Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogen stjæler alt min tekst!

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)
Fra Stouby, Vejle
Tilmeldt 19. Sep 09
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 13:31
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Henrik Krogh:

PJEDSTED:
Er det leverandør tekster og billeder som mange bruge, så synes jeg da det er ok at kopiere indtil man en dag får lavet sine egne tekster og billeder.

Der er himmelvid forskel på at anvende leverandørbilleder og billeder fra en konkurrents hjemmside. Førstnævnte har en økonomisk interesse i at hans produkter bliver solgt. Din konkurrent har en interesse i at klare sig bedre end du.

Men uanset hvem man "låner" tekst fra er det ikke i orden at anvende dette uden tilladelse. At man så nok lettere får det hos sin egen leverandør er noget andet.

Yes men det fremgik ikke. I min branche tager man feks. sjældent sine egne billeder..

xxx

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:33

Jeg kunne på en eller anden måde bedre forstå hvis det var billederne, men det er alt! Tekster, koncept, priser og tekster!

Kan nogen anbefale nogle advokater (der ikke gør at jeg mere fattig end ham der har gjort det?)

Mvh

Tonny

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 13:38

Tonny Andersen:

Jeg kunne på en eller anden måde bedre forstå hvis det var billederne, men det er alt! Tekster, koncept, priser og tekster!

Kan nogen anbefale nogle advokater (der ikke gør at jeg mere fattig end ham der har gjort det?)

Mvh

Tonny

Vi prøver igen Jacob Tøjner ;o)

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 13:40

Umiddelbart vil jeg da mene, at han krænker ophavsretten, og det kan blive en rigtig dyr fornøjelse for ham, hvis du går videre med sagen.

Hvis jeg var dig ville jeg klart kontakte han pr. mail, oplyse ham at han ikke har ret tl at kopiere jeres tekster, og at du vil kontakte en advokat, såfremt teksterne ikke er fjernet inden i morgen kl. 8.

Gør han vrøvl, så kontakt en advokat med det samme. Du får ikke noget ud af at indgå i en lang opslidende dialog med ham, hvis han er genstridig. Det vil ikke være voldsomt dyrt at få en advokat til at rådgive dig om, hvad du skal gøre eller sende en mail til personen på dine vegne da sagen virker til at være lige ud af landevejen.

Jeg kan, såfremt det kommer så vidt, anbefale dig advokat Henrik fra integralaw.dk, han er til at tale med og er vant til at arbejde med iværksættere og mindre selvstændige.

Lad os vide hvordan det udvikler sig.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 13:43

Hej Tonny

Jeg har selv været ude for netop dette med at folk stjæler hele sider med tekst mange gange. De skal de bare IKKE gøre, det er virkelig dårlig stil.

I langt de fleste tilfælde har jeg oplevet at folk fjerner det få dage efter de har modtaget en mail fra mig, hvor jeg beder dem konsekvent men diplomatisk om at fjerne det straks.

Herudover hvis du er ved at vokse dig stor og mange "låner"/"stjæler" fra dig, så vil jeg anbefale du bruger en tjeneste som automatisk sender dig en mail når nogen har taget tekster fra dit website.

Jeg mener det er http://www.copyscape.com/ som har et abonnement man kan købe for småpenge som automatisk overvåger nettet konstant og sender dig en email hvis nogen har nuppet fra dig.

Held og lykke med sagen, at gå til advokat og lign. ville jeg personligt vente med, jeg ville først kontakte dem, da der nok er størst chance for at teksterne forsvinder hurtigt, end hvis du skal igennem et juridisk tovtrækkeri.

Mvh. Lars

Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Nov 08
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 13:49

Tak for jeres svar alle sammen i denne enormt trælse sag :D Amino kan man altid stole på :D

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 13:50

Lars Meyer:

Held og lykke med sagen, at gå til advokat og lign. ville jeg personligt vente med, jeg ville først kontakte dem, da der nok er størst chance for at teksterne forsvinder hurtigt, end hvis du skal igennem et juridisk tovtrækkeri.

Mvh. Lars

Jeg er enig i, at du først skal prøve at kontakte ham og skrive at han skal fjerne ALT.

Men er han uvillig,  kun fjerner halvdelen af jeres materiale eller andet, så kontakt for guds skyld en advokat. De forløb jeg selv har været igennem med advokater har ikke indebåret at det nødvendigvis var dem der skrev til modparten, men at jeg selv gjorde det efter rådgivning fra en advokat således at modparten slet ikke ved at der er en advokat i baghånden. Du kommer let til at skyde dig selv i foden ved ikke at få den rigtige rådgivning.

Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 1023
Fra  Juul-s media Skrevet kl. 13:51
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Tommy

Start med at indgå en dialog med ”tyven”, det er første skridt på en afklaring af problemet.

Hvem siger at denne webshop ejer ved at hans materiale er taget fra andre sites.

Der er en hel del skole drenge/piger som laver hjemmesider, og de har slet ikke forstand på lov og orden hvad angår ophavsret.

Kopi programmer til grafisk brug, Open source kopiering fra andre site Osv.  Og køberne af disse tjenester, ved ikke tekst og billeder ikke er fremkommet på ordinær vis og de kommer altid i problemer med andres ophavsret.

Start med en dialog, hvis det viser sig at være lukket land, så begynd at fakturer dem for det som tilhøre dig og som de har taget uden at spørge dig først.

Mvh
Juul

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 13:57

Hvis du satser på at få noget økonomisk ud af det, skal du sikre dig bevis for tyveriet, før du henvender dig til tyven.

mvh Hans

Side 3 ud af 6 (52 indlæg)