Hvis nogle af jer har erfaring med kapitalfremskaffelse via Børsen, First North eller alternativer (ikke professionelle investorer - BA og VC), så er jeg interesseret i at høre fra Jer.
Har et par bekendte, der har lavet et par IPO'er i udlandet.
Det primære problem er at du skal have en del volumen. First North ry er banket helt til hjørnespark, så tror du skal have en ualmindelig god case, for at få noget ud af den.
Vi bliver ikke klar til hverken Børsen eller First North før tidligst om et år, så min tanke var i første omgang at gå udenom disse og simpelthen udstede og sælge aktierne på vores hjemmeside, med alt hvad det indebær af udfordringer.
Flemming - hvad er det konkret du søger. Ønsker du at gå bredt ud på folkeaktier kræver det godkendelse af Finanstilsynet. Laver du det i et lukket miljø og til en begrænset gruppe kan du klare det uden Finanstilsynet.
Jeg vil umiddelbart foreslå at du hiver fat i en virksomhedsrådiger eller en business angel til at bringe dig videre omkring kapitalfremskaffelse. Jeg har selv deltaget i en række af disse investeringsrunder. Både i fht. lukket miljø, business angels miljø og en notering på Københavns Fondsbørs, hvor jeg fik 1.500 investorer til vores firma.
Det kræver meget fokus hvis man selv vil stå for kapitalfremskaffelse og defokusering fra det du er god til. I de tre - fire måneder hvor du måske søger efter investorer får du ikke lavet meget i din virksomhed. Jeg ved det af erfaring. Alt går i stå. Så få nogle til at hjælpe dig og forsøg at få afsluttet en deal hurtigt også selvom du måske skal gå 10 pct. ned på markedsværdien.
Jeg kender ikke din konkrete sag - men du kan skrive hvis der er noget konkret du ønsker info om. Nicolai
@Thomas: Ja, vi har været hos både offentlige og private investorer, og det har ikke skortet på interessen, men af forskellige årsager er det ikke lykkedes os at opnå en tilfredsstillende aftale endnu. Vi har mulighed for at drive virksomheden videre for egne midler, men så går vi sandsynligvis glip af nogle muligheder, som vi kunne forfølge med mere kapital.