Hej Emil,
Med fare for at lyde fornærmende, men er du selv klar over hvad du er på vej ud i?... Jeg har selv designet bræt-, rolle- og samlekortspil, og har været hele rumlen igennem. Spiludgivere er nogle mærkelige mennesker, der gør tingene på en helt speciel måde.
Først og fremmest skal du beslutte dig for om du vil være udgiver af dine egne spil. Dét kræver, at du har mange (10-15) typer af spil i sortimentet før detailforhandlerne overhovedet vil overveje dig som leverandør. Det betyder at din investor fra starten skal lægge omkring 10-15 gange det du havde regnet med og der skal lægges 10-15 gange mere arbejde i det.
Der findes store spildugivere, som altid er interesserede i nye koncepter og spil. Problemet er, at de bliver sønderbombet med spilideer fra Gud og hver mand og har derfor været med at til opstarte 'spilagenter', der sørger for at kun de bedste og mest gennemtænkte ideer kommer i betragtning.
Jeg vil foreslå dig at gennemlæse www.rehtmeyer.com og evt. tage kontakt med dem. De véd hvad det handler om og de har kontakter hos de allerstørste spiludgivere i verden, blandt andet Wizards of the Cost (Rollespil og samlekortspil) og Hasbro (brætspil).
Nu skriver du at, der vil være ekstrapakker (og mersalg) til dit spil. Dét kan - omend Jeg tvivler - være muligheden for at udgive det selv uden at skulle have en masse forskellige spiltyper, men det kræver at spillet fra starten har enormt potentiale.
Du kan evt. og smutte forbi www.moxbox.dk og se hvordan de har gjort og gør tingene.
Håber, at der er lidt hjælp at hente her...
Mvh
Roland
http://profittanken.skysite.dk