Jeg har en webbutik www.audere.dk som jeg startede i august. Jeg har haft en del salg men ikke nok. Jeg har indenfor mine økonomiske muligheder gjort alt efter bogen men alligevel har jeg en masse kunder som springer fra når de skal til at betale. Betalingssystemet er helt opdateret efter at jeg udspurgte kunder om hvad de syntes der var i vejen men alligevel er der mange der stadig hopper af når der skal betales. Kan I hjælpe mig til at forstå hvad jeg kunne gøre bedre uden at skulle bruge en masse penge?
Der er også mange der går i butikker og oser uden at købe noget.
De besøger måske din side smider lidt i kurven så de kan se på det til sidst og så er det måske ikke lige den dag de handler eller de finder det hos en konkurrent eller de ombestemmer sig måske.
Uanset hvad så vil du altid miste mange hvis du følger folk fra forsiden igennem butikken og ind i tjek ud processen til betaling - så husk at det er ikke helt ualmindeligt at miste mange undervejs, det gør de fysiske butikker også.
Kan se du har lille fragtudgift som du påfører kunden.
Jeg tænker om det kan betale sig for dig - jeg mener med den prisklasse dine varer har, betyder det sikkert utroligt lidt for dig om du får dækket 64 kr. i fragt - når du lige har solgt en golfbag til 13-14.000 ?
Omvendt kan det jo betyde at enkelte kunder hopper fra ??
off topic - har ikke lige noget med manglende køb at gøre men et spørgsmål til dit valg af design - layout - tekster
Har du fået anbefalet at benytte "bogstaver med fødder" til din tekster? Jeg har hørt flere gange at netop bogstaver med fødder er mere vanskelige at læse end hvis du benytter - fx. verdana eller ariel som du bruger andre steder i din tekst -
En anden ting - så synes jeg at din bjælke i toppen med dit logo - fylder unødigt meget - specielt når man ikke (jeg kan ihvertfald ikke) kan læse det der står under Audere. Kunne det ikke bygges lidt lettere og måske mere synligt op ?
Når du har en tekst som fx. >>Tilmeld dig vores måned- lige nyhedsbrev og få 15% rabat på din første ordre. Du vil kort tid efter tilmeldingen modtage en rabatkupon i din indbakke.<< kunne du måske med fordel vende din tekst om så den startede med - Få 15% på første ordre! etc........ På den måde tilbyde du noget som udgangspunkt frem for at forlange noget - som du gøre nu.
Mht dine titles så er jeg som du nok vil se andre steder på amino nok ikke lige nogen orakel hvad det angår - men når jeg ser en tekst på fx siden - http://www.audere.dk/122-prestige-golf-bag-8-o3035.html som !Meget smuk golf taske fra italienske Chiarugi! så kunne jeg forestille mig at en tekst som fx. >>Golfbag - (det er jo vel det rettelige ord for den pågældende ting) . Smuk, kvalitets golf taske fra Chiarugi << ville være mere interessant da den også indeholder det ord ( golfbag ) der søges efter når man vil have sådan en ting - og ikke golf taske. Når jeg så ser din <metaname="description"content="Hvis du er en kræsen golfspiller il du elske denne taske" /> så er jeg ikke lige klar over hvad der går galt i dit system - men det burde nok rettes
Jeg ved godt at du spurgte efter flere ordre - det havde jeg ikke nogen bud på - men måske flere besøgende kunne hjælpe på opgaven også -
Kan se du har lille fragtudgift som du påfører kunden.
Jeg tænker om det kan betale sig for dig - jeg mener med den prisklasse dine varer har, betyder det sikkert utroligt lidt for dig om du får dækket 64 kr. i fragt - når du lige har solgt en golfbag til 13-14.000 ?
Helt enig med Jesper - irriterende at se på at man skal betale sølle xx DKK når man lige har bestilt for xxxx DKK - helt sikkert en blokker!
Sørg for at indkalkulere fragten i prisen og fremhæv så at det - Naturligvis! er fragtfrit leveret.
Hej Charlotte.
Det ser ud som om du har nogle rigtige lækre produkter!
Mit første indtryk er at siden ikke matcher produkternes eksklusivitet - en lille smule for famlende rent designmæssigt.
Desuden finder jeg som mand, at din side er for feminim i sit udtryk.
Derudover synes jeg at du skylder dine produkter en mere udførlig produktbeskrivelse og evt. knytte en lille historie til det enkelte produkt om oprindelse, produktsmetode osv. Historier giver produktet en ekstra dimension. Jeg tror godt selv folk kan se at produtkerne er lækre og elegante mv., men vær lidt mere udførlig mht. at beskrive materialevalg.
Da dit sortiment også henvender sig til virksomhedskunder, bør du måske gøre lidt ekstra ud at henvende dig til denne kundegruppe.
Hvis du ønsker at få dine kunder til at vende tilbage og knytte dem tættere til din forretning, kunne du måske starte en medlemsklub med nogle eksklusive medlemsfordele og specialrabatter.
Det var mine umiddelbare indtryk og idéer. Håber det lykkes dig at få flere kunder i butikken.
Er gået igennem jeres købsprocess og jeg syntes det fungerer fint!
Du har nogle spændene produkter og dem skal folk lige ind og se! Men de er jo i den dyrere ende og derfor resulterer det nok i et mindre salg. Webshops som GUCCI Osv. Har også et hav af besøgende men knap så mange der køber. Måske skulle du have et par produkter der ikke koster mere end 100Kr. Nøglering, snørrebånd :-) Så kan alle få lov til at købe i din shop og så skal naboen lige se de her Italienske snørrebånd.
Håber du kunne bruge det til lidt, ihvertfalde held & lykke!
Fin shop og lækre varer, ingen tvivl der. Men dit reelle problem er ik din shop, men folks rådighedsbeløb.
Efter finanskrisens indtog, så er markedet for dyre luksusvarer blevet væsentlig mindre. Normale folk har enten ik pengene eller vælger ik at forbruge så meget pt. Det rammer især forhandlere af dyre varer. Og det er ik kun dig, der er ramt.
Der er rigtig mange, som sidder med samme problem i hele Europa som dig, og der er intet at gøre andet end at tilpasse sig de nye tider, og erkende at forbrugsfesten er ovre, og at det potentielle kundesegment er blevet meget mindre...
Men derfor skal du ik give op, du skal bare indstille og tilpasse dig de nye tider!