Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi skal have styr på vores lager nogen der kan hjælpe?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 00:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi har en lager, og vil gerne have mere styr på vores pluk, pt. gøres det manuelt uden nogen hjælp end et stykke papir,

Kan det laves anderledese, så vi også senere hen kan indtage kunder og holde styr på de mange forskellige varer?

Og hvad ligger sådan et system i?

Ex. vi for en ordre, den bogfører, sender en pluk liste ud, og udprinter label, tryk på en knap, så sender den en standard tekst til kunden med track and trace nr.

Og hvis vi er lager for andre shops hvordan skal det så opbygges, så vi også kan håndterer deres ordre ned til vores system?

Håber nogen kan anbefale, eller komme med en løsning

Fra Odense
Tilmeldt 3. Dec 09
Indlæg ialt: 391
Fra  Novitas A/S Skrevet kl. 00:33

Hej 

Det du leder efter et et ERP system (Enterprise Resource Planning) eller på dansk: økonomistyringssystem.

Eksempler på disse systemer f.eks. Mamut, Microsoft Navision C5 og Microsoft Dynamics NAV.

Sådan et system indeholder lagerstyring, salg, indkøb og økonomistyring alt integreret i ét.

Du efterspørger desuden leverandør integration, det er en udvidelse man kan bygge oven på disse systemer.

Disse systemer er åben for udvidelser, du kan f.eks. integrere det med Post Danmarks webpack, pdf-faktura mail m.m.

Fælles for disse systemer er, at det koster mange penge at få bygget et fuldstændigt system som passer til ens arbejdsgange, så ofte går man den anden vej og forsøger at tilpasse sig til systemet, og laver derefter de tilpasninger som er højst nødvendige.

Hvis du kan oplyse Jeres budget samt en specifikation på Jeres behov, så kan jeg give nogle råd til, hvordan I kan tage fat i det, så I får mest valuta for pengene.

Send evt. et PM.

Nicklas

Shipmondo.com | En komplet fragtløsning til din virksomhed.

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 14:40

Nicklas Nguyen:

PM.

Nicklas

Hej Nicklas,

Jeg kan ikke sende dig en pm, du har vist ikke oprettet det, men kan du ikke smide en mail på: sebastian@ewd.dk

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 14:41

Er der andre her på amino, der kan anbefale, eller selv kan komme med nogle bud?

Fra Randers
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 168
Fra  Secrethost.dk Skrevet kl. 14:51

Hej Orange

Send mig en pm eller mail med lidt om jeres budget og

om hvad i skal lave for evt andre skal i kun styre lageret eller skal i også kunne fakturere for dem etc?

Med Venlig hilsen

Brian Nielsen

info@teamss.dk

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 15:06

Jeg har selv arbejdet på et meget stort pluklager, da firmaet skiftede fra et mindre lagerstyringssystem til SAP. Det eneste jeg kan sige er, at vi alle savnede den simple løsning.

Det allervigtigste når det kommer til orden på et lager er kompetente medarbejdere med en god hukommelse.

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 08:33

Brian Nielsen:

Hej Orange

Send mig en pm eller mail med lidt om jeres budget og

om hvad i skal lave for evt andre skal i kun styre lageret eller skal i også kunne fakturere for dem etc?

Med Venlig hilsen

Brian Nielsen

info@teamss.dk

Mail er afsendt

Tilmeldt 15. Aug 09
Skrevet kl. 08:34

sskuffen:

Jeg har selv arbejdet på et meget stort pluklager, da firmaet skiftede fra et mindre lagerstyringssystem til SAP. Det eneste jeg kan sige er, at vi alle savnede den simple løsning.

Det allervigtigste når det kommer til orden på et lager er kompetente medarbejdere med en god hukommelse.

Det skulle vel aldrig være E.T aka Entertainment Trading / Coolshop?

Mener de skiftet fra et mindre system til SAP

Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:05

Orange:

sskuffen:

Det skulle vel aldrig være E.T aka Entertainment Trading / Coolshop?

Mener de skiftet fra et mindre system til SAP

Dog ikke. Gyprocs stålvarelager i Kalundborg.

På min blog Krop og Kost, kan du læse sandheden om sund kost, motion og vægttab.

Fra Risskov
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 238
Fra  iAdvice Skrevet kl. 08:17

Hej hej

Vi har en løsning kørende med ERP systemet Visma Business som backed, Visma styrer både økonomi, lager, salg samt webshoppen. En af vore kunder har vi lavet integration til GLS,  så de ved tryk på én knap i Visma kan printe, bestille afhentning osv.  Vores integration til GLS udfører selv rapportering og bestiller afhentning hurtigst muligt.

Det eneste medarbejderen skal gøre er at plukke varen, skrive antal kolli, og trykke gem. så printes der label/mærkat, sendes fil til GLS, Track nr skrives retur til Visma, med dette system kan det næsten ikke gå galt - vores kunde sparede 1 ud af 2 lagermand efter installation.

Den største forskel på regnearksmodellen og EPR modellen er prisen / viljen til at investere i fremtiden - Vi snakker 50.000+ for systemer som disse og nok tættere på 100.000+  

Du kan evt. tjekke vores hjemmeside ud for mere info - Har du brug for lidt ideer, så giv et ring, det koster helt gratis :)

Mvh Johnny Hansen

Nyt regnskabsprogram?
iAdvice kan som den første Visma forhandler præsentere online demoer af
Visma Business

Har i allerede Visma Business?
Prøv en gratis dag med en vores dygtige
visma konsulenter.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)