Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen stjæler alt min tekst!

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 312
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

200 produktbeskrivelser burde let kunne koste i omegnene af 50.000 kr. (250 kr. pr. stk)
Det er almindeligt at kræve dobbelt pris for uretmæssig brug.

mvh Hans

Er 500 kr. den gængse takst? I så fald er det virkelig sølle

Efter min mening burde den slag koste minimum kr. 2.000 pr. produktbeskrivelse, specielt når vi snakker om markedsføringsmateriale på en produktside ... PLUS erstatning for markedsforstyrrelse.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:54

Edit: slettet en masse, som af uforklarlige årsager blev dobbeltposted.

mvh Hans

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:54

ThomasVJ:
Er 500 kr. den gængse takst? I så fald er det virkelig sølle

Fra en sag, som én af mine venner har anlagt og vundet ved forlig ved jeg, at det er almindeligt at kræve 2 x markedsværdien af teksten.

Jeg har kigget lidt på teksterne og vurderet, at jeg mageligt kunne have skrevet 4 i timen, hvorfor 250 kr. pr. stk. bliver en realistisk pris.
Hvis der er betalt mere for dem, skal kravet selvfølgelig være højere. Mit gæt er, at trådstarter har skrevet dem selv - hvis der er behov for det, giver jeg gerne tilbud på gennemskrivning af alle teksterne, så der kan ligge dokumentation for markedsværdien.

(og så må man jo håbe for trådstarter, at dette ikke udvikler sig til én af de der "Det ka' jeg s'gu da gøre billigere"-tråde.)

mvh Hans

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:55

Når det er optil 200-300 varer han har kopieret løber det jo hurtigt op. Har snakket med advokat og ved nu hvordan jeg skal gå videre frem i sagen.

Hvor er det ærgeligt at spilde tid på dette. Er der nogen som kender andre værktøjer end copyspace? For kan se flere der kopier vores egentlig ret dårlige tekster?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Skrevet kl. 14:57

Og jo trådstarter har skevet dem selv i de meget sene nattetimer. Men hellere lave dårligere tekster selv end at stjæle fra andre. :D

Vi er ved at skrive nye tekster til alle produkter og det var i den forbindelse jeg faldt over min nye ven.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 14:58

Tonny Andersen:

Når det er optil 200-300 varer han har kopieret løber det jo hurtigt op. Har snakket med advokat og ved nu hvordan jeg skal gå videre frem i sagen.

Kan du ikke oplyse, hvad advokaten har sagt...når sagen er afsluttet.

Det tror jeg vil gavne rigtig mange herinde at få af vide.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Skrevet kl. 15:38

Jo selvfølgelig, men umiddelbart sagde advokaten at første skridt at få fjernet tingene fra nettet hurtigt også må man tage den derfra.

Fra Østjylland
Tilmeldt 23. Nov 09
Indlæg ialt: 123
Fra  Plustech Skrevet kl. 15:38

Hej - du kan bruge watermarks på dine billeder og det simpelt at lave. Der findes også små script som forhindre brugeren i at kopiere ved at højre klikke på makeret tekst - har den ikke lige ved hånden - kan findes på nettet.

/Jørgen 

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 16:09

Jørgen; Ideen med watermarks er ikke dårlig - det er den anden med scripts tilgengæld.

For det første, så er det ufatteligt nemt at komme udenom (i FireFox fx. får man en højrekliksmenu frem samtidig med beskeden om at man ikke må højreklikke), og derudover har jeg selv en eller anden mærkelig vane med at sidde og trykke højreklik med musen konstant, og dette vil så være et kæmpe irritationsmoment for sådan en som mig (hvis der findes flere der gør sådan..)

Så ja, skaf dig et watermark på alle dine billeder, det er helt klart en god måde at få bugt med den slags tyverier på :)

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 14:03

Hvad er status på problemer?

Side 5 ud af 6 (52 indlæg)