Hej alle i kloge Aminoer.... Mon ikke der er nogle herinde som ved noget mere om, hvordan man udnytter facebooks muligheder? Jeg har en profil og også en fanklub. Jeg har flere gange sendt mails rundt og hver gang mister jeg medlemmer. Jeg har meget svært ved at få ny osv..... Jeg har flere gange læst i andre indlæg, at nogle lægger op til at man skal bruge det potentiale som ligger i facebook. Jeg har fået indøvet den vane, at linke til min hjemmeside, hver gang jeg skriver et indlæg. Det eneste jeg tror at jeg har fået ud af det, er at folk ikke gider kigge mere. Så hvordan udnytter man facebook som forretningsdrivende. http://www.facebook.com/pages/Mille-Majs-fanklub-/126953270511?ref=ts Den er nok lidt kedelig, da jeg ikke har forstået facebook endnu. Så hvis nogle har forslag og også kan beskrive hvordan jeg rent faktisk udfører dem, ville jeg blive meget taknemmelig. Mille-Maj
|
Mille-Maj,
Du kan jo spørge dig selv... ville du være fan af dig selv? Underforstået -hvad byder du ind med, som vil være interessant for andre at følge - eller følge med i på Facebook...
Eks. har jeg en gruppe der tæller over 1.300 medlemmer - gruppen hedder "Free Spirits" - og tager udgangspunkt i alt hvad der har præg af at være motiverende. Nu er gruppe lidt en saga blot på Facebook - det er ihvertfald noget sværere at nå sit "publikum" via grupper - og jeg selv får du sindssygt mange invitationer hele tiden til alle mulige latterlige grupper - derfor er jeg ved at flytte netop Free Spirits til en "fansite" - således at når jeg spreder et budskab, noget motiverende - så når jeg publikum - dvs. de fans der følger Free Spirits.
Som det er nu, i gruppe-sammenhæng, aner ingen af medlemmerne om der er nyt i gruppen, med mindre de besøger den. Har nemlig dårlige erfaringer med at maile gruppe-medlemmer - og jeg forstår godt hvorfor: Jeg får massevis af mails selv fra diverse grupper - og gider ikke spilde tid på at læse dem.
Så tilbage til mit udgangspunkt: Hvad byder du ind med.. HVORFOR skulle jeg følge din fansite?!
Tænker over den...
Lasse