Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

b-skat og moms?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

pønser på at starte firma med kommunikation og konsulentarbejde som "varer". Mit spørgsmål er hvilke ydelser der betales moms af? Helt konkret skal jeg betale moms hvis jeg får penge ind på at have skrevet tekster jeg sælger? Eller er der fordele i ikke at køre disse over firma men blot registrere indkomsten som b-skat?

Hilsner

Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:03

Hej!

For omsætning under 50 tkr. per løbende 12 måneder behøver du ikke at være momsregistreret.

Indkomsten skal du dog stadig oplyse på din selvangivelse.

/peter

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:18

Ulempen er, at dine fradrag for udgifter bliver begrænset, hvis du bare kører det som B-indkomst. På den anden side minimeres administrationen meget, så det er jo en fordel. Hvis du mener, at du inden for 12 på hinanden følgende måneder kommer op omkring 50.000 kr. i omsætning, er det værd at overveje at registere virksomheden, og så skal du betale moms.

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:36

Anette Sand/Regnskabsskolen:

Ulempen er, at dine fradrag for udgifter bliver begrænset, hvis du bare kører det som B-indkomst. På den anden side minimeres administrationen meget, så det er jo en fordel. Hvis du mener, at du inden for 12 på hinanden følgende måneder kommer op omkring 50.000 kr. i omsætning, er det værd at overveje at registere virksomheden, og så skal du betale moms.

Administrationen behøver nu ikke tage alverdens tid. Hvis han blot udskriver et par fakturaer om måneden, så er det jo ikke så slemt.

Har du overvejende erhvervskunder eller private kunder? Hvis du har flest erhvervs, så vil jeg mene, at det er en god ide for dig at momsreg. dig - også selvom du ikke er over de 50k om årligt. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)