Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Integrity Solutions har stjålet vores layout og tekster - what to do now

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 08:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Når en virksomhed stjæler layout, tekster etc. fra jer, hvordan plejer i at handle det?

I dette tilfælde har en Indisk Virksomhed ved navnet Integrity Solutions stjålet vores layout og dele af vores tekster. På den ene side kan man jo være glad at de stjæler vores layout, de må jo mene at det er så godt at det er værd at stjæle, på den anden side er de jo ikke andet end nogle gemene tyveknægte og vi kan få problemer med dual content. 

Jeg vil ikke til at gå til sagføre osv., det kan ikke betale sig, men jeg vil meget gerne give dem et spark, rigtigt hårdt lige i skridte som gør rigtig rigtigt ondt, rigtigt længe. Har i nogle ideer?

Tyvens website: http://www.integrityindia.com

Vores website som de har stjålet fra: http://www.1902software.com

For god ordens skyld uploader jeg lige et par billeder:

Integrity Solutions stjålet layout (tyvene)

 

1902 Software's website - det originale (i jule udsmykning)

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser ingen ligheder på de to hjemmesider.

(Joke)Ja det er godtnok tydeligt tyveri, desværre tror jeg ikke der er meget at gøre ved det når virksomheden ligger i indien.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Du kan via DMCA kræve at søgemaskinerne i USA fjerner det website der har kopieret dig, så er den del i hvert fald løst - men det er en lidt bøvlet proces.

Jeg tror heller ikke det kan betale sig at køre en retssag i Indien, men har du prøvet at skrive til dem, og forklaret dem hvor besværligt du kan gøre livet for dem, hvis de fortsætter med kopieringen? :)

(Lovlige) trusler kan være meget effektive

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 328
Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Pudsigt og sørgeligt - jeg har været oppe i nat til kl. 3:30 da jeg har opdaget at min side også er kopieret .... denne gang dog af et dansk firma .... faktisk 2! Det er en meget ubehaglig oplevelse og formodentlig også en dyr oplevelse.

Det ene firma fik jeg her til morgen fat i via telefon, og de har heldigvis lovet, at fjerne alle sider med det samme.
Det andet firma er der desværre telefonsvare på - men om jeg så skal køre til Jylland for at besøge dem her i julen ..... det bliver dog ikke noget hyggeligt julevisit de skal forvente!

Jeg føler det nok lidt som folk der har været ude for et hjemme-røveri .... en tærskel der er overskredet.

Hvad gør I for at beskytte jer mod den slags?

 

Til Peter Skouhus
Jeg ved godt at det ikke er noget svar til dig - men jeg havde bare brug for at få lidt luft - håber det er ok.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er åbenbart ved at blive et større og større problem. Jeg faldt over denne artikel (http://www.smashingmagazine.com/2009/12/18/my-website-design-was-stolen-now-what/)  forleden dag, som netop omhandler dette emne.

Det er en amerikansk artikel, og nogle af de forskellige tips er måske ikke specielt attraktive i DK eller for Jer som virksomhed. Men måske du kan finde inspiration i denne. Dog synes jeg at artiklen kommer med nogle gode indledende overvejelser, omkring virksomheder der slet ikke er klar over at deres side er tyvstjålet, fordi de har haft en ekstern designer på opgaven.

Eftersom det er en indisk virksomhed, ville jeg nok overveje at kontakte deres ISP, med henblik på at få siden nedlagt, såfremt de ikke fjerner designet, efter din henvendelse.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Det er hvis gået ret hurtigt. De har glemt at fjerne linket til jeres side:

<div align="left"><a href="http://www.1902software.dk" target="_blank"></a></div> 

Og alt-teksten når man holder musen over RSS-logoet er stadig:

"RSS fra 1902 - Det Danske outsourcing software firma"

... ikke at det hjælper dig med at få det fjernet. Indien er nok ret tunge at lege med på det område.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Mange tak for jeres svar og ideer. 

Jeg prøver at ringe til tokenokkerne i morgen, så må vi se hvad de siger. Jeg skal holde jer opdateret på hvad udfaldet bliver :-)

 

Glædelig jul!

Mvh

Peter

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har nu talt med de venlige mennesker hos Integrity Solutions i Indien, www.integrityindia.com.

De tog sitet ned efter 3 minutter hvilket jo var vældig venlig gjort af dem.

 

Mvh

Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)