Jeg ville lige høre om der er nogen af jer der kender et godt værktøj som kan tælle interne links på ens hjemmeside? her tænker jeg på hvor mange links der peger på en given side, ikke eksterne links kun interne. Jeg ved godt at man kan lave sit eget værktøj til det, men har ikke lige tiden til at lave et endnu :)
Xenu Link Sleuth kan dette og meget meget mere. Download det fluks (det er gratis) og glæd dig over, alle de ting, det kan bruges til.
Jeg har prøvet det, men ved ikke rigtig hvor jeg kan se hvor mange links der er til hver side internt? det ser mest ud som om at den bare tjekker for om der er broken links.
Jeg har prøvet det, men ved ikke rigtig hvor jeg kan se hvor mange links der er til hver side internt? det ser mest ud som om at den bare tjekker for om der er broken links.
MVH Kim
Prøv du at højreklikke på en given URL i oversigten, vælg "properties" og op dukker komplet liste og antal både ind- og udgående links.
Xenu kan så meget mere end at tjekke for broken links, hvis man arbejder lidt med det.
Prøv du at højreklikke på en given URL i oversigten, vælg "properties" og op dukker komplet liste og antal både ind- og udgående links.
Xenu kan så meget mere end at tjekke for broken links, hvis man arbejder lidt med det.
Ja det kan jeg se, men jeg leder efter et program som kan se det og samtidig give et overblik over det så man ikke skal ind og se proporties for hver enkelt side. Jeg tænker at det vil blive et meget omfattende arbejde bare man har 100 sider på hjemmesiden.
Ja det kan jeg se, men jeg leder efter et program som kan se det og samtidig give et overblik over det så man ikke skal ind og se proporties for hver enkelt side. Jeg tænker at det vil blive et meget omfattende arbejde bare man har 100 sider på hjemmesiden.
Ah, du vil have en komplet oversigt. Ikke bare muligheden for at tjekke for en enkelt URL.
Det kan man vist ikke vride ud af Xenu, så vidt jeg ved.
Men prøv at bruge "internal links"-rapporten fra Google Webmaster Tools og se, om den ikke kan bruges i en snæver vending?
Men prøv at bruge "internal links"-rapporten fra Google Webmaster Tools og se, om den ikke kan bruges i en snæver vending?
Den har jeg været forbi, men det ser ud som om at den også gemmer på GAMLE links til de enkelte sider, altså links som ikke eksisterer mere. men den skaber et fint overblik, og det er nogenlunde det jeg efterspørger, dog bare "in real time" hvis man kan sige det sådan, så der ikke er nogen tvivl om hvorvidt det nu også passer.
Dette kan vores værktøj Linkcleaner (http://linkcleaner.dk). Det er dog ikke et gratis værktøj, men jeg vil meget gerne sætte en demo konto op til dig så du kan se om du kan bruge det.