Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook fanklub...hvordan udnytter jeg den bedre.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Skibby
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle i kloge Aminoer....

Mon ikke der er nogle herinde som ved noget mere om, hvordan man udnytter facebooks muligheder?

Jeg har en profil og også en fanklub. Jeg har flere gange sendt mails rundt og hver gang mister jeg medlemmer. Jeg har meget svært ved at få ny osv.....

Jeg har flere gange læst i andre indlæg, at nogle lægger op til at man skal bruge det potentiale som ligger i facebook. Jeg har fået indøvet den vane, at linke til min hjemmeside, hver gang jeg skriver et indlæg. Det eneste jeg tror at jeg har fået ud af det, er at folk ikke gider kigge mere.

Så hvordan udnytter man facebook som forretningsdrivende.

http://www.facebook.com/pages/Mille-Majs-fanklub-/126953270511?ref=ts

Den er nok lidt kedelig, da jeg ikke har forstået facebook endnu. Så hvis nogle har forslag og også kan beskrive hvordan jeg rent faktisk udfører dem, ville jeg blive meget taknemmelig.

Mille-Maj

Mille-Maj.dk Alle kan skabe deres egen kunst

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:33

Mille-Maj,

Du kan jo spørge dig selv... ville du være fan af dig selv? Underforstået -hvad byder du ind med, som vil være interessant for andre at følge - eller følge med i på Facebook...

Eks. har jeg en gruppe der tæller over 1.300 medlemmer - gruppen hedder "Free Spirits" - og tager udgangspunkt i alt hvad der har præg af at være motiverende. Nu er gruppe lidt en saga blot på Facebook - det er ihvertfald noget sværere at nå sit "publikum" via grupper - og jeg selv får du sindssygt mange invitationer hele tiden til alle mulige latterlige grupper - derfor er jeg ved at flytte netop Free Spirits til en "fansite" - således at når jeg spreder et budskab, noget motiverende - så når jeg publikum - dvs. de fans der følger Free Spirits. 

Som det er nu, i gruppe-sammenhæng, aner ingen af medlemmerne om der er nyt i gruppen, med mindre de besøger den. Har nemlig dårlige erfaringer med at maile gruppe-medlemmer - og jeg forstår godt hvorfor: Jeg får massevis af mails selv fra diverse grupper - og gider ikke spilde tid på at læse dem.

Så tilbage til mit udgangspunkt: Hvad byder du ind med.. HVORFOR skulle jeg følge din fansite?!

Tænker over den...

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Odense
Tilmeldt 30. Dec 05
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 21:58

Hej 

Hvad angår din fanside, så mener jeg det vigtigste ved en facebook fanside at dele. Det bliver opfattet på mange forskellige måder, men min opfattelse af det er at man skal dele informationer med sine fans, der er så interessant at de bliver der og ikke mindst inviterer andre mennesker med ind i fælleskabet. Det vil sige, det jeg mener du skal bruge din fanside til er at dele viden om forskellige ting der ligger op af dine produkter med dine fans, men vær meget varsom med at reklamere for dine produkter. Jeg har ekspirementeret en del med forskellige strategier på www.facebook.com/officekonsulenterne det jeg har måtte erkende er at når der er eksempelvis kursusmaterialer, instruktionsvideoer og anden viden så deltager folk i det - mens, hvis det er reklame så melder folk fra og deltager aktivt.

Så for mig, der er min strategi helt klar. Jeg lægger ting ud på FB, der giver værdi for folk og giver dem viden de ikke kan finde andre steder.

Håber det hjalp, ellers spørg endelig igen.

Fra Skibby
Tilmeldt 30. Nov 09
Indlæg ialt: 152
Skrevet kl. 22:10

Fedt at der er kommet svar på denne trå, tak for det.

Med hensyn til at dele noget, så vil jeg da klart tænke over den. Får selv en million mails fra andre kunstnere, og jeg åbner dem faktisk ikke engang. Indbydelser til dit og dat....nej tak. Men med info som er brugbar ville det nok være anderledes. Jeg har ikke luret facebook endnu, da jeg simpelthen ikke forstår funktionerne i fangruppen. Syntes det er hamrende svært at gennemskue hvad man kan med det, i forhold til at komme ud med sit budskab, andet altså end at sende opdateringer og invitationer.

Måske hvis jeg lagde nogle "smagsprøver" ud, på hvordan man bygger et billede op. Billeder af malerprocesser m.m. så kunne det være mere interessant.

Nogle konkredte forslag til hvad i andre ville finde interessant i forhold til mit koncept? Nogle som har set andre gøre noget, som i syntes sad lige i skabet? Så bring det endeligt på banen, så vi andre kan "lukrere" lidt på Jeres erfaringer ;-)

Venligst

www.mille-maj.dk

Mille-Maj.dk Alle kan skabe deres egen kunst

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)