Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ang. outsourcing, sommerferie og skattefar

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Indlæg ialt: 1450
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Der er ganske enkelt for dårligt vejr i Danmark og jeg trænger til at komme lidt væk. Jeg planlægger derfor at bruge de 3mdrs sommerferie jeg har fra uni et varmt sted. I kølvandet heraf har jeg lige et par spørgsmål:

1. Er der nogen der kan anbefale et sted, der opfylder følgende krav:

• Godt vejr
  • Forholdsvist billigt at leve - her tænker jeg prismæssigt ikke meget dyrere end fx Mexico eller Thailand
  • Mulighed for at leje en rimelig lækker lejlighed i 3mdr for maks 8000kr pr. måned.
  • Mulighed for at surfe
  • God internetforbindelse
  • Gode festmuligheder  (det er jo trodsalt sommerferie).
  • Lokale programmører, der arbejder billigt! Hele "konceptet" går nemlig ud på, at jeg kan holde lidt ferie alt imens jeg opbygger et solidt netværk til en række lokale programmører, således at jeg efterfølgende kan outsource til dem, når jeg til august må pakke sydfrugterne og tage hjem igen!

2. Hvordan med skattefar?

• Kan jeg tillade mig at trække hele eller dele af huslejen fra, nu hvor "ferien" jo egentligt er baseret på at skaffe gode forbindelser, som jeg efterfølgende kan trække på i firma-regi?
  • Og hvad med mad dernede og evt. en flybillet?
  • Jeg har også overvejet at oprette et firma dernede, for at undgå skattefra, så jeg på den måde får mulighed for at få bare en lille smule i SU det næste år (politiske og etiske diskussioner omkring dette emne frabedes...). Kan det "betale" sig for blot 3mdr? og er det evt. noget der kan klares nemt hjemmefra, så man har et "live" firma man man lander?

Jeg er spændt på om Amino kan knække denne nød for mig :)

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 10:07

Jeg tillader mig at 'bumpe' tråden og indskyder, at I selvfølgelig ikke behøver besvare alle spørgsmålene... Lidt har også ret :)

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 15:29

Hej Rasmus,

Bor her på Bali og vi/Bali har kan tilbyde alt det du skriver i dit indlæg, hvis det ikke var fordi, at du lige havde skrevet at du var træt af mine copy paste indlæg kunne jeg da godt bruge en partner herudeWink

Forsat god dag og god jul til dig

Med venlig hilsen

www.indosoft.dk
www.baliworks.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 18:24

IndoSoft:
Bor her på Bali og vi/Bali har kan tilbyde alt det du skriver i dit indlæg, hvis det ikke var fordi, at du lige havde skrevet at du var træt af mine copy paste indlæg kunne jeg da godt bruge en partner herudeWink

Tak for svar. Jeg har faktisk haft Bali i tankerne før, da min søsters kæreste har en stor virksomhed dernede. Og i så fald ville det da være oplagt at kigge et smut forbi jeres firma.

Er der specielle områder på Bali, som du mener er særligt lækre? Og hvad med leje af hus dernede - hvordan er priserne og kan du anbefale et par udlejningsvirksomheder? Jeg har søgt en del rundt på nettet efter lejligheder dernede, men jeg synes alle tilbuddene virker ret rodede og uklare. 

Fra Denpasar/Bali
Tilmeldt 14. Mar 09
Indlæg ialt: 382
Skrevet kl. 18:45

Hej Ramus,

Du skal bare sætte dig ind i et fly og tage hertil, når du lander, tager du en taxi ind til poppies 1 og så finder du et værelse til omkring 100, - kr. om dagen. Derefter har du tid til at finde det du gerne vil. Kuta er stedet for unge mennesker, surf og liv og glade dage, jeg selv holder til i Sanur som passer bedre til min mentalitet, stille og roligt og med en dejlig strand som ligger kun 5 min fra hvor jeg bor. Vores kontor er beliggende midt i Denpasar og du er altid velkommen til at slå et smut forbi.

Med venlig hilsen

Lars

www.indosoft.dk
www.baliworks.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:08

Hej Lars

Tak for svar. Tænkte nok, at det var den nemmeste måde at gøre det på. Andre, der har gode bud?

Fra KBH/Chiang Mai
Tilmeldt 4. Jun 09
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 10:23

Hej Rasmus

Sådanne en tur skal jo være ren forretnings rejse, du kunne måske være interesseret i at indgå aftaler med underleverandører, samt bruge tid på træning.

Vi sidder i Bangkok, hvor du sagtens kunne feste og feste i tre måneder, samt drage udfra til forskellige steder, for at forøge din forretnings flade.

Der er andre som har gjort noget ligende, du kan jo kigge forbi, vort kontor er i Bangkok, vi kan tilbyde programmør, derudover kan jeg vøre behjælpelig med at finde et sted du kan bo for mellem 700-1000.- DKK

Det med at surfe er ikke thailand, men tror mig der findes massere af andre glæder, så en eller to måneder her og så viderer, du skal jo bare havde dolumentation for at du har arbejdet eller besøgt potentielle forretnings partner.

Hilsen Michael

JS IT & Software

Tel 3695 0399

michael@outsource-it-to-thailand.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fedt sted at lægge sin kreative skatteplanlægning til skue på Amino.Yes

Hvis du vil opnå fradrag for din tur til "hvorhen dette måtte være". Er det vigtigt, at du kan dokumentere at der er tale om en forretningsrejse uden der er for meget turistmæssig islæt over det.

Så det drejer sig om at få sat et program op, hvor du kan dokumentere din tur, herunder hvor du har været, med hvem og hvorfor osv. Der vil være fradrag for omkostningerne ved en egentlig forretningsrejse.

Hvorfor oprette firma i udlandet for 3 måneder. Det ville da være tåbeligt og lige før du ikke kan nå det inden du skal jeg hjem igen. Dernæst hvis du åbnede et firma derude - hvorfor så fradrag  for din rejse. Så ville jeg - hvis jeg var SKAT -  henføre disse udgifter til din aktivitet derude og dermed nægte fradrag i DK.

Henrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Nov 08
Fra  Hoeks.dk Skrevet kl. 14:10

Henrik Krogh:
Fedt sted at lægge sin kreative skatteplanlægning til skue på Amino.Yes

Jeg har ikke tænkt mig at lave kreative skatteplaner og har ikke i sinde at lave noget ulovligt.

Men da jeg ikke er så godt inde i skattereglerne så søger jeg nogen, der kan guide mig lidt. Og det troede jeg jeg kunne finde på amino. Kan ikke helt forstå af hvilket du udleder, at jeg har tænkt mig at snyde i skat? Jeg søger jo netop information omkring hvordan jeg bør lave min rejse i forhold til skat, og om det evt. er muligt at trække dele af rejsen fra, da meget af den jo omhandler mit firma.  

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Hoeks:
Jeg har også overvejet at oprette et firma dernede, for at undgå skattefra, så jeg på den måde får mulighed for at få bare en lille smule i SU det næste år (politiske og etiske diskussioner omkring dette emne frabedes...).

Nå nej..... jeg har nok bare misforstået teksten.

God tur!

Henrik

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)