Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tyveri eller...?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

jeg er lidt rystet... jeg giver tit kunder kredit fordi de tror jeg modtager dankort betaling selvom jeg udtrykkeligt nævner jeg kun har kontant og bankoverførsel. og jeg har da heldigvis ikke løbet ind i sådan en person eller folk der har stjålet mine vare...

Jeg havde gået ind og tage dem også få en bøde for selvtægt hvis det løber så langt ud.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:49

På den ene side har du desværre ved overdragelsen af varerne samtidig overdraget ejendomsretten, med mindre du har taget forbehold for dette, hvilket du næppe har da det er en telefonisk bestilling.

På den anden side kan der godt foreligge en strafferetslig handling, og dermed er det en politianmeldelse, uanset om de vil det eller ej hos politiet. Om det er bedrageri eller selvtægt eller hvad, det skal jeg ikke kunne afgøre.

Problemet er at du overlader det til hende og hun så egenhændigt gør "udlæg" i dine varer.

Håber på det bedste for dig.

Køb ren argan olie her

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 12:57

Hejsa,

jeg har hendes bestilling på mail, og jeg har et underskrevet papir på at hun har beholdt mine varer. Grrrr, om de så lander hos mig om en time, er jeg stadig hidsig over man har gjort det overfor mig, det gør man altså bare ikke!

Finkena

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Finkena:
jeg har et underskrevet papir på at hun har beholdt mine varer. Grrrr, om de så lander hos mig om en time, er jeg stadig hidsig over man har gjort det overfor mig, det gør man altså bare ikke!

Først og fremmest ville jeg også være irriteret det et jo kun menneskeligt. Men når jeg havde talt til 10 nogle gange ville jeg nok have mere ondt af pigen, som måske har været desperat for at redde sine egne "julekøb".

Glem alt om at gå videre med den sag med mindre du ikke modtager dine varer retur. Tid, besvær og frustrationer vil være mere en langt større omkostning for dig end resultatet af en anmeldelse.

Nissehuen på, find juleånden og spred glæde til dem der står dig nær - og så har du ikke mindst din egen "sjove" julehistorie at bidrage med under julens samvær.

Glædelig jul

Henrik

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sagen er jo nærmest så tragisk, at det bliver helt komisk... Men der er mange, som er hårdt spændt i denne juletid, og der har aldrig været taget så mange tyverier i butikkerne, som i år...

Så et eller andet sted, så får man jo helt ondt af et menneske, der er så desperat, at hun er villig til at sætte alt over styr!

Politiet SKAL optage sagen. Hvis du går ned på stationen, så kan du kræve, at de optager den lige meget hva den kære betjent ellers starter ud med. De har pligt til (dog ik altid lyst) at tage din sag, hvis du ønsker at anmelde den. Det er så, når efterforskningen er overstået, at de kan afvise den.
Men foreslå evt den kære juletrætte politimand, at ringe til damen, og fortælle hende at der bliver lavet en anmeldelse, såfremt hun ik selv løser problemstillingen. Kender flere der har fået sager nemt og smertefrit løst på den måde. Og politiet vil elske dette forslag, da det kun kræver 5 mins arbejde!

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)