Nu var Nyrup jo måske den mest proaktive statsminister set med erhvervslivets øjne i det sidste århundrede så det er vel næppe nogen negativ sammenligningskandidat.
Derudover så er procenttallet vel ligegyldigt - det handler om hvad man får for pengene og her der spiller det godt nok ikke hvis du spørger mig.
Anker Jørgensen stod, med et enigt folketing bag sig, bag en politisk beslutning om at låne sig ud af elendigheden - og det virkede da også kortsigtet om end det måske først var under Nyrup der for alvor igen blev lagt et fundament til at få trukket omkostningerne ind igen - hvilket Fogh jo så stort set fik betalt ud.
Lykke derimod er så ideologisk farvet at han som minister sendte for mange penge ud til privathosiptalerne - jo jo outsourcing, privatisering osv. er da en fin idé - men sker det for mine skattekroner så vil jeg godt nok ikke betale ekstra for at der skal stå privat foran den ydelse jeg betaler for.
Nu har der jo ikke mindst fra makkerparet Helle&Willy været et pres for at sponserere det private arbejdsmarked med ufinansierede skatte-kroner, ud over hvad folketinget allerede meget bredt er blevet enig om og tilstået, på trods af negative konsekvenser for netop offentlige udgifter i % af BNP!
Løkkelig vis, har regeringen IKKE givet efter, og Finn&Co har dermed mindre at brokke sig over... (Om danserne har fået nok, vil tiden vise, men alternativet ville være - netop noget at brokke sig over - i netop denne kontekst)
__
Synes egentlig ikke Amino skal huse politiske manifestationer eller det der ligner; skader stedet mere end det gavner.
__
Alle meninger er lige, nogle er bare mere meninger end lige.
Det er lykkedes for Løkke at opnå mesterskabet i de højeste offentlige udgifter nogensinde, målt i forhold til bruttonationalproduktet - over 55 %
Med stor ildhu har han distanceret sig fra Anker Jørgensen, som ellers næppe går over i historiebøgerne som nogen stor statsfinansmand.
Også Poul Nyrup har fået baghjul af vor stræbsomme statsminister.
Alt ser ud til at han er topform til at fastholde mesterskabet.
Finn
Hej Finn,
Sikke en seriøs sammenligning, når den nuværende regering, resten af folketinget, iværksætterne og de mange ny-ledige kæmper med en finanskrise, hvor offentlige investeringer er med til at skabe jobs og sætte gang i hjulene igen.
Det er vel næppe i disse tider, at nogen seriøs og ansvarsfuld regering gør landet en tjeneste ved at tilbageholde offentlige investeringer.
Både den nuværende regering og de, som gerne vil overtage taburetterne er enige i, at øgede offentlige investeringer er en nødvendighed. De er da uenige om fordelingen af de nødvendige fremskudte investeringer på sygehuse, vejanlæg, offentlig transport m.m., men sådan er politik og særinteresser jo.
Et lidt mindre politisk ensfarvet syn på virkeligheden ville nok ikke skade nogen.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn