at få mine varer, om jeg selv skulle hente dem eller hun kom med dem var jeg ligeglad med, jeg skulle bare have dem igen da vi har så travlt på shoppen at disse varer kunne være solgt til anden side. Men dette screendump troede hun ikke på da hendes kontonummer ikke stod der på, så hun nægtede mig varerne indtil hendes penge var gået ind.

Dette gjorde de så i dag, hun har mailet at hun sender varerne med pakkeposten, og vi burde have dem imorgen!!!

Jeg har talt med politiet, de siger det slet ikke er en sag for dem, men for fogeden da de mener det er et spørgsmål om hvem der skylder hvem penge?!!

Jeg tror nu nok jeg skal få mine varer, for hun er blot en desperat pige der havde brug for disse penge, men det kan da ikke passe at man kan gøre som hun har gjort uden en konsekvens?

Hvad mener i om dette, jeg har sgu da i mine 30år aldrig været udsat for noget lignende

Finkena

Fra Hellerup
Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 231
Skrevet kl. 12:08

Har før hørt om folk og firmaer, som tager ting ved manglede betaling. Det er meget brugt i transportbranchen. Juridisk set kan der ikke være noget ulovligt i det og man kan derefter kontakte den person / virksomhed, hvis varer man holder og varsle hvornår man sælger varen såfremt tilgodehavende ikke er betalt.

Jeg finder dog den beskrivelse du kommer med lidt bizar og du skal være glad når den er afsluttet. Håber du får dine varer igen.

Mvh

Karsten 

Med venlig hilsen - Karsten Ipsen - CS Logistics | Tel 27834402 | ki@cslogistics.dk |

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:13

Træk vejret dybt, RIGTIG dybt, luk øjnene og tænk følgende:

Stakkels, stakkels, stakkels pigebarn, hun må seriøst leve i en lille verden.

Når du har gjort det, skal du selvfølgelig sikre dig at du får varerne retur også ellers bare glemme alt om den kunde, hun bliver aldrig værd at bruge tid eller energi på.

Også må du ellers have en rigtig glædelig jul :) 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 12:13

Jeg er i hvert fald glad for, at du selv skriver at det er tragi-komisk, for jeg kom da til at trække på smilebåndet flere gange ned igennem historien. 
Hvis jeg var dig, ville jeg lige vente et par dage og se om dine varer kommer retur.  Hvis de dukker op indenfor de næste par dage - så er der jo ingen ko på isen og du har bare fået en sjov historie, du kan fortælle om i år, frem. 

Hvis de ikke kommer frem - så bliver din fremtidige historie lidt længere, og knap så sjov. Men vent nu, og se om de kommer. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 12:25

Karsten, jeg mener ikke dette er helt det samme som at tage noget i pant hvis man er B-B, jeg sagde endda til hende at hun kunne beholde for de 1000kr nu hun ikke troede på mig, men at tage nogle varer for 3000 efter at have udgivet sig for at være en anden person, det mener jeg simpelthen er under al kritik!

Jeg mener at have hørt at man som webshop har helt op til 30 dage til at betale kunderne tilbage, vi gør det en gang om ugen, så jeg har intet gjort forkert overhovedet.

Finkena

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12892
Skrevet kl. 12:26

Karsten:

Har før hørt om folk og firmaer, som tager ting ved manglede betaling. Det er meget brugt i transportbranchen. Juridisk set kan der ikke være noget ulovligt i det og man kan derefter kontakte den person / virksomhed, hvis varer man holder og varsle hvornår man sælger varen såfremt tilgodehavende ikke er betalt.

I sådan et tilfælde er der jo tale om tyveri! 

Et firma der har penge tilgode kan jo eller ikke lovligt hente deres vare igen (på nær hvis der er taget ejendomsforbehold).

Mvh

Ravn

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 12:28

Boysen, jeg ville VIRKELIG ønske at jeg kunne, men jeg skal virkelig holde mig tilbage for ikke at ønske hende en lussing!

Tænk sig hvis jeg stod i kø inde i et stor center og skulle have penge retur, men køen var så lang at jeg tog nogle af deres ting og proppede i tasken, for derefter at vende tilbage når jeg har lyst og køen er væk - jeg tror nu nok politiet ville give mig en plet på straffe attesten så!!

