Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA mangler hjælp

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Dec 09
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til jer andre derude,

Jeg har lige åbnet et SMBA selskab, og det hele kørte rigtigt godt lige ind til at SKAT valgte at sende et brev omkring sikkerhedsstillelse, nu står jeg i den situation at jeg ikke har så mange penge til sikkerhedsstillelse som de gerne vil have, og banken ja den historie kender alle jo lige for tiden.

Jeg har en gammel skattegæld, derfor er skat kommet ind på at stille disse krav. beløbet som de har sat er Kr. 100.000,- pr. 3 mdr. det var hvad de mente jeg ville skulle betale hvert kvartal ...

men nu står jeg så her midt i krisen der er faktisk ikke ret meget at lave, der er jo praktisk ingen ting at lave.

Hvad skal jeg dog gøre ved denne her dumme situation ?

Hilsen

Selskabet der mangler hjælp

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58

Hej!

Har du evt. mulighed for, at banken vil stille en bankgaranti på beløbet?

/peter

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Først og fremmest har SKAT en begrundelsespligt og dernæst skal være det være et realistisk krav. Der er ingen tvivl om at SKAT under visse betingelser kan stille krav om sikkerhedsstillelse. Har SKAT i forbindelse med deres påkrav på forhånd anmodet om budget mv. for dig?

Det er nærmest umuligt at ændre størrelsen på en sikkerhed, hvis den baserer sig på din egne budgetter om forventet indtjening. Det drejer sig derfor om at være realististisk - uden at være så pessimistisk at SKAT efterlades med et indtryk af en mulighed for yderligere risiko.

Et vigtigt element i loven er:

"Der skal dog kun stilles sikkerhed efter stk. 2, når det efter et konkret skøn vurderes, at virksomhedens drift indebærer en nærliggende risiko for tab for staten...".

SKAT har pligt til at begrunde ovennævnte skøn. Har de det? Kan der gøres noget for at berolige dem? Har du en revisor på banen, styr på regnskabet mv?

der er desværre ikke magisk formel som kan løse problemet. Der er kun at gå i kødet på SKAT med en imødekommende attitude og se om du kan få forbedret kravet.

Alternativt må du indgive klage til landskatteretten. Jeg har ikke overblik over deres sagsbehandlingstid og om en klage vil have opsættende virkning.

Henrik

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:01

Hej

Du kan eventuelt foreslå Skat at afregne moms hver måned, og fremlægge regnskaber hvornår de måtte have brug for det.

Hvis du afregner hver måned, kan de holde snor i dig. Og det er det de gerne vil

Jeg har prøvet noget lignende, og det ER muligt at starte igen uden sikkerhedsstillelse.

Prøv det

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 14. Dec 09
Skrevet kl. 23:16

Hej Peter,

Nej jeg har ikke mulighed for at stille med nogen bankgaranti, da banken ikke tør satse. Jeg kan derfor ikke rigtigt finde nogen løsning, deres begrundelse er jo at jeg skylder penge til dem i forvejen, og de er bange for at miste flere. 

Har du nogen bud

Hilsen Jesper  

Tilmeldt 14. Dec 09
Skrevet kl. 23:22

Hej Henrik,

Jeg har ikke lavet noget budget som de skulle se, selskabet er nystartet og har ikke haft andet end en smule opstarts udgifter.

Jeg har besluttet mig for at få svar fra dem, omkring hvordan en person skulle starte med at omsætte for 400.000 på 3 mdr. midt i en krisetid

og dernæst havde jeg tænkt mig over at klage over deres svar, jeg skal jo svare inden 8 dage, hvis ikke jeg svarer inden for dette tidsrum ville de nægte at moms regitrerer firmaet, men jeg skulle nok have taget advokat på aftenskole..

Hilsen Jesper

Fra København
Tilmeldt 10. Oct 09
Indlæg ialt: 433
Skrevet kl. 23:31

Hej Jesper

Pas nu lige på hvorledes du vender tilbage til SKAT. Lad være med at give dem en lektie om hvordan man kan omsætte for 400 tkr. i krisetider.  Det kan man sagtens, hvis bare man har et produkt med efterspørgsel nok.

Har du en revisor, hvis ikke så overvej at få fat i en og hør om han har mulighed for at hjælpe dig.

Hvis du ikke er i stand til at levere et budget til SKAT, om hvad du forventer, så er det klart at de kommer at lave en vurdering.  Denne vurdering vil også altid være i deres favør, ikke i din.

Prøv eventuelt om du kan kome igennem med månedangivelser til at starte med.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:40

Ring eller skriv for en loesming.

Vi har struktureret selskaber for en klient, som var i en langt vaerre situation.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)