Finkena

Tilmeldt 7. Aug 05
Indlæg ialt: 415
Skrevet kl. 12:34

Puha, det var dog en klam historie! Heldigvis sker det ikke så tit, at man kommer ud for kunder, der er så beregnende. Jeg håber så sandelig også, at dine varer kommer retur, ellers ville jeg sende hende til inkasso (som hun sikkkert ikke betaler alligevel), men ellers lade sagen ligge og sørge for, at hun aldrig handler hos mig igen.

Hun har et seriøst psykisk problem og muligvis også en diagnose på det (kan ikke engang finde en passende smiley for det).

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Skrevet kl. 12:36

Lone, ja det er sgu tragi-komisk, og jeg ville ønske at jeg kunne trække på smilebåndet, men jeg synes den måde hun har gjort dette på burde grænse til det ulovlige. Jeg kan sagtens have is i maven over mine varer, men med det salg vi har på netop dette mærke, der er jeg sikker på vi kunne have solgt det. At tage loven i egen hånd er altså bare forkert

Finkena

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 12:42

Finkena:

Jeg har simpelthen været ude for den mest komisktragiske sag, at jeg ikke ved om jeg skal græde eller grine.

Jeg havde en kunde der pga pengemangel, ville returnere en vare. Dette gjorde hun så, og rykkede flere gange for at få pengene retur da hun skulle bruge disse på julegaver. Det drejede sig om ca 1000kr.

I fredags ringer hun så på min privat telefon, og spørger hvornår hun kan forvente at få pengene, hvorefter jeg siger at disse bliver overført samme dag hvor vi altid udbetaler penge. Dette accepterer hun og så er det dét.

I mellemtiden skriver en kunde så til mig, at hun gerne vil købe nogle forskellige ting, og om det er muligt at afhente da hun skal have disse med som gaver til hendes søster. Jeg tilbyder at komme op og aflevere disse, da jeg alligevel bor i området. Vi aftaler at hun skal betale fakturaen kontant da hun også skriver at hendes dankort er udløbet. Jeg tager de varer med hun har bestilt via mailen, der er for ca 3000kr.

Jeg tog så i går op for at aflevere varerne, hun tager imod dem og går ind i stuen, kommer derefter ud til mig igen hvor hun siger: "Mit navn er xxxx og du skylder mig 1000kr som du har lovet at overføre sidst jeg snakkede med dig, men de er ikke gået ind i dag, og min bank siger de burde være der"

Jeg blev selvfølgelig overrasket, men da jeg havde mit på det rene, bad jeg om at få mine varer igen. Dette diskuterede vi så i ca 10min, og den eneste mulighed jeg havde for at få mine verer igen, ville være at trænge ind i huset hvilket jeg ikke ved om er ulovligt eller ej. Jeg sagde så at jeg kunne gå hjem og lave et screendumt at overførslen og maile til hende, hun kunne beholde for de 1000kr som pant hvis hun ikke troede på mig, men at hun lige havde stjålet for 3000kr, og det var jo ulovligt.

Vi kom ingen vegne, så jeg fik hende til at skrive en seddel om at hun havde mine varer så jeg havde noget på skrift, tog derefter hjem og mailede et screendump og forventede at få mine varer, om jeg selv skulle hente dem eller hun kom med dem var jeg ligeglad med, jeg skulle bare have dem igen da vi har så travlt på shoppen at disse varer kunne være solgt til anden side. Men dette screendump troede hun ikke på da hendes kontonummer ikke stod der på, så hun nægtede mig varerne indtil hendes penge var gået ind.

Dette gjorde de så i dag, hun har mailet at hun sender varerne med pakkeposten, og vi burde have dem imorgen!!!

Jeg har talt med politiet, de siger det slet ikke er en sag for dem, men for fogeden da de mener det er et spørgsmål om hvem der skylder hvem penge?!!

Jeg tror nu nok jeg skal få mine varer, for hun er blot en desperat pige der havde brug for disse penge, men det kan da ikke passe at man kan gøre som hun har gjort uden en konsekvens?

Hvad mener i om dette, jeg har sgu da i mine 30år aldrig været udsat for noget lignende

Det får man ud af at være flink.. ! Ick!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